Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugt leaset bil med fejl i levering trods slutseddel

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Toftlund
Tilmeldt 27. Nov 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 05:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg håber jeg kan få lidt hjælp her da jeg har underskrevet en slutseddel den 24/8 og leveringstidspunktet er anført og aftalt midt i september. Jeg underskrev leasing kontrakt den 01/09 og alt lød til at være i den skønneste orden men så modtog jeg registreringsattest lørdag hvor jeg er bruger af bilen fra den 31/08 og skal nu pludselig betale for leasing den 10/9.

Kan det lade sig gøre og er det fuldt lovligt at gøre sådan når leveringstidspunktet er før aftalt og før underskrevet kontrakt? Jeg har læst mig frem til at afdraget skal betales den 1. i efterfølgende måned efter levering.

Mvh

David Larsen

Fra Toftlund
Tilmeldt 27. Nov 10
Skrevet kl. 06:01

Hov det skal så lige siges at jeg ikke har fået bilen endnu.

Fra Randers
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 111
Fra  Leasingbiler.dk Skrevet kl. 08:00

Det er altid svært at tage udgangspunkt i den enkelte sag, uden at have læst papirerne igennem. Umiddelbart ville jeg aldrig finde mig tilfreds med din situation, da du som bruger af bilen fra pågældende dato, også hæfter for risikoen ved bilen.

Kontakt evt. en advokat, eller få en anden forhandler til at læse kontrakten igennem (dog forhold dig til det således, at en anden forhandler formentlig vil forholde sig subjektivt til en konkurrents kontrakt)

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 08:02

Det lyder lidt mystisk, hvis du først får bilen d. 15/9 (anslået ud fra din tekst) så ville jeg da ikke mene du er bruger af bilen før det. og så skal du vel ej heller betale Leasing aftale før det.

Det vil jo også betyde at har du leaset bilen i 3år så skal den jo afleveres d. 31/8-2014 hvilket jo giver dig 2uger mindre med bilen, skal du så betale mindre leasing til den tid?

Jeg ville nok tage kontakt til dem, og forklare at de har lavet en fejl på registreringsattesten, og bede dem rette datoen, samt bede dem trække den regning tilbage, eller i det mindste bede dem om tillæg til din leasing kontrakt om at du ikke skal betale leasing d. sidste måned du har bilen. sådan at du stadig max kommer til at betale 3x12mdr leasing aftale.

Fra Toftlund
Tilmeldt 27. Nov 10
Skrevet kl. 01:03

Nu har jeg snakket med leverandøren og han sagde også der må være sket en fejl og at han nok skal få de bragt iorden så nu skulle det være fint igen.

Mange tak for jeres hurtige svar

Mvh

David Larsen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)