Vi har en chauffør ansat til at køre kurérkørsel..
Sagen er så den, at han ringer her i weekenden, at der har været indbrud i pakkebilen - og de har stjålet tankkortet OG pinkoden.. Det viser sig så at der er tanket 887 liter på en tank i Struer - det er altså godt kr. 10.000,- som der jo naturligvis ikke er nogen forsikring der dækker
Det er jo almindelig visdom at man ikke opbevarer de to ting samme sted. Så nu er spørgsmålet om vi kan tillade os at trække noget af beløbet af hans løn?
Så nu er spørgsmålet om vi kan tillade os at trække noget af beløbet af hans løn?
Jeg bliver helt forarget over at føler det nødvendigt at stille det spørgsmål?
Ville du selv, hvis du var lønansat, finde dig i at din chef trak dig i løn pga et indbrud i bilen? Ville det første du ville gøre i den situation ikke være at ringe til din fagforening?
Få det meldt til politiet og håb de finder ham og hols så op med at tude og se og kom ud og få kørt de 10.000kr ind igen, andet er der ikke at gøre. Op på hesten :D
Per* Nu har vi flere chauffører ansat, og eftersom jeg IKKE har nævnt navn så tror jeg næppe han kommer på google :-)
Jeg var nok klar over at jeg ville få slag for mit spørgsmål, men synes egentlig det er rigtig rigtig mange penge vi bare "smider ud af vinduet"... Så havde nok bare håbet på lidt opbakning- He he
Sagen er naturligvis meldt til politiet.. Så vi må jo bare håbe at de kan opklare det..
Jeg var nok klar over at jeg ville få slag for mit spørgsmål, men synes egentlig det er rigtig rigtig mange penge vi bare "smider ud af vinduet"... Så havde nok bare håbet på lidt opbakning- He he
Nu er jeg ikke Agent fra CIA eller noget, men det tager ikke 5 min at ringe til tankstationen i Struer og be om overvågnings optagelserne...
Fuck de 10.000 kr og se det som en dyr lektion, for dig og din medarbejder. I det firma jeg arbejder i får vi kun kortet og pin koden må vi sgu huske, (evt lav en nem en).
Synes både det er dig og din medarbejder der har kvejet sig, så måske burde du trække det for din løn.
/Emil
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.