Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alle falske bestillinger politianmeldes!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 426
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

"Alle falske bestillinger politianmeldes!"

Sådan stod der i en email fra en webshop hvor jeg netop havde bestilt et par lækre bukser.

Jeg undrede mig lidt da falske bestillinger enten er:

- umulige, medmindre der er et kreditkort tilknyttet, eller

- lige til at smide i skraldespanden og så arbejde videre med at sælge i sin shop.

For sjov googlede jeg det og fandt overraskende et hav! af de samme handelsbetingelser indeholdende samme sætning.

Min konklusion er at, der et eller andet sted findes en nød der har lavet disse standart betingelser som nu tusindevis bruger uden at ane hvad de betyder. Jeg tænker også at den bliver lidt ala "Cykler fjernes uden ansvar" (som jo ikke er rigtigt, men som folk tror er rigtigt)

Hvad siger i andre til denne?

Ps: jeg har ingen webshop selv og kunne ikke drømme om at bruge en standart ukritisk!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 22:05

Det var så en af de ting jeg aldrig ville skrive i mine handelsbetingelser/ordrebekræftigelse,

de falske bestillinger opdager man heldigvis for det meste

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:00

Sælger du varer mod lande som Holland eller Italien, så er det en ganske god sætning at have stående... Den gør, at kun de mest hardcore svindlere forsøger. Det løser godt nok ingen problemer, men det reducere antallet af "spild af tid ordre, fordi en tosse har stjålet nogle kreditkort oplysninger" ordre ;D

Og nogle gange er den præventive effekt svær at vurdere. Men at de ligefrem skriver det i en ordrebekræftigelse er måske lidt dumt, da kunen jo allerede har bestilt, og derfor ik kan gøre noget om...

Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 07:49

Fashion-Seller:
"spild af tid ordre, fordi en tosse har stjålet nogle kreditkort oplysninger"

Hehe, tror nu ikke en køber fra Holland eller Italien tænker meget over eller forstår en dansk advarsel....

Fashion-Seller:
Sælger du varer mod lande som Holland eller Italien,

Har du stjålet et kort er du jo alligevel helt derude.

Problematikken er jo at man skriver hvad som helst i dag. Vi gør dit, eller hvis det sker så !!! uden at man hverken har grundlag for det i henhold til lovgivningen eller alm. sund fornuft :)

Jeg mener det er et skråplan.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 07:50

Citaterne skulle jo være omvendt :)

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 07:58

Det er vel bare et tilfælde af "stating the obvious".

For selvfølgelig anmelder man kreditkortsvindel?

Man ser jo også linier andre indlysende info på webshops - vi pakker og sender din bestilling hurtigst muligt? GUD!!! HVAD!!! Jeg troede sku I havde dem liggende i 14 dage før i gad behandle dem :)

Og man kan sikkert finde mange mange flere, og jeg tror ikke folk tænker over det når de skriver det - men at de overbevist dem selv om det giver mening.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 08:31

Steff:

Problematikken er jo at man skriver hvad som helst i dag. Vi gør dit, eller hvis det sker så !!! uden at man hverken har grundlag for det i henhold til lovgivningen eller alm. sund fornuft :)

Jeg mener det er et skråplan.

Altså man skal ik undervurdere den præventive effekt af nogle tossede sætninger...

Det er lidt ligesom oplysnings kampagner for solcreme eller trafikhastighed... Solcreme burde være logik, og hastighed har man lært om, dengang man tog kørekort.
Eller for den sagsskyld kampagner mod rygning osv...

Vil give dig ret i, at skrive det i en ordrebekræftigelse er lidt tosset. Det svare lidt til, at man får en folder med omkring brug af solcreme, når man på apoteket køber aftersun, fordi man er blevet totalt skoldet...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 08:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Skovsende:

Man ser jo også linier andre indlysende info på webshops - vi pakker og sender din bestilling hurtigst muligt? GUD!!! HVAD!!! Jeg troede sku I havde dem liggende i 14 dage før i gad behandle dem :)

Og man kan sikkert finde mange mange flere, og jeg tror ikke folk tænker over det når de skriver det - men at de overbevist dem selv om det giver mening.

Tør man spørge, om du har en webshop?

For det kan godt være, at de sætninger er indlysende, men kender du effekten af dem? Eller tjek her...

Effekten af tossede sætninger er faktisk enorm, og tro det eller lad vær, men det giver forbrugeren en vis tryghed, selvom det bare er en tosse sætning Smile
Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 08:51
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Tør man spørge, om du har en webshop?

Har jeg ikke :)

Nu mente jeg et vagt statement.

Korrekt hvis du skriver: Alle ordre lagt inden kl 15 kommer afsted samme dag. Så tror jeg helt sikkert det har en effekt.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)