Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af I/S????

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminovenner.

Det kan måske virke som om at jeg er en smule lad anlagt, men situationen er simpelthen den at jeg nu har søgt og søgt for at få et klart og entydigt svar på mit spørgsmål, men synes at alle sider jeg kommer omkring er temmelig forvirrende! Vi prøver at få skruet et etableringsbudget sammen. Måske i kan hjælpe mig??

Mine spørgsmål går på følgende!

1) Min partner og jeg er interesseret i at åbne et I/S. Hvad koster det at få et CVR nummer og hvad koster det at blive momsregistreret?? Vi ved ikke endnu om omsætningen overstiger 50,000 det første år, men håber selvfølgelig, så vi kan vel lige så godt blive moms registrede med det samme!!??

2) Vi har en hel del udstyr af forskellig art, til en værdi på mellem 100.000-200.000. Vil det være en ide at bringe dette ind i firmaet? Eller er det ligegyldigt når vi snakker I/S?

Der kommer sikkert mange flere spørgsmål, men det her var hvad jeg lige ønskede hjælp med nu!

Med venlig hilsen

Mads

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:10

Hej.

1. Det er gratis.

2. Ja..i kan godt indskyde det i firmaet, og jeres kapitalkonti bliver så godskrevet med den del i hver

især kommer med.

MvH

Peter

Tilmeldt 31. Aug 11
Skrevet kl. 11:31

Hej Peter

Tak for hjælpen!

Har lagt mærke til at du altid er til hjælp herinde for alt og alle, stort af dig.

Mvh

Mads

Tilmeldt 31. Aug 11
Skrevet kl. 13:47

Hvad gør man egentlig hvis man kun er 1 der kan oprette, eller være en del af firmaet. Så kan det jo ikke lade sig gøre med et I/S? Hvad er der så af alternativer??

Med venlig hilsen

Mads

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 14:02

Hej Mads,

At blot opstarter selv med sammer rammer som et I/S dog uden hæftelse for andre end dig selv.

Et I/S er rent teoretisk flere selvstændige blot med samme CVR-nr. da alle intressenterne hæfter personligt for virksomheden.

Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)