Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Outsourcing af telemarketing - hvorfor?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Er der nogle af jer der har erfaring med at outsource salg til et telemarketing/salgs virksomhed?

Først og fremmest, aflønnes disse virksomheder per emne de kontakter, eller er de dygtige nok til at blive aflønnet per salg de laver? - forudsat de selvfølgelig har sagt god opgaven.

Yderligere, hvilken kvalitet kan man forvente? - på godt og ondt?

Har i andre erfaringer, må i endelig også gerne dele dem, alt har interesse da eksterne salgsafdelinger er forholdsvis nyt for mig.

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har stor erfaring med outsourcing af telemarketingsopgaver idet jeg selv driver en mindre telemarketingsvirksomhed.

Angående aflønning er det meget forskelligt, hvilken facon man vælger. Hovedsagen er, at det skal være profitabelt for begge parter.

Af de opgaver jeg har i huset følger vi princippet "no cure - no pay" i sin hårdeste forstand. Dvs. at du udelukkende betaler pr. salg. Nu kender jeg naturligvis ikke dit produkt, men det er i hvert fald en 'fool-proof' løsning, som altid vil kunne betale sig for dig.

Kvaliteten er meget differentieret. Min erfaring er, at den afhænger af størrelsen af telemarketingselskabet og dets struktur. Men en ting er sikkert. Jo tættere dialog du er med telemarketingsvirksomheden jo bedre salg!

Jeg vil meget gerne besvare yderligere spørgsmål - og du er velkommen til at sende mig en privatbesked.

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrik,

Fedt med et hurtigt svar, tak for det :) Jeg fortsætter lige pt. her i tråden hvis nu andre skulle komme forbi.

I øjeblikket er overvejelserne om vi selv skal ansætte eller det giver mening at prøve en partner for at se om det giver mening - vi bliver en stor organisation som vil have fokus på salg, da vi får flere interessante forretningsområder med tiden.. Produktet er fantastisk og revolutionerende, den skal blot skæres så den er nem at forstå og fordøje af vores dejlige kunder. 

Nu har jeg selv været inden for salg i alle tænklige former (næsten da) i 10 år , og har derfor et fint grundlag for forstå hvad det er i står med.

Det jeg er mest nervøs for er kvaliteten. Min erfaring er at der i mange telemarketing virksomheder som mildest talt fungere som svingdør, hvor nye sælgere kommer og går. Det betyder uden tvivl at man kan have svært ved at opnå en ensartet kvalitet på hele linien og kunden derfor kan få en dårlig oplevelse. Kunden (sammen med medarbejderne selvfølgelig) er i min verden no. 1, og de skal have en rigtig glad og positiv oplevelse uanset om der er salg eller ej.

Hvad gør i for at sikre en vis (høj) kvalitet af medarbejderne og deres kompetencer? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt :-)

Jeg kan varmt anbefale dig at eksperimentere selv, da det (trods din salgserfaring), vil give dig endnu bedre indsigt i netop telemarketing.

Kvaliteten er, som du selv siger, ofte den største udfordring da medarbejderudskiftningen i denne branche selvsagt er forholdsvis høj.

For at opretholde en acceptabel kvalitet af de salg vi laver / møder vi booker, gør vi meget i løbende at uddanne vores phonere til bedre salgsresultater gennem kurser og coachingseancer.

Da medarbejderne i dette miljø ofte er unge og/eller studerende lægger vi hos os stor vægt på at fastholde vores medarbejder gennem attraktiv provisionsordning og mange social arrangementer udenfor arbejdspladsen. Det medvirker til, at vores medarbejdere har en relativ lang ansættelsesperiode, så vi er fri for hele tiden at skifte ansigterne ud.

Når vi arbejder med en kunde, arbejder vi altid ud fra det materiale kunden giver os (ringeskript, produktinfo osv.). Er der elementer i denne fremgangsmåde som ikke fungerer telefonisk justeres denne i samarbejde med kunden.

Mit bedste råd er, som jeg startede med at sige, er at give det et forsøg. Enten internt eller outsource opgaven og så drage konklusion ud fra ens erfaringer. Nogle produkter kan ganske enkelt ikke bære at blive solgt telefonisk, mens andre er enestående at afsætte. Prøv dig frem.

 

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrik,

Tak for din besvarelse, det var super pænt af dig.

Hvilke firma er du fra?

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa igen.

Ingen årsag. Sig endelig til hvis du vil have indblik i andet i den verden, så skal jeg se om jeg kan hjælpe dig :-).

Jeg er partner i telemarketingsvirksomheden Lykke Marketing

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)