Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla, eller......?

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle amino'er

Jeg har lige et, sikkert dumt, spørgsmål.

Men jeg har siddet og kigget en hel del på forskellige programmer til at lave en hjemmeside med. Rigtig mange anbefaler at man laver en hjemmeside i Wordpress. Men det skal ikke undre mig, at det er alle IT hajerne, der benytter det. Da de sikkert skriver og tænker i html koder.

Nu er det bare lige det, at jeg ikke er nogen IT haj. Jeg kan finde ud af de mest basale ting, men det at kode, det kan jeg ikke.

Jeg ville meget gerne høre Jeres mening om, hvorvidt at programmet Joomla, ville egne sig til en hjemmeside der gerne skulle indeholde følgende:

- Nyheder (Feeds)
- Wepshop
- Debat
- Evt. blog
- Evt. forum

Eller bør jeg se mig om efter nogle andre?

Hilsen

Daniel

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel,

Wordpress er helt klart det system du kommer længst med UDEN at være en IT haj. :-)

Det kan dog godt blive lidt rodet med hensyn til webshoppen - det kommer lidt an på, hvor stor en shop du påtænker? Hvis det kun er få varer du skal sælge, kan det dog sagtens laves i WP.

Et alternativ kunne være, at du bygger din side op i Wordpress, med nyheder, blog, forum mv. - og så linker fra den til en reel shop - som så f.eks. kunne laves i Prestashop - som også er et open source system, som er forholdsvis nemt at gå til.

Jeg benytter selv denne opsætning - altså hjemmeside i WP og shop via Prestashop.

Det skal lige siges, at jeg i min fritid bl.a. ernærer mig ved at tilbyde opsætning og undervisning i begge systemer - men det er ikke årsagen til, at jeg anbefaler dem - det er simpelthen fordi, at det er de systemer der er nemmest at arbejde med. Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Køge
Tilmeldt 4. Nov 09
Indlæg ialt: 66
Fra  Beruf Digital Sans Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Hvis du ingen erfaring har vil jeg også helt sikkert sige Wordpress. Det ville jeg faktisk også, hvis du var erfaren :)

Joomla er ikke et nemt system at bruge, så jeg tror hurtigt du vil fortryde at have valgt det. Det gælder både mht. brug og udvidelser / opgraderinger. Wordpress er super nemt at gå til og her på Amino kan du få hjælp til de fleste spørgsmål, hvis du alligevel skulle møde udfordringer.

http://jigoshop.com/ er et rimelig nyt webshop plugin til wordpress. Jeg har endnu ikke selv testet det, men det ser rigtig lovende ud, så det er da værd at se på.

Håber du kommer godt i gang uanset hvad dit valg falder på.

Mvh

Henrik Christiansen

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg hænger lige på denne tråd :-)

Er selv meget glad for Joomla. Synes nu ikke det er så svært og der er gode udvidelsesmuligheder for både shop, blog og forum i selve systemet.

Kender ikke særligt meget til WordPress og har kun leget med det et par enkelte gange, så kan I WP-hajer give mig en idé om, hvordan man strukturerer store mængder indhold i f.eks. forum/portal?
Hvilke muligheder er der for content construktion?

De bedste hilsner

Lotte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

LotteA:

Jeg hænger lige på denne tråd :-)

Er selv meget glad for Joomla. Synes nu ikke det er så svært og der er gode udvidelsesmuligheder for både shop, blog og forum i selve systemet.

Kender ikke særligt meget til WordPress og har kun leget med det et par enkelte gange, så kan I WP-hajer give mig en idé om, hvordan man strukturerer store mængder indhold i f.eks. forum/portal?
Hvilke muligheder er der for content construktion?

De bedste hilsner

Lotte

Jeg er generelt enig i anbefalingerne af Wordpress -- det er klart nemmest at gå til, hvis man ikke er til kode. 

Hvad angår forumfuktioner, så kig på BuddyPress -- som integrerer sig med Wordpress ganske smertefrit.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de andre har sagt, så er Wordpress nok det bedste "start" system.

Skal det være lidt større så er Joomla det letteste at gå til, når vi snakker de større opensource CMS systemer - her tænker jeg i forhold til Drupal, Typo3 og lign.

Jeg bruger begge systemer, og begge har sine styrker og svagheder - du kommer langt med begge systemer, og uanset kommer du til at bruge noget tid på at lære det valgte system at kende. Af Woirdpress og Joomla er Joomla nok det system der har den stejleste indlæringskurve.

MVH

Thomas

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Wordpress all the way. Vil næsten sige at alt kan lade sig gøre i Wordpress. Mangler du en funktion kan de første 100 mand hjælpe dig med at udvikle præcis den funktion du leder efter.

Små webshops, ingen problemer her. Skal det være stort med masser af produkter osv, vil jeg også anbefale en løsning med Wordpress og evt Magento eller Prestashop.

I daglig brug kommer man ikke uden om at Wordpress helt klart er det bedste og nemmeste at bruge. 14% af internettets 1.000.000 største sider bruger Wordpress!

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Wordpress er helt klat lettere at gå til end Joomla, så det vil jeg anbefale dig at starte med.

Men hvis du ikke er haj, så lad være med at forsøge dig med selv at bygge webshop. Der er stor forskel på, om du skal lave en blog/website - eller du skal fragte penge. Der er et stort sikkerhedsaspekt i en webshop, og hvis kunderne ikke føler sig sikre nok, forsvinder de igen uden at købe noget.

Køb dig i stedet ind i en hosted løsning, det vil spare dig for mange problemer.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilgengæld så mangler Wordpress den struktur og et decideret framework som du får med Joomla og på den lange bane er du i meget sikre hænder med en Joomla løsning.

Joomla er ikke mere besværligt end Wordpress og gå i gang med og så findes der 8000+ udvidelser som alle er lavet efter det samme framework og struktur.

Joomlas template engine er også en helt anden verden og er uden sammenligning den bedste du finder i et CMS i dag.

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden erfaring vil jeg også fraråde joomla. JOomla har så mange faldgruber i forhold til seo og søgemaskiner, så selv erfarne seo-folk må "holde tungen lige i munden" når de arbejder med det cms system.

/Ulrik

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)