Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online backup, hvad kan anbefales?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Vi har efterhånden fået meget data som gerne skal beskyttes ved evt. nedbrud.

Pt. overfører vi til ekstern harddisk en gang ugentligt.

Men overvejer istedet at benytte en udbyder af online backup.

Jeg vil være glad for at høre Jeres erfaringer.

Kmosen

 

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvor sikker, at den online backup skal være, men hvis det skal nemt for brugerne af systemet, så er dropbox simpelthen fantastisk. Jeg bruger det praktisk til al deling og backup, fordi man kan let dele en mappe og så synes jeg ikke de ~500 kr. pr. år er så galt for de 50gb eller hvad det er jeg har.

Fra Randbøl
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 20
Fra  isikkerhed.dk Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

www.syncplicity.com er jeg rigtig glad for. Dog ikke den allerbilligste

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger keepit.com som fungerer ganske udemærket - jeg har testet restore af data, og det spiller som det skal.

Hvis jeg var dig, ville jeg dog kun bruge online backup som supplement til lokal backup. Hvis uheldet er ude, er det langt hurtigere at lave restore fra lokal backup end at skulle downloade det hele.

Det er kun for at have en ekstra sikkerhed i tilfælde af brand og tyveri, at jeg har online backup.

Keepit.com har lige ændret politik og sælger nu ubegrænset online backup for $14.95 pr. md. for en enkelt computer. De har også en serverløsning, hvis det er mere aktuelt for dig.

Det fungerer ganske simpelt ved at du vælger de filer der skal tages backup af, og så sørger programmet for resten. Den holder selv øje med ændrede/nye filer i de mapper du har angivet, der skal tages backup af - du kan sætte det op, så du får en mail, hvis der går mere end to dage uden der er taget backup. Det er en fed funktion der advarer dig, hvis programmet af en eller anden grund ikke kører og tager backup for dig.

MVH

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

egeskov:
Dog ikke den allerbilligste

Det "sjove" er, at når man virkelig har brug for en backup, er man faktisk villig til at betale ret så meget for at få sine data igen :-)

Prisen er ikke altid den afgørende.

MVH

Thomas

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kan selvfølgelig kun anbefale vores eget fjernbackup system, som vi kalder VELOCIsecure Remotebackup.
Vi beskæftiger os kun med backup til erhverv, hvorfor vi altid har rigeligt med båndbredde og plads til at modtage vores kunders backup.
Båndbredden er især aktuel, når man skal lave en restore. Hvem gider hente sin backup ude på nettet, med hvad der svarer til 1 Mbit/s, hvis man har en 20 Mbit/s forbindelse, for er det netop ikke i sådan en situation at det skal gå stærkt ?

Du skal være velkommen til at kontakte os for et tilbud, det er med garanti billigere end du tror.
Vi kan tage korrekt backup af mange forskellige systemer. Det er f.eks. vigtigt, hvis dine data er placeret i en database, f.eks. data fra et økonomisystem.

M.V.H.

VELOCIGROUP

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer meget an på, hvor store mængder data, det drejer sig om.

Online backup er helt klart den bedste og sikreste løsning, men har over 500GB data begynder det at blive pebret. Der har vi i stedet tilbudt flere kunder, at vi hoster deres egen backupserver i vores hostingcenter.

De køber en microserver og installerer det samme software som vi selv bruger i vores hostede backup. Vi har masser af båndbredde og løsningen bliver både nem og meget skalerbar. Det giver en lidt større investering i opstarten, men derefter er prisen pr GB utrolig lav!

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Ellegaard Larsen:
Online backup er helt klart den bedste og sikreste løsning, men har over 500GB data begynder det at blive pebret


Det kommer da an på hvad man mener med pebret....
For det første så vil en løsning hvor man har behov for at lagre 500 Gb. backup data være en løsning, hvor man typisk tager backup af f.eks. Exchange, SQL eller andre "større" systemer, der normalt kræver et backup system der kan lidt mere end normalt. Men med en remotebackup løsning, der sparer man så udgifter til hardware og software (bånd, båndstation og backup software).
Derudover, så er der selvfølgelig forskel på hvor godt systemerne "håndterer" backup data, dvs. pakker disse så de fylder mindst muligt, sådan at behovet for plads hos backup leverandøren er mindst muligt.

Til større systemer er vores system anderledes. Her kan kunden vælge at installere backup serveren lokalt og tage backup af alle systemer, men vælge at sende alt eller kun noget backup data ud af huset til os.

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Tak for de gode svar, jeg vil undersøge de forskellige forslag nærmere.

Kmosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Med pebret mener jeg priser der svinger mellem 1500 og 2000 kr om måneden alt efter udbyder. I den størrelsesorden kan man ikke nøjes med at sammenligne pris på bånd, båndstation osv.

Og det er komplet ligegyldigt, hvor meget der kan komprimeres. Har du 500gb blandet data, der skal tages backup af, så vil du kun yderst sjældent finde plads til på 250GB, der typisk er trinet under. Især da hvis vi også skal tage hensyn til at data ændre sig og den reelle datamængde derfor bliver større en de 500GB.

En "online backup" er vel per definition "ud af huset" og så nytter det jo ikke noget med en løsning, der muliggør at beholde noget af backup'en internt. Så ryger den største fordel i forhold til oldfashioned tapebackup jo.

At backup af Exchange, SQL osv. kræver "mere end normalt" kommer vel an på, hvad der opfattes som normalt. Langt de fleste online backup systemer i dag er baseret på software fra Ahsay, der kan håndtere den opgave også. Så det er vel "normalen"?

Jeg kan godt se at du gerne vil gøre reklame for jeres system, men pas på du ikke får malet dig op i et hjørne med lovprisninger af jeres produkt. Det er sikkert udemærket, det har jeg ingen anelse om - jeg er bare ikke så vild med denne måde at sælge det på. Wink

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)