Hejsa folkens! Som nogle af jer måske ved går det rigtigt trægt for Post Danmark for tiden. Alene i 2011 er den sendte brevpost blevet minimeret med 23%! Et foruroligende tal for Post Danmarks økonomi. Post Danmarks udfordring er med andre ord, at færre og færre (virksomheder såvel som privater) bruger brevpost som kommunikationsmiddel. En anden udfordring for Post Danmark er, at de omdelte reklamer, som vi kender dem, måske fremover kun skal omdeles til dem, som aktivt siger ja-tak (I stedet for den nuværende ordning - reklamer til alle, vedmindre de aktivt har meldt nej-tak). Jeg kom til at love en bekendt (som arbejder hos Post Danmark), at jeg vil nedfælde de bedste ideer til konceptudvikling jeg overhovedet kunne komme i tanke om. Jeg gør med andre ord dette 100% frivilligt i håb om, at det ville kunne bidrage til et Post Danmark i vækst. Det er trods alt en virksomhed som beskæftiger mange tusind danskere, som potentielt vil blive påvirket af Post Danmark's recession. Jeg har naturligvis ved lejlighed drøftet nogle af ideerne i mit eget netværk og er også stensikker på, at flere af dem er bæredygtige. Men hvem ved? Måske har jeg overset noget oplagt (eller uoplagt for den sags skyld). Og jeg vil derfor høre mine med aminoer hvilke ideer de kunne have. Til dem der ønsker det sender jeg naturligvis gerne min rapport om konceptudvikling så snart den er færdig. Intet andet tilbage end: Fyr løs! |
Ikke for at skyde dit fine initiativ ned og synes det er fedt du vil hjælpe din bekendt.
MEN, Jeg ved, at PostDanmark lige har oprettet et nyt inovations team, som netop skal tage stilling til dette og mange andre ting for, at man kan udvikle sig og holde på kunderne samtidig med at man kommer med nye tiltag og ideer til at udvikle forretningen fremadrettet.
Dem der er ansat i dette team for løn for det, selvom de sikkert meget gerne vil høre om ideer og nye tiltag, fremlagt således at det måske letter deres arbejde :-)
Jeg har selv været inde over med ideer og tiltag, da jeg tidligere er blevet anbefalet at søge en af stillingerne (er ikke selv ansat i PostDK)