Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flotte fonte! Hvad for én bruger du

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at lave et redesign af mit site, men kan ikke helt bestemme mig for hvad for nogle skrifttyper jeg vil bruge...

Så er der nogle der har nogle favorit fonte eller kender nogle fede nye fonte?? :)

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til body teksten er det vist stadig klogest at holde dig til de web-safe fonte, men til overskrifter, menuer osv. kunne du lege med Google Web Fonts fx: 

http://www.google.com/webfonts#ChoosePlace:select

Fra København K
Tilmeldt 11. Mar 11
Indlæg ialt: 118
Fra  Droner ApS Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg plejer at bruge Helvetica eller Myriad Pro Semi Bold, men det er måske ikke det mest nyskabende :)

Ejer og driver webshoppen Droner.dk, der sælger droner på det danske marked.

Fra Holte
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 552
Fra  Herreaccessories.dk Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det fonte til dine grafiske elementer eller den font du vil bruge på hjemmesiden? :)

Mvh

David Bograd

Ung grafiker med meget erfaring og de rigtige priser.

Tjek Bograddesign.dk for mere info! 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er selvfølgeligt the usual suspects ariel, verdana etc., men hvis man vil havde lidt flere valgmuligheder, så er TypeKit din ven.

 

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Gadensgaard:

Til body teksten er det vist stadig klogest at holde dig til de web-safe fonte, men til overskrifter, menuer osv. kunne du lege med Google Web Fonts fx: 

http://www.google.com/webfonts#ChoosePlace:select

Helt enig. Jeg er blevet super glad for google's webfonte til overskrifter. Giver en dejlig fleksibilitet!

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

David Bograd:

Er det fonte til dine grafiske elementer eller den font du vil bruge på hjemmesiden? :)

Mvh

David Bograd

Jeg har besluttet af bruge Myarid pro til min hjemmeside,
men står også og skal lave et nyt logo, hvor jeg godt kunne bruge nogle fede skrifttyper at væge imellem. :)

Tak for alle jeres inputs!

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Myriad Pro er ikke websafe, så jeg vil anbefale dig at lave en fornuftig font-stack så din side også ser rigtig ud på computere der ikke har fonten installeret :). 

Prøv evt med Lucida Grande i stedet for. Med en letter spacing på -1px minder den en del om Myriad Pro. 

Ellers ville jeg bruge fonten i følgende font-stack:

Myriad Pro, Lucida Sans Unicode, Lucida Grande, sans-serif

Fra København K
Tilmeldt 11. Mar 11
Indlæg ialt: 118
Fra  Droner ApS Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Gadensgaard:

Myriad Pro er ikke websafe, så jeg vil anbefale dig at lave en fornuftig font-stack så din side også ser rigtig ud på computere der ikke har fonten installeret :). 

Prøv evt med Lucida Grande i stedet for. Med en letter spacing på -1px minder den en del om Myriad Pro. 

Ellers ville jeg bruge fonten i følgende font-stack:

Myriad Pro, Lucida Sans Unicode, Lucida Grande, sans-serif

True. Det er et godt råd med Lucida Grande. Det skal siges, at det er de færreste computere, der har Myriad Pro installeret. Der er alligevel smarte metoder, man kan tage i brug. For eksempel bruger min iPhone affiliate side Myriad Pro i overskrifterne, som jeg har løst med en @fontface i mit stylesheet. På den måde kan alle computere hente fonten fra mit website og se den - selvom den ikke er installeret.

Ejer og driver webshoppen Droner.dk, der sælger droner på det danske marked.

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Skøt:
For eksempel bruger min iPhone affiliate side Myriad Pro i overskrifterne, som jeg har løst med en @fontface i mit stylesheet. På den måde kan alle computere hente fonten fra mit website og se den - selvom den ikke er installeret.

Man skal blot huske, at denne metode ikke kan bruges med mange købte fonts, da man i så fald bryder ophavsretten.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)