Hej jeg er igang med at starte min egen
virksomhed, men jeg ville lige hører med års
regnskab, hvornår skal det laves, og hvem skal jeg sende til til?
Hej,
Fin tråd du fik startet her, Karsten. Der er mange som står i din situation, gerne vil eller har startet egen virksomhed, og Amino burde jo være et fint sted at henvende sig for råd og vejledning.
Men det tog så ikke mere end lidt over et håndfuld indlæg før det endte i ren revisor-skyttegravskrig.......
Selv kan jeg ikke hjælpe dig så meget. Jeg har godt nok selv startet og drevet adskillige virksomheder, men oftest i udlandet, som udenlandsdansker, og derfor under noget mere lempelige regler (læs: ingen). I dag har jeg folk til det grove og så ved jeg endnu mindre om hvad der forgår.
Men jeg kan dog råde dig til at tage kontakt til dit lokale skattecenter, dit kommunale erhvervsråd, dit regionale erhvervscenter eller hvad de nu end hedder allesammen. Der er MASSER af offentlige instanser som tilbyder gratis, yderst velkvalificeret rådgivning som er tilpasset den situation man som nystartet står i.
Revisorer er gode, men jeg behøver vist ikke gøre meget andet end at henvise til længere op at denne tråd for at eksemplificere årsagen til, at de ofte bruger uforståeligt mange timer på deres services: De miste sgu' fokus lidt engang imellem! ;-)
Mvh
David