Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Penge i annoncer.... Hvorfor??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bliver gang på gang overrasket over at se hvor mange penge der er i GoogleAdwords.

hvordan tjener folk penge på at annoncerer via googleadwords og Facebook?

MVH Kristian 

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian.

Google AdWords og Facebook giver annoncører mulighed for at lave målrettet markedsføring.

Når du fokuserer din markedsføringindsats netop der, hvor dine potentielle kunder befinder sig, så øger du sandsynligheden for at få et højt afkast af din investering.

Men der er ingen gevinstgaranti.

Selv ikke den dygtigste AdWords eller bedste Facebook konsulent kan sikre dig overskud på din bundlinje, hvis din hjemmeside ikke er i stand til at omsætte trafik til konverteringer/salg.

De eneste som er sikre vindere i dette spil er Google selv og så konsulenten.

Annoncørerne tjener kun penge, hvis de enten selv har læst ordentlig på lektien eller får kompetent hjælp udefra - og selv da kan det være voldsomt op ad bakke, hvis du fx. sælger børnetøj eller en anden varegruppe med indædt konkurrence og konkurrenter, som byder højere end der egentlig kan forsvares ift. deres bundlinje.

Mvh Troels.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Jeg bakker 100% Troels op i det han fortæller.

Og som Troels siger, så kan det være svært, hvis man sælger produkter hvor fortjenesten er lille og konkurrencen er hård.

Men håbet er ikke ude, hvis man satser på sin back-end.

Det fortæller jeg meget mere om i vores gratis kursus i konverteringsoptimering her.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Krilson

Jeg må også bakke Troels op i hans forklaring.

Dog skal du være opmærksom på, at SEO kan være det alternativ til AdWords annoncering, som er mest velegnet til at tiltrække besøgende. Det afhænger blandt andet af produktet og konkurrencen, som ved AdWords, men er typisk billigere på lang sigt som "besøgsmagnet" end AdWords. Så med velegnet mener jeg selvfølge forholdet imellem udbytte og investering.

AdWords har dog fordelen af at være mere målrettet og giver resultater på kort sigt.

Men undersøg evt. om dit Website egner sig godt til SEO ved at investere i en foranalyse. Mange bureauer, inkl. WeXo :-), tilbyder en foranalyse. Det giver dig et godt beslutningsgrundlag til at vælge PPC eller SEO, eller fordelingen om du vil.

Det kan dit nuværende bureau helt sikkert også hjælpe dig med.

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare lige for at uddybe mekanismen med et eksempel med en annoncør, der sælger GPS'er (kunne være mobiltelefoner, havesakse eller noget helt fjerde):

En helt almindelig bruger af Google skriver "GPS" i Googles søgefelt >

Resultat af denne søgning bliver Google AdWords reklamer samt hjemmesider, hvor der kan ske 1 af 2:

1) Brugeren klikker på en Google AdWords reklame, og annoncøren får mulighed for at sælge ham en GPS og derved tjene penge (fordi brugeren nu befinder sig på annoncørens hjemmeside - annoncøren betaler for brugerens klik). Alternativt kan annoncøren sætte en affiliate-reklame for GPS'er på sin side og affiliateudbyderen skal i stedet foretage salget og betale annoncøren .

2) Brugeren klikker på en hjemmeside og webmaster har mulighed for at sælge ham en GPS og derved tjene penge. Alternativt kan webmaster sætte en affiliate eller en AdSense-reklame på siden hvorved affiliateudbyderen eller AdWords-annoncøren skal foretage salget og betale webmaster.

Man kan forsimple den sådan:

Bruger søger > klikker på AdWords og annoncør betaler - der sker nu 1 af 2 >

1) Brugeren lander på landingpage hvor han køber GPS = annoncør tjener penge

ELLER

2) Brugeren klikker på en affilatereklame = annoncør tjener penge 

Brugeren kan selvfølgelig også vælge at klikke væk fra siderne under hele forløbet, hvilket netop giver forskellen på succes og fiasko.

PS. Facebook fungerer nogenlunde på samme måde.

Vh. Peter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)