Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Translate og AdSense og TOS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg synes at have stødt på en del sider det seneste lange stykke tid, der er oversat vha. Google Translate og viser Google AdSense. I den forbindelse kom jeg til at tænke på, om det overhovedet er tilladt ifølge Googles retningslinier? 

Jeg har læst mig frem og tilbage i deres TOS, men kan ikke finde noget sted, hvor der specifikt står, at man ikke må vise AdSense på sider der er oversat.

Er der nogen der er klogere på dette?

Vh. Peter

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:35

Hej Peter

Jeg ved faktisk ikke om det er forbudt decideret i TOS for adsense, men det er helt sikkert ikke en farbar vej at vælge. Maskinoversættelser er desværre stadig for dårlige - så det bliver nogle spamagtige sider, hvilket Adsense ikke er interesseret i at være en del af.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 61
Fra  Sillas Skrevet kl. 10:54

Hej Peter,

Jeg kan ikke svare direkte på dit spørgsmål, da jeg ikke kender Googles retningslinjer i den forbindelse.

Men alt efter hvor meget tekst du skal have oversat, er det ikke den største opgave, at rette en Google translated tekst igennem for stavefejl, og grammatiske filurligheder.

Så med lidt arbejde selv, kan du få en fantastisk tekst, hvor det meste af arbejdet er gjort for dig.

Jeg kunne heller ikke forestille mig, at du var interesseret i at have en masse sider med dårlig tekst, da du højst sandsynligt vil blive pløjet ned, i takt med at Google udvikler i fremtiden.

Her er en lille video til dig, som understøtter mit svar (1:50 inde i videoen):

/Sillas

Tilmeldt 12. Oct 10
Skrevet kl. 13:08

Sillas Sixten:

Jeg kunne heller ikke forestille mig, at du var interesseret i at have en masse sider med dårlig tekst, da du højst sandsynligt vil blive pløjet ned, i takt med at Google udvikler i fremtiden.

Her er en lille video til dig, som understøtter mit svar (1:50 inde i videoen):

I know. Men tanken var mere, at hvis man har f.eks. 1000 artikler, at man så hurtigt kunne oversætte dem og tjene en smule ekstra....Tak for videoen i øvrigt!

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 16:25

Hej Peter,

At bruge Google Translate på den måde kan blive opfattet som et brud på Googles webmaster guidelines, hvori de blandt andet skriver, at autogenereret indhold er forbudt. Og i Adsense TOS står der, at man skal overholde webmaster guidelines.

Læs evt. mere her, hvor en forumkommentar fra en Google-mand diskuteres.

Fra København
Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 14:29

ja.. jeg ville helt klart set på det som et et brud på retningslinjerne. 

Tilmeldt 12. Oct 10
Skrevet kl. 23:09

takker for svar til alle

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)