Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode ideer til Post Danmark A/S

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa folkens!

Som nogle af jer måske ved går det rigtigt trægt for Post Danmark for tiden. Alene i 2011 er den sendte brevpost blevet minimeret med 23%! Et foruroligende tal for Post Danmarks økonomi.

Post Danmarks udfordring er med andre ord, at færre og færre (virksomheder såvel som privater) bruger brevpost som kommunikationsmiddel.

En anden udfordring for Post Danmark er, at de omdelte reklamer, som vi kender dem, måske fremover kun skal omdeles til dem, som aktivt siger ja-tak (I stedet for den nuværende ordning - reklamer til alle, vedmindre de aktivt har meldt nej-tak).

Jeg kom til at love en bekendt (som arbejder hos Post Danmark), at jeg vil nedfælde de bedste ideer til konceptudvikling jeg overhovedet kunne komme i tanke om. Jeg gør med andre ord dette 100% frivilligt i håb om, at det ville kunne bidrage til et Post Danmark i vækst. Det er trods alt en virksomhed som beskæftiger mange tusind danskere, som potentielt vil blive påvirket af Post Danmark's recession.

Jeg har naturligvis ved lejlighed drøftet nogle af ideerne i mit eget netværk og er også stensikker på, at flere af dem er bæredygtige. Men hvem ved? Måske har jeg overset noget oplagt (eller uoplagt for den sags skyld). Og jeg vil derfor høre mine med aminoer hvilke ideer de kunne have.

Til dem der ønsker det sender jeg naturligvis gerne min rapport om konceptudvikling så snart den er færdig.

Intet andet tilbage end: Fyr løs!

Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 15:53

Ikke for at skyde dit fine initiativ ned og synes det er fedt du vil hjælpe din bekendt.

MEN, Jeg ved, at PostDanmark lige har oprettet et nyt inovations team, som netop skal tage stilling til dette og mange andre ting for, at man kan udvikle sig og holde på kunderne samtidig med at man kommer med nye tiltag og ideer til at udvikle forretningen fremadrettet.

Dem der er ansat i dette team for løn for det, selvom de sikkert meget gerne vil høre om ideer og nye tiltag, fremlagt således at det måske letter deres arbejde :-)

Jeg har selv været inde over med ideer og tiltag, da jeg tidligere er blevet anbefalet at søge en af stillingerne (er ikke selv ansat i PostDK)

Øg din synlighed, brug en freelance markedsførings manager som mig...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor tuder PD sådan over det faldende antal breve? Der er aldrig nogensinde tidligere blevet sendt så mange pakker, som der gør idag... Og vil gætte på, at det samme gælder maxibreve.

Så hvorfor tilpasser PD sig ik de nye markedsvilkår, og fokusere på at udnytte dem optimalt?

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 15:53

Hmm.. Det første de kunne kigge på var måske deres interne kommunikation! Hvilket på ingen måde virker særlig godt! Der er jo ingen som snakker med hinanden i virksomheden? Jeg bliver rød i hovedet hver gang en postdame i skranken forsøger at belære mig med deres erhvers ditten og datten og slet ikke aner noget om det.........

Noget andet er at de måske skulle sikre sig at tingene bliver leveret til de rigtige modtager. Har oplevet 2 gange nu at en anden har kvitteret for pakken (Ifølge posthuset).. Jeg måtte ikke se underskriften eller snakke med postbudet.

Ved ikke om det er ny udvikling eller idé tænkning. Men det er da at tage op til revurdering i virksomheden!

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Oct 10
Skrevet kl. 16:02

Kim Bolhøj:

Tak for rosen.

Jeg er udemærket klar over, at Post Danmark har oprettet dette innovationsteam. Om ikke andet har jeg endnu ikke hørt nogle som helst konstruktive ideer sat i værks. Det eneste innovative forslag jeg har hørt om er, at Post Danmarks medarbejdere skulle tjekke sommerhuse (se: her)

jeg ved ud i, at Post Danmark fik en bøde over ikke at have uddannet deres folk til denne opgave.

Jeg er heller ikke selv tilknyttet til Post Danmark og påtager mig udelukkende denne opgave fordi jeg synes det er spændende og fordi jeg tror og håber på, at det kan komme nogle mennesker til gode.

EDIT: URL-virkede ikke.

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Oct 10
Skrevet kl. 16:03

Fashion-Seller:

Jeg er fuldkommen enig. Desværre er store dele af Post Danmark's økonomi baseret på omdelingen af breve og reklamer og det er også disse to produkter der beskæftiger flest mennesker i koncernen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Oct 10
Skrevet kl. 16:05

Richard:

Da jeg ikke som sådan har nogen tilknytning til Post Danmark er det meget svært for mig at kommentere på de interne forhold. Men noget siger mig du har ret. I mange anliggender forekommer det mig, at Postdanmark er håbløst forældet når det gælder intern kommunikation.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 16:09

Ulrik:

Fashion-Seller:

Jeg er fuldkommen enig. Desværre er store dele af Post Danmark's økonomi baseret på omdelingen af breve og reklamer og det er også disse to produkter der beskæftiger flest mennesker i koncernen.

Selvfølgelig er det "synd" nu og her, at store dele af Post Danmark's økonomi er baseret på et forretningsområde i forfald, men det har andre store virksomheder sku' da prøvet 100 gange før - ændre forretningsfokus og tilpas organisationen.

Post Danmark bliver nødt til, at have nogle stærke ledere der kan gå ind og lave de omstruktureringer der er nødvendig - selvom det betyder, at mandskab skal fyres. Hvis der ikke handles i tide, så kan det være at de trækker de sunde forretningsområder med i faldet.

Fortsat god dag og held og lykke til Post Danmark!
/Anders Pedersen 

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:14

Ulrik:

Det er mig en gåde, at i år 2011 kan faldet i antallet af breve overraske... Er det ik PD selv, som har det der e-boks eller hva det hedder?
De har nu i mange år tuddet over de skide breve, men hvornår har de tænkt sig at tilpasse? Antallet af breve kommer ik til at vokse, så hva med at omstrukture forretning, så den matcher de markedsvilkår der er... Det kan betyde et fald i omsætningen, men jeg vil vædde med, at de kan hive stortset samme overskud hjem på besparelser og effektiviseringer...

Og da jeg boede i DK, der fattede jeg aldrig det med breve vs pakker. Om formiddagen kom postbuddet med brevene, mens der om eftermiddagen/først på aftenen kom endnu et postbud bare med pakkerne. Dvs 2 personer, som besøger samme adresse samme dag... Det må kunne gøres mere effektivt. Om det stadigvæk er sådan, det må jeg melde pas på.
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:18
Som en del af de nye serviceforbedringer, har PD valgt at lukke vores lokale posthus, og vi skal nu bruge postbutikken i SuperBest.

Her har jeg nu stået i næsten 20 minutter, og der er stadig kun 1 medarbejder og 11 kunder foran mig, og mindst lige så mange bag mig.

Gæt hvad mit forslag er.. Både som kunde, men også som shopejer der byder vores kunder dette, når de skal hente pakker vi sender, da vi har valgt at bruge PD.

Jeg har aldrig ment at der er et reelt alternativ til PD, men oven på denne oplevelse skylder jeg i hvert fald vores kunder, at vi gør endnu et forsøg på at finde ud af om det alligevel ikke skulle være muligt, at finde noget bedre.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)