Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En ny arbejds-bærbar - Hvad vil du anbefale?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg står og skal bruge en ny bærbar computer efter et større cola-uheld i weekenden (!!!).

I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre jeres anbefalinger.

Jeg skal bruge den til:

- Læse og skrive mails

- Surfe

- Rette en smule kode

- Rette forholdsvis tunge billedfiler

- Høre musik og se film

Så sådan meget "standard-opgaver", som ikke kræver det helt vilde af en computer, men dog alligevel lidt.

Jeg er faktisk stor fan af både Lenovo og deres ThinkPads og så Apple og indtil videre deres Macbook Pro. Jeg går dog faktisk og overvejer at investere i en MacBook Air, men synes godt prisen er høj.

Som I kan høre, så er jeg i tvivl, derfor:

Hvad vil du anbefale?

Prisen er ikke afgørende, jeg skal bare have noget for pengene.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
jeg tror St du vil blive træt af en Air så køb hellere en MBP.
Har selv en mbp fra 08 og er meget glad for den. Var dog uheldig at bundkortet var gået i stykket for 1 mdr siden. Det var dyrt ay få skiftet så jeg læste på nettet at man kunne prøve at bage bundkorte. I ovnen.
Det gjorde jeg så og nu virker den igen.

Men i hvert fald ville jeg vælge en mbp og specielt når penge ik er et problem.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Nissen:
Jeg står og skal bruge en ny bærbar computer efter et større cola-uheld i weekenden (!!!).

Christian Nissen:
Jeg er faktisk stor fan af både Lenovo og deres ThinkPads og så Apple og indtil videre deres Macbook Pro. Jeg går dog faktisk og overvejer at investere i en MacBook Air, men synes godt prisen er høj.

Lenovo har Spill Resistant tastaturer, så hvis du har tænkt dig at fortsætte med at drikke cola, så snup en lenovo.

Det har vi nydt godt af så sent som forrige fredag - maskinen kører endnu.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

vis vælger at bruge edbpriser.dk kommer de bedste valg op efter sine krav jeg tog den hurtigste 15 skærm sat til beløb 5000 kr - 5500 kr og meste populær valg på denne portal http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5182667  

Men at vælge det meste populær valg er det bedste går det nok ikke helt galt , jeg kender dog ikke alle dine krav.

Du kan selv prøv sættet dit budgetet skærm størrelse ram mv.

Vis kigger på denne computer har måske ikke været bedste valg til prisen for 7 uger siden der kostet den  7000 kr nu koster den et sted lige nu 5000

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg købte en MacBook PRO sidste år, og blev indledningsvis rigtig glad for den. Den er lækker og lyn hurtig. Men efter nogle måneder blev jeg mere og mere træt af den.

En Mac er urimeligt svær at bruge uden en mus eller det indbyggede touchpad. Så hvis du vil have dårligt håndled, så vælg en Mac. Noget så banalt som at give fokus til menuerne i et program er nærmest umuligt. Og det er ikke atypisk at man skal trykke 3-4 taster ned, for at trigger en funktion (fx tage et screenshot).

Selve computeren er god kvalitet - men jeg fatter ikke at man har valgt at lave kanten, hvor man hvilker håndledet, forholdsvis skarpt. Alle andre kanter er runde og behagelige. Jeg føler at jeg får snittet håndledet op, hver gang jeg bruger den. Og hvorfor mangler tastaturet så pokkers mange taster? Home, End, Page Up, Page Down, Delete. Og hvorfor er mange taster placeret anderledes eller kræver brug af 3 taster, for at skrive en karakter som [ eller ]. Det er en forfærdelig computer at programmere på.

Derudover er selve operativsystemet bare meget anderledes end Windows og Linux. Lækkert ser det ud, men det er også træls at arbejde i - jeg blev ganske simpelt aldrig helt så produktiv på en Mac, som jeg er på Windows eller Linux. Men det er i højere grad en vanesag, og jeg er nok blevet "miljøskadet" efter mine mange år i andre operativsystemer.

Efter et års tid valgte jeg at installere Linux på den. Det tog en hel weekend at få skidtet til at virke, men nu har jeg faktisk en computer der fungerer nogen lunde acceptabelt. Men jeg køber ikke MBP igen. Jeg betalte 9.000 for den - men jeg er faktisk gladere for min HP Compaq 8510p, som er væsentligt mere behagelig at arbejde på - og den har vist kun kostet det halve.

Macs er designer maskiner. De ser kønnere ud end de er behagelige at arbejde med.

Fra Randers
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders S:
jeg tror St du vil blive træt af en Air så køb hellere en MBP.


Hvorfor tror du jeg vil blive træt af en Air? Og tror du jeg kan klare mig med den "mindste" MBP model?

Tak for dit bud!

Fra Randers
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy:

Lenovo har Spill Resistant tastaturer, så hvis du har tænkt dig at fortsætte med at drikke cola, så snup en lenovo.

Det har vi nydt godt af så sent som forrige fredag - maskinen kører endnu.


Det er faktisk rigtig smart :-) Det skal dog ikke være det som bestemmer hvilken maskine jeg køber, men Lenovo skal da klart have et plus på den konto!

Fra Randers
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy.

Mange tak for dit input.

Mange af de problemer du påpeger, bliver automatisk løst ved at jeg primært skal sidde med en ekstern skærm, mus og tastatur. Dog løser det ikke alle problemerne, hvilket gør at jeg vil overveje det en ekstra gang.


Fedt lige at få lidt grunde til hvorfor Macbooks ikke altid er det bedste valg, fremfor bare "Det er bare ikke særlig godt".

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Nissen:

Anders S:
jeg tror St du vil blive træt af en Air så køb hellere en MBP.

Hvorfor tror du jeg vil blive træt af en Air? Og tror du jeg kan klare mig med den "mindste" MBP model?

Tak for dit bud!

har hørt flere der siger at den bliver rigtig rigtig varm. Den har heller ikke cd drev indbygget. Skal den bruges som din eneste pc tror jeg den bliver træls i længden.
Men som en ekstra kunne den måske være meget sjov at have men hvorfor så ikke en ipad.

Hvis du mener at spec på en Air er ok så er den mindste mbp også ok./ bedere

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)