Med pebret mener jeg priser der svinger mellem 1500 og 2000 kr om måneden alt efter udbyder. I den størrelsesorden kan man ikke nøjes med at sammenligne pris på bånd, båndstation osv.
Og det er komplet ligegyldigt, hvor meget der kan komprimeres. Har du 500gb blandet data, der skal tages backup af, så vil du kun yderst sjældent finde plads til på 250GB, der typisk er trinet under. Især da hvis vi også skal tage hensyn til at data ændre sig og den reelle datamængde derfor bliver større en de 500GB.
En "online backup" er vel per definition "ud af huset" og så nytter det jo ikke noget med en løsning, der muliggør at beholde noget af backup'en internt. Så ryger den største fordel i forhold til oldfashioned tapebackup jo.
At backup af Exchange, SQL osv. kræver "mere end normalt" kommer vel an på, hvad der opfattes som normalt. Langt de fleste online backup systemer i dag er baseret på software fra Ahsay, der kan håndtere den opgave også. Så det er vel "normalen"?
Jeg kan godt se at du gerne vil gøre reklame for jeres system, men pas på du ikke får malet dig op i et hjørne med lovprisninger af jeres produkt. Det er sikkert udemærket, det har jeg ingen anelse om - jeg er bare ikke så vild med denne måde at sælge det på.