Jeg tænkte på om der ikke var nogle af jer der kunne give lidt tips vedr. aktiehandel? Jeg kunne godt tænke mig at starte med at handle med aktier og kunne derfor godt tænke mig et par gode tips.
Jeg kunne også godt tænke mig nogle gode bøger om dette, hvis i har noget i kan anbefale.
Jeg ved ikke om den stadig kan købes, men "En sikker investering" er en god starter. Men måske den kan lånes på biblioteket.
Men du skal ikke lade dig narre af titlen, for aktier er ikke en sikker investering :o) Derudover er bogen selvfølgelig blevet kritiseret af forskellige investeringsrådgivere, da den anbefaler at man undgår disse.
Bøger som denne er aldrig den endegyldige sandhed, men en god guide man kan læne sig op ad.
Hvis du kan læse engelsk, så kig evt på Burton Malkiels 'A Random Walk Down Wall Street'. Du kan finde den på amazon her http://www.amazon.com/Random-Walk-Down-Wall-Street/dp/0393330338
Jeg tænkte på om der ikke var nogle af jer der kunne give lidt tips vedr. aktiehandel? Jeg kunne godt tænke mig at starte med at handle med aktier og kunne derfor godt tænke mig et par gode tips.
Jeg kunne også godt tænke mig nogle gode bøger om dette, hvis i har noget i kan anbefale.
Ha' en god aften.
Hej
Jeg er 15 år, og jeg har investeret i ca. 1 år. Det jeg gjorde, da jeg startede, var at gå til det lokale bibliotek og låne ca. 10 bøger om aktiehandel og investering. Da jeg havde læst dem i løbet af en måned, gik jeg i gang med at investere i aktier. Jeg bruger www.euroinvestor.dk til at se aktiekurser. Kurserne er 15 min. forsinkede, men det gør ikke noget, da jeg ikke investere hele tiden. Jeg læser også Børsen hver dag. Det er vigtigt når man investere i aktier, at man følger med i de virksomheder som man investere i samt verdenssamfundet. Jeg lå i et + på 8% indtil vi nåede august, og nu ligger jeg i 0%. Jeg håber, at du kunne bruge det som hjælp?
Du skal bare købe, når kurserne er lave - og sælge og hjemtage profit, når kurserne er høje
Ej, jeg ligger selv på nuværende tidspunkt på 37% afkast, siden investeringen begyndte i januar dette år, hovedsageligt er afkastet blevet skabt af investering af Apple og short-selling på diverse større aktier de seneste 3 måneder. Hvis du bare følger med, og føler dine intuitioner og kigger lidt på P/E, K/I m.m, så skal det nok gå godt ;-) Men husk, aldrig invester mere end du har råd til at tabe.