D'herrer (og damer), Vi har udviklet et koncept/ide som en ret stor børsnoteret global koncern efter en række møder har tilbudt at købe mod en ansættelse og en rimelig attraktiv kompensation som egentlig i virkeligheden er noget større end det vi skulle bruge til at realisere konceptet (10-15 millioner). Vores ambition var at skaffe kapitalen mod 50/50 partnerskab (eller et andet set up som gav os mulighed for afkastdeling) og "blot" noget løn. Problemet er bare, at selvom de ikke har noget problem med selve værdiansættelsen, så er de bundet af nogle interne regler mod at indgå i partnerskaber som det har vist sig umuligt at ændre på - de skal være 100% ejere af alle datterselskaber. Hvis nogen synes det lyder helt sindsygt med den værdiansættellse og at modparten vil springe ind i det her på den måde når vi fsv. stadig ikke har udviklet selve produktet og alene konceptet, så er det fordi der går noget arbejde forud og fordi det potentielle afkast er på grænsen til det latterlige (1-2 milliarder på 5 år). Det er desuden en ret ny og speciel branche (ikke social media bare rolig:-). Det er ikke fordi vi er nogen af de klassiske "jeg tror alle stjæler vores ide" at jeg ikke uddyber mere. Det gør jeg hjertens gerne offline, hvis det er nødvendigt, men synes bare det er lige lovlig letsindigt på et åbent forum i denne sag og fordi mit spørgsmål egentlig bare er følgende; Vi er blevet givet 4 ugers betænkningstid og overvejer derfor logisk nok om det mon er realistisk at rejse den nødvendige kapital på så kort tid, da dette selvsagt vil gøre det lettere for os at sige nej tak...? I behøver ikke tage stilling til alt muligt andet end om det er realistisk at rejse disse penge på så kort tid. Det har nemlig taget os 4-5 gange så lang tid at få koncernen til at sige "ok". En anden og måske lidt nemmere måde at spørge på er, hvor lang tid går der "normalt" fra I bliver præsenteret for noget første gang til I siger endeligt "ok". Jeg ved det kræver 1000 forbehold at svare på, men dem behøver I altså ikke skrive (hellere kort skud fra hoften end ingenting:-) Pft. Chargers |
Kære Business Angel, Investor, VC etc... er det her realistisk?
- 1
Er potentialet som du siger, så skal i nok få en god samtale.. Mvh kenneth jensen |
Mangler du en designer, hjemmeside eller webshop? Kontakt vores Webbureau i Århus: http://webpilots.dk
Hej Umiddelbart kan det blive svært at rejse det beløb på 4 uger, da man bla skal lave due diligence m,m, men send mig en pm på info@investeringsagenten.dk eller opret jer her: http://www.investeringsagenten.dk/investeringsagenten.php og lad os prøve at kigge på det sammen Jeg underskriver gerne en NDA hvis du måtte ønske det Glæder mig til at høre fra dig |
www.investeringsagenten.dk Kapitalformidling | www.investeringsauktionen.dk Køb, sælg og byt investeringer
Hej Chargers. Tidsrammen er næsten uden tvivl for kort til en seriøs investor. Vi opererer som BA meget korte frister i et nyt selskab vi har etableret men dett er knapt. Ved ikke hvor langt du er men jeg en besked hvis I ikke har besluttet noget endnu så er vi villige til at kigge kortfristet på projektet. Mvh. Rasmus |
Hej igen Vi giver det et forsøg og har brugt ugen på at lave noget præsentationsmateriale da det eksisterende ikke var brugbart overfor "almindelige" investorer. Men ja tiden er meget knap, så vi håber at dette materiale er godt nok til at blive inviteret til uddybende møde(r) og at der herefter ikke går alt for lang tid inden folk kan træffe en beslutning. Takker for jeres input. Hvis der skulle være andre herinde som er interesserede, hører jeg selvfølgelig meget gerne fra jer (enten her i tråden eller i PM). Hvis ikke jeres profil allerede afslører det må I meget gerne lige knytte en enkelt kommentar til hvem I er etc. Med fare for at lyde nonchalant har vi nemlig ikke rigtig tid til useriøse henvendelser, hvilket almindelig interesse og investering på under EUR 100.000 formentlig vil være. Mvh, Chargers
|