Nu er der en del online sites som tilbyder deals hver dag. Bl.a. downtown, mydeal, spotdeal, sweetdeal etc. Jeg har lagt mærke til, at langt de fleste af disse er ejet af større medievirksomheder, så som berlingske, dba, krak etc.
Tror du det ville være en mulighed at gå ind i dette marked og konkurrere med disse?
Eller er det kun de store tunge på markedet, som kan være med?
Jeg tror de sidder alt for godt på marked og har allerede eksisteret noget tid nu. Alt er selvfølgelig muligt, men vil koste masser penge i markedsføring, da sådan et sitet lever på kunder ligesom som mange andre ting og hvis der ikke er nogen som kender siden, sker der jo ingenting. plus at det måske bliver lidt svært at få folk over på din side frem for de store sweetdeal osv. som de allerede kender og ser i div. aviser ..
Med mindre du laver noget lidt anderledes og nyt.
Men held og lykke , hvis du beslutter dig til at gøre det alligevel.
Jeg tror det vil være en enorm udfordring at udfordre de allerede alt for mange af den type todays-deal-sites. Hvis ikke der er noget nyt og banebrydende i forhold til de eksisterende, så bliver det nok enormt op ad bakke desværre. Men held og lykke, hvis du går i krig med projektet.
Jeg har planer om at kaste mig ud i et lignende projekt.. bare indenfor en helt bestemt niche.. og så kommer der til at være en masse andre ting på siden også.. men planen er at det skal munde ud i at der vil være et godt tilbud om dagen..
Så jeg tror helt bestemt at det er muligt.. har da også set flere historier herinde om hvordan små virksomheder udfordrede kæmpe virksomheder og endda havde fordele på visse områder..
Jeg er inde på disse sider hver eneste dag. Tror efter hånden, jeg er inde på 7 forskellige deal-sites hver dag. Det er dog ikke hver dag, jeg køber noget, men det sker jævnligt.Jeg synes det er glimrende at købe noget til halv pris. Også selv om det ikke er noget, jeg står og mangler her og nu.
Som jeg ser det, er det nok ikke svært at finde firmaer, der vil lev. deals på et evt. nyt site. Men det er opstarten og vedligeholdelsen på sitet, som vil koste.
Har I et bud på, hvor meget det ville koste at starte sådan et site op? Har I et bud på, hvor mange freelance-ansatte, man skal have, for at have sitet kørende (udvikle)?