Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside med iPad 2 oven i hatten - er det attraktivt ..?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kører lige nu en kampagne, hvor du får en CMS hjemmeside og en iPad 2 for kun kr. 6.000,-

Du får en CMS hjemmeside du selv kan redigere, et års wehotel som står i dit eget navn, et .dk domæne eller flytning af eksisterende domæne.

Der er ingen abonnement, månedlige gebyrer eller lign. Med andre ord: ingen bondefangeri af vores kunder.

Er det attraktivt med en iPad 2, eller er det lige meget for dig, at du får noget ekstra med i købet?

Læs mere på vores hjemmeside www.semo.dk

MVH

Thomas

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 12:32

Kommer vel an på hvad den 'cms hjemmeside' kan..? Er det bare et købt theme, et logo og et webhotel så er det ikke.

Hvis der nu var lidt mere gimmic over det - fx noget med (fagsprog) custom responsive website som tilpasser sig diverse mobildevices - se det på den ipad der følger med...-agtigt

Så giver det mere mening.

:) Kim

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Feb 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:54

Hej

Hvis det ikke blot er en standardhjemmeside med købt theme osv., så er det helt sikkert et tilbud, jeg godt kunne finde på at overveje :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:32

Hej Kim

Den kan det man vel forventer af et CMS: være det system der "holder sammen på hjemmesiden", og gør at brugeren selv kan opdatere og vedligeholde indholdet. Systemet er det meget udbredte opensource system Wordpress, som der er rigtig mange, der kan arbejde med - på den måde er vores kunder ikke bundet til os, de kan frit vælge deres samarbejdspartner, hvis de af en eller anden grund ikke ønsker at skulle bruge os fremadrettet.

Grafikken bliver tilrettet kundens designlinje og vil blive baseret på en eksisterende template, med mange templates at vælge mellem og øje for at man med grafiske virkemidler kan lave meget forskelligt layout til samme template, vurderer vi ikke dette til at være et problem - til denne lave pris er der ikke en custom template bygget op fra bunden.

Det er med vilje, der ikke er mere af det, du kalder "gimmic" - vendinger som "custom responsive website" synes vi skaber mere støj, end det formidler information til brugeren. Vi holder af at tale i et sprog, hvor alle kan være med, og ikke behøver være på forkant med de nyeste buzz-words - det er vi overbeviste om, vores kunder sætter pris på.

Vi er faktisk så meget nede på jorden, at jeg ikke er klar over, hvad du mener, når du skriver "custom responsive website" - så jeg er blevet lidt nysgerrig, hvad dækker det over?

MVH

Thomas

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 13:46

Okay - så forstår jeg bedre prisen.. Stadig billigt dog! :)

Jamen gimmick i den forstand at det giver mening at der ryger en iPad oveni. Lidt lige som at man kunne finde på at bundle græsrive når der er en der køber en græsslåmaskine.

-----

"custom responsive"

Det skal selvfølgelig omskrives så det dødelige kan forstå det...

Custom: Ny, unik template til WP. Dvs. ikke købt/downloaded theme, men nyopbygget på baggrund af et godkendt design.

Responsive: Et begreb alle webdesignere/udviklere bør begynde et tænke over og snart implementere. Det handler om at sitet tilpasser sig det medie det bliver set på. Det er det alle de store buzz'er om for tiden og der findes en masse artikler, bøger etc. om emnet online. Google det - det er utrolig spændende :)

Jeg er selv godt igang med at kode på en mere responsive udgave af mit site og har flere kunder der er ved at få designet en deviceuafhængig-udgave af deres kørende sites.

-----

Men ja, der er sikkert rigtig mange der ikke behovet endnu. Og tilbuddet kunne sikkert tiltrække en klækkelig skare.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:24

Kim Dolleris:
Jamen gimmick i den forstand at det giver mening at der ryger en iPad oveni. Lidt lige som at man kunne finde på at bundle græsrive når der er en der køber en græsslåmaskine.

Det kunne ligeså godt være en lille bærbar computer - iPad 2 er bare et "no-nonsense" produkt, hvor alle ved, hvad det er. Hvor imod en bærbar kan være mange forskellige ting :o)

Kim Dolleris:

Responsive: Et begreb alle webdesignere/udviklere bør begynde et tænke over og snart implementere. Det handler om at sitet tilpasser sig det medie det bliver set på. Det er det alle de store buzz'er om for tiden og der findes en masse artikler, bøger etc. om emnet online. Google det - det er utrolig spændende :)

Jeg er selv godt igang med at kode på en mere responsive udgave af mit site og har flere kunder der er ved at få designet en deviceuafhængig-udgave af deres kørende sites.

Min første tanke omkring responsive, var at det var noget med at hjemmesiden på en eller anden måde var intelligent på en AI måde :-)

Der findes plugins til WP som kan gøre den mere læsevenlig på - dem jeg har set, er dog mest baseret på at vise blogindlæg, og ikke supergode til at vise WP løsninger som ikke bruger blogfunktionen.

Jeg har lavet en iPhone version af www.pr3.dk som automatisk viser en anden version på iPhone end den gør i en browser på en PC. Så jeg har faktisk lavet custom responsive website, uden at vide det hed noget så tekniskt :o)

Behovet for det kommer helt sikkert snigende samtidig med at, flere og flere bruger håndholdte enheder til at online med. Og det kommer nok hurtigere end vi lige regner med ... :o)

MVH

Thomas

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 14:36

Thomas Bang Petersen:

Det kunne ligeså godt være en lille bærbar computer - iPad 2 er bare et "no-nonsense" produkt, hvor alle ved, hvad det er. Hvor imod en bærbar kan være mange forskellige ting :o)

Helt klart - det var også bare for at give bundlen dybere mening ;)

Thomas Bang Petersen:

Min første tanke omkring responsive, var at det var noget med at hjemmesiden på en eller anden måde var intelligent på en AI måde :-)

Der findes plugins til WP som kan gøre den mere læsevenlig på - dem jeg har set, er dog mest baseret på at vise blogindlæg, og ikke supergode til at vise WP løsninger som ikke bruger blogfunktionen.

Jeg har lavet en iPhone version af www.pr3.dk som automatisk viser en anden version på iPhone end den gør i en browser på en PC. Så jeg har faktisk lavet custom responsive website, uden at vide det hed noget så tekniskt :o)

Behovet for det kommer helt sikkert snigende samtidig med at, flere og flere bruger håndholdte enheder til at online med. Og det kommer nok hurtigere end vi lige regner med ... :o)

Helt rigtig responsive er at sitet ændrer sig, men indholdet er præcist det samme. Faktisk nærmest bare bestemt af stylesheetet. I pr3s tilfælde ville forside-karusellen stadig være der, bare i en tilpasset udgave f.eks.

Det er ikke altid hensigtsmæssigt dog da nogle websites er så store at det bedre kan betale sig at redirecte til et decideret mobilsite.

Nu nævner du selv wordpress themes - prøv at se denne: http://wpmu.org/10-free-responsive-wordpress-themes/ (har ikke kigget nærmere på det, bare en hurtig tur på google)

ANYWHO...det var noget af et sidespring.

Klø på - havde jeg noget konkret havde jeg nok selv benyttet mig af jeres bud.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:10

Daniel Borup:
Hvis det ikke blot er en standardhjemmeside med købt theme osv., så er det helt sikkert et tilbud, jeg godt kunne finde på at overveje :-)

Hej Daniel

Som du kan læse ud af svarene til Kim, så er tilbuddet baseret på en template - dog tilrettet specifikt til kunden, og med forskellige grafiske virkemidler der gør at de forskellige sider ikke kommer til at ligne kopier af hinanden, hvor logoet blot er skiftet.

Du er selvfølgelig velkommen til at vende tilbage, hvis dine overvejelser skal bruge mere info :o)

MVH

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:09

Kim Dolleris:

Helt rigtig responsive er at sitet ændrer sig, men indholdet er præcist det samme. Faktisk nærmest bare bestemt af stylesheetet. I pr3s tilfælde ville forside-karusellen stadig være der, bare i en tilpasset udgave f.eks.

Det er ikke altid hensigtsmæssigt dog da nogle websites er så store at det bedre kan betale sig at redirecte til et decideret mobilsite.

Nu nævner du selv wordpress themes - prøv at se denne: http://wpmu.org/10-free-responsive-wordpress-themes/ (har ikke kigget nærmere på det, bare en hurtig tur på google)

Ja på PR3 har jeg bare lavet en separat version, som ikke henter indholdet fra "hovedsiden", men blot er en lille info version (som dog er optimeret til Apples Retina display med highres grafik, så lidt nørdet er det da :o)

For at det skal kunne fungere med skalering af indhold til skærmstørrelse, så kræver det vel, at serveren kan skalere grafik og billeder - ellers skal brugeren være opmærksom på at uploade flere versioner af samme billede, når de laver et nyt indlæg. Det er nok ikke alle, der vil lige begejstret for at skulle klargøre 3 forskellige pixel dimensioner til hvert billede :o)

Skal lige have kigget på linket ved lejlighed - takker :o)

MVH

Thomas

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 17:05
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)