Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad ville du gøre for at få opgaven løst og afsluttet?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander R. B | Freelance Grafiker:

Du har ret med at det er trælst.

JEg synes også det er lidt ærgerligt, det hele ville havde være mere flydende hvis i havde en fast pris fra starten sort på hvidt samt hvad det er han/hun skulle udføre. Men i sidste ende er det jo sådan set op til dig om du vil af med flere penge for at få afsluttet opgaven, eller om du kræver dine penge tilbage og må starte forfra med en anden en :(

Ja det er rigtigt træls. Men han kendte jo beskrivelsen :(

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:30

Next.man:
Jeg har ingen ide om hvordan økonomien er i opgaven. Jeg lavede hele beskrivelsen og han lavede en pris herudfra :). Så går da udfra han har taget sine forbehold.

Hvor mange penge drejer det sig om?

Det er alene for at svare på om du skal glemme det eller forsøge at få dem tilbage.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 29. Sep 09
Skrevet kl. 21:32

Lars Nielsen:

Det lyder som en meget trist situation. Lad mig lige få klarlagt : Har du betalt for hele løsningen inden din leverandør overhovedet er gået i gang med opgaven?

Hej Per.

Ja det har jeg gjort :( . Det kan jeg godt i bakspejlet nok ikke var så smart egentlig.

Men man lærer af fejl da. Gør jeg aldrig igen.
Hvad foreslår du, at jeg gør ?

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 21:32

Det lyder super træls, men er du sikker på, at din kravspecifikation er i orden? Et er en beskrivelse, men 10 mennesker skaber 10 forskellige forestillinger på baggrund af den samme beskrivelse, så der skal en rigtig kravspec på banen for at undgå misforståelser.

Jeg har i rigtigt mange år hyret programmører til diverse opgaver og det kræver en programmør-mentalitet at udarbejde en kravspec, som er retvisende for begge parter.

Jeg ville tage et møde med ham og spørge om I kan mødes på midten (halv skade) og derefter hyre en ny programmør, men måske også en person, som kan lave en kravspec sammen med dig. Det er ikke altid en fordel, at det er ham der skal kode linierne som skal lave kravspec'en, da mulighederne dermed måske ikke udnyttes optimalt.

Dbh. Aleksander :-)

Tilmeldt 29. Sep 09
Skrevet kl. 21:38

Aleksander:

Det lyder super træls, men er du sikker på, at din kravspecifikation er i orden? Et er en beskrivelse, men 10 mennesker skaber 10 forskellige forestillinger på baggrund af den samme beskrivelse, så der skal en rigtig kravspec på banen for at undgå misforståelser.

Jeg har i rigtigt mange år hyret programmører til diverse opgaver og det kræver en programmør-mentalitet at udarbejde en kravspec, som er retvisende for begge parter.

Jeg ville tage et møde med ham og spørge om I kan mødes på midten (halv skade) og derefter hyre en ny programmør, men måske også en person, som kan lave en kravspec sammen med dig. Det er ikke altid en fordel, at det er ham der skal kode linierne som skal lave kravspec'en, da mulighederne dermed måske ikke udnyttes optimalt.

Dbh. Aleksander :-)

Hej Aleksander.

Det har du 100% ret i.

Om jeg har beskrevet opgaven til UG kan jeg desværre ikke svare på. Jeg har dog selv lavet en del programmering for mange år siden, så vil da mene jeg har en ide om det.

Men mener opgaven er beskrevet tilstrækkeligt. En stor del af første opgave havde jeg reelt lavet og mange kunne derfor få en del ideer fra denne beta til den endelige. plus der var lavet den opgavebeskrivelse.

Anden opgave havde jeg lavet en stor del af designet, således det var det bagvedliggende som skulle laves. Der var ligeledes en opgavebeskrivelse + resume.

Så umiddelbart følger jeg, at opgaven er beskrevet ok :).

Men selvfølgelig kunne det sikkert være bedre. Men det er svært at skrive sine ideer ned på papir. Derfor det var træls for mig, at han hverken ville mødes eller tale for meget i telefon.

Mvh.

Tilmeldt 29. Sep 09
Skrevet kl. 21:39

John Nielsen:

Next.man:
Kunne jo være jeg kunne presse ham inddirekte på den måde :)

Jeg er sikker på, at du ikke ønsker at presse en samarbejdspartner med en slet skjult trussel om at udstille vedkommende, fordi der af en eller anden grund er udfordringer med at få afsluttet opgaven. For det vil da være et lidt skidt signal at sende til eventuelle fremtidige samarbejdspartnere. Skype-Smile

Hej John.

Mener du det er at gå overgrænsen ?

Hverken du eller ham ved jo hvor mange der arbejder for mig :). Jeg har jo flere bolde i luften. Så hvis han bare kunne følge sig omtalt så han ville svare, ville meget jo være nået :).

Så jeg mener egentlig det er okay :) 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:48

Next.man:
Men det er svært at skrive sine ideer ned på papir. Derfor det var træls for mig, at han hverken ville mødes eller tale for meget i telefon

Dette har altid givet grobund for uoverensstemmelser - hvilket man i nogle tilfælde må lære på den hårde måde. At undlade skriftligheden i detaljer er en stor fejl.

Alt for mange gange sker der det at kunder kommer med rettelser, nogle kan klares hurtigt og uden udfordringer, mens andre ønsker kan kræve at en hel del af arbejdet skal laves om.

Og desværre er der til stadighed kunder der ikke forstår at alle rettelser tager tid og koster derfor penge - udover det aftalte - hvilket betyder at man skal være meget detaljeret i sådanne projekter.

Hvis man vil ændre radikalt i et projekt, så skal man også være indstillet på en radikal ændring i budget.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 29. Sep 09
Skrevet kl. 21:57

Entrepreneur - Jan:

Next.man:
Men det er svært at skrive sine ideer ned på papir. Derfor det var træls for mig, at han hverken ville mødes eller tale for meget i telefon

Dette har altid givet grobund for uoverensstemmelser - hvilket man i nogle tilfælde må lære på den hårde måde. At undlade skriftligheden i detaljer er en stor fejl.

Alt for mange gange sker der det at kunder kommer med rettelser, nogle kan klares hurtigt og uden udfordringer, mens andre ønsker kan kræve at en hel del af arbejdet skal laves om.

Og desværre er der til stadighed kunder der ikke forstår at alle rettelser tager tid og koster derfor penge - udover det aftalte - hvilket betyder at man skal være meget detaljeret i sådanne projekter.

Hvis man vil ændre radikalt i et projekt, så skal man også være indstillet på en radikal ændring i budget.

Hej Jan.

Det er klart, men eftersom jeg kender lidt til programmering mener jeg ikke dette er tilfældet. Ikke udover hvad man kan forvente når man ikke læser opgaven helt igennem :).

Men ganske godt beskrevet af dig.

JEg må håbe vi alle må lære af denne fejl fra mig :)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)