Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt tips til nybegynder indenfor aktiehandel

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften alle sammen

Jeg tænkte på om der ikke var nogle af jer der kunne give lidt tips vedr. aktiehandel? Jeg kunne godt tænke mig at starte med at handle med aktier og kunne derfor godt tænke mig et par gode tips.

Jeg kunne også godt tænke mig nogle gode bøger om dette, hvis i har noget i kan anbefale.

Ha' en god aften.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:01

Hej Mnemiq

Jeg har en del aktier, jeg har ikke rigtigt nogen "metoder" jeg prøver at følge lidt med i Børsen, også følger jeg også Eksperterne på NordNet.

Held og lykke med det.

/Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:03

Det er ganske enkelt købe når kursen er lav og sælg når den er højBig Smile

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:13

Jeg ved ikke om den stadig kan købes, men "En sikker investering" er en god starter. Men måske den kan lånes på biblioteket.

Men du skal ikke lade dig narre af titlen, for aktier er ikke en sikker investering :o) Derudover er bogen selvfølgelig blevet kritiseret af forskellige investeringsrådgivere, da den anbefaler at man undgår disse.

Bøger som denne er aldrig den endegyldige sandhed, men en god guide man kan læne sig op ad.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:14

Aktiehandel er for folk med viden, som markedet generelt ik kender...

Her er et par tips, som generelt fortæller, hvordan og hvorledes man skal agere...

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 21:16

Hvis du kan læse engelsk, så kig evt på Burton Malkiels 'A Random Walk Down Wall Street'. Du kan finde den på amazon her http://www.amazon.com/Random-Walk-Down-Wall-Street/dp/0393330338

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 21:20

kan de sælges da kursen er høj? 

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 10:57
Mnemiq:

Godaften alle sammen

Jeg tænkte på om der ikke var nogle af jer der kunne give lidt tips vedr. aktiehandel? Jeg kunne godt tænke mig at starte med at handle med aktier og kunne derfor godt tænke mig et par gode tips.

Jeg kunne også godt tænke mig nogle gode bøger om dette, hvis i har noget i kan anbefale.

Ha' en god aften.

Hej

Jeg er 15 år, og jeg har investeret i ca. 1 år. Det jeg gjorde, da jeg startede, var at gå til det lokale bibliotek og låne ca. 10 bøger om aktiehandel og investering. Da jeg havde læst dem i løbet af en måned, gik jeg i gang med at investere i aktier. Jeg bruger www.euroinvestor.dk til at se aktiekurser. Kurserne er 15 min. forsinkede, men det gør ikke noget, da jeg ikke investere hele tiden. Jeg læser også Børsen hver dag. Det er vigtigt når man investere i aktier, at man følger med i de virksomheder som man investere i samt verdenssamfundet. Jeg lå i et + på 8% indtil vi nåede august, og nu ligger jeg i 0%. Jeg håber, at du kunne bruge det som hjælp?

Simon
.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:54

Det er meget simpelt, at tjene penge på børsen.

Du skal bare købe, når kurserne er lave - og sælge og hjemtage profit, når kurserne er høje

Ej, jeg ligger selv på nuværende tidspunkt på 37% afkast, siden investeringen begyndte i januar dette år, hovedsageligt er afkastet blevet skabt af investering af Apple og short-selling på diverse større aktier de seneste 3 måneder. Hvis du bare følger med, og føler dine intuitioner og kigger lidt på P/E, K/I m.m, så skal det nok gå godt ;-) Men husk, aldrig invester mere end du har råd til at tabe.

Fra Smørum
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 19:32

Som gammel børsrådgiver kan jeg sige:

- Køb og behold

- Spred dine aktier over forskellige lande og brancher 

- Husk at når dine aktier falder skal de stige det dobbelt før de er det samme værd 

- Cash is king

Meget mere behøves du ikke vide....

Held og lykke

www.investeringsagenten.dk Kapitalformidling | www.investeringsauktionen.dk Køb, sælg og byt investeringer

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)