Kære Aminovenner.
Det kan måske virke som om at jeg er en smule lad anlagt, men situationen er simpelthen den at jeg nu har søgt og søgt for at få et klart og entydigt svar på mit spørgsmål, men synes at alle sider jeg kommer omkring er temmelig forvirrende! Vi prøver at få skruet et etableringsbudget sammen. Måske i kan hjælpe mig?? Mine spørgsmål går på følgende! 1) Min partner og jeg er interesseret i at åbne et I/S. Hvad koster det at få et CVR nummer og hvad koster det at blive momsregistreret?? Vi ved ikke endnu om omsætningen overstiger 50,000 det første år, men håber selvfølgelig, så vi kan vel lige så godt blive moms registrede med det samme!!?? 2) Vi har en hel del udstyr af forskellig art, til en værdi på mellem 100.000-200.000. Vil det være en ide at bringe dette ind i firmaet? Eller er det ligegyldigt når vi snakker I/S?
Der kommer sikkert mange flere spørgsmål, men det her var hvad jeg lige ønskede hjælp med nu!
Med venlig hilsen
Mads |
Hej.
1. Det er gratis.
2. Ja..i kan godt indskyde det i firmaet, og jeres kapitalkonti bliver så godskrevet med den del i hver
især kommer med.
MvH
Peter