Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføringslovens § 6 undtagelse ved samarbejde?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære kloge mennesker Står i den situtation at jeg skal bruge nogle samarbejdspartnere fra diverse sider.

Specifikt skal de spørges om de vil reklamere for mit produkt for en fast kommission gennem affiliate

Det vil sige jeg "sælger" jo specifikt ikke noget, da de ikke skal bruge en kr. (men jeg går stærkt ud fra i vil rette mig hehe).

Derudover hvad hvis nu ejeren af hjemmesiden ikke har listet noget telefonnummer på siden og kun mail, hvad er reglerne deromkring?

På forhånd tak

Philip

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 08:23

Du må aldrig uopfordret sende mails.. Heller ikke bare for at samarbejde. 

Men hvis de direkte på deres side har skrevet - Hvis du søger samarbejde med os, så skriv til x@.dk så er det ok!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:09

Det havde jeg også en fornemmelse af.

Så er det jo bare at gribe knoglen først :)

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 17:57

Et juridisk indspark: Spamreglerne (dvs. markedsføringslovens § 6) gælder rent teknisk ikke rene henvendelser med henblik på køb.

Uddrag fra Forbrugerombudsmandens spam-vejledning (s. 8):

Henvendelser med henblik på køb af varer/ydelser

Erhvervsdrivendes uanmodede henvendelser til nogen med henblik på køb af varer eller ydelser vil efter bestemmelsens ordlyd ikke være omfattet af reglen, medmindre henvendelsen har til formål samtidig at afsætte egne varer eller ydelser. En henvendelse, hvor en erhvervsdrivende fx tilbyder at formidle salg af en persons ejendele, vil være omfattet af afsætningsbegrebet. En elektronisk henvendelse til en forbruger om køb af produkter kan i særlige tilfælde være i strid med markedsføringslovens § 1. Uanmodede telefoniske henvendelser til forbrugere om køb, vil derimod udgøre en overtrædelse af forbrugeraftalelovens § 6.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)