Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad syntes i om højteknologisk drivhus?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Hvad syntes i om ideen ved at private kan eje et mindre højteknologisk drivhus?

Det indebærer at det meste skal ske ved hjælp af robot teknologi og emner der skal tages hånd om er således: Vanding, fugtighed, lys, varme, hjælpemidler til plantens vokseevne (der kan gøres forskellige ting mekanisk), insekter og udyr, alarm og beskedsystem evt over sms.

Det ejeren selv skal er: Plante, plukke og selvfølgelig fjerne døde planter.

Det skulle gerne foregå således at en ejer kan regne med at efter der er plantet, vil huset klare resten selv.

Grunden til ideen er, at jeg syntes frugt og grønt er dyrt, men det er jo så sundt og desuden smager det godt. En spaghettiret til 2-3 kan koste 25 kr for kød, 10 kr for spaghetti, 10 kr for dåse tomat og ønsker man de lækre grønne ting i som 8kr for 1 rød peber og 15 for et bundt porre eller andet godt. Det er lige før at man kunne halvere sådan en rets i pris hvis man havde tomat, peber og porre selv. jaja jeg ved godt man ikke bruger SÅ meget porre, men lad os bare sige 1/4 prisen faldet.

Desuden er det 100% økologisk.

Kunne det blive en dille?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:39

Umiddelbart lyder sådan et drivhus pænt dyrt i anskaffelses- og vedligeholdelsespris, så først ville det nok være relevant at se på om det overhovedet ville kunne tjene sig selv hjem på en levealder? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 332
Skrevet kl. 23:20

Simon Tulin Holmgaard Kristensen:
Hvad syntes i om ideen ved at private kan eje et mindre højteknologisk drivhus?

Med det setup bliver omkostningerne vist relative høje.

Desuden tror jeg ikke der er nogen der køber et drivhus ud fra rationelle overvejelser.

Et drivhus er noget man køber med 'hjertet', og charmen er fuldstændig forsvundet hvis alt sker 100% automatisk.

Så hellere et 'tamagotchi' drivhus og et tilhørende mobilapp.

Fx et system der overvåger temperatur, fugtighed osv. og mulighed for fjernstyring af vanding og vinduer.

app'en skal man kunne få hjælp, se vækstplaner, temperatur statistik osv osv.

Det behøver ikke være et helt drivhus, men bare en boks man bygger ind i et eksisterende drivhus.

eller 'think small'

Forbind såden en her: &feature=related">

&feature=related

Med en mobil app.

Så får du også et marked blandt alle dem i lejlighed.

Derudover kan du sælge de små gødningspiller til brugerne - se 1:50 min. inde i filmen.

Sådan en gad jeg faktisk godt at eje.

mvh

Lars Kristensen

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 316
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 08:36

Jeg går ud fra det du tænker på er noget hen i retningen af hydrophoniske systemer som disse:  www.hydrogarden.dk ? Jeg har selv en af de små "Aerogarden" som min navnebror sendte et link til ovenfor og de er geniale for mig. da der her hvor jeg bor i Kina er lidt svært at få frisk basilikum, timian og persille :)

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)