Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En bilblogs katastrofale søgemaskineresultater

Side 15 ud af 17 (163 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:

Jeg bliver jævnligt - et par gange om dagen - informeret om nedetid (sjovt nok altid af en varighed på ét minut) på Auomobilet.dk af enten Pingdom eller Netnationen, og Cliche er åbenbart ikke i stand til at erkende lokalisere problemet.

Netop på grund af ustabiliteten hos Cliche fik jeg Autoaficionado placeret hos Unoeuro i stedet for. Men her har jeg faktisk ikke fået oprettet overvågning endnu.

Ok. Tak for meldingen. Det ser jo ud til, at du sammenlagt har været godt og grundigt ramt af ting og sager, som store G ikke bryder sig om.

Hvordan går det med trafikken til det nye site?

Fra Århus
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 22:32

Trafikken er stadig noget begrænset, men Google har også kun indekseret 6 webadresser indtil videre kan jeg se, ud af et sitemap på omkring 60.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:44

Kristian:

Trafikken er stadig noget begrænset, men Google har også kun indekseret 6 webadresser indtil videre kan jeg se, ud af et sitemap på omkring 60.

Stol aldrig på sitemaps. Læs evt. mere her: Google sitemaps -- godt eller dårligt?

Naturlige links, naturlige links, naturlige links!

Fra Århus
Tilmeldt 6. Sep 10
Skrevet kl. 22:56

Jeg havde ikke forstået det sådan, at der ligefrem kunne være ulemper ved at benytte et sitemap gennem Webstedsværktøjer. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:02

Kristian:

Jeg havde ikke forstået det sådan, at der ligefrem kunne være ulemper ved at benytte et sitemap gennem Webstedsværktøjer. 

Nej, der er mange, der tror, det er en fordel. 
Fra Århus
Tilmeldt 6. Sep 10
Skrevet kl. 23:57

Jeg har et redirect-plugin kørende på Automobilet, som sender alle indlægslinks videre til Autoaficionado. Hvor længe skal sådan et redirect være aktivt? Nogen skriver et halvt år, andre skriver for evigt. Men på et eller andet tidspunkt må Autoaficionado vel kunne stå på egne ben, så at sige?

Fra Århus
Tilmeldt 6. Sep 10
Skrevet kl. 16:10

Det er måske tid til en lille update på bloggens situation, som den ser ud pr. dags dato. Jeg er som tidligere anført flyttet over på et nyt domæne, og nu skal der så noget tålmodighed til de næste par måneder, mens siden forhåbentlig begynder at kravle lidt op ad rangstigen hos Google og co. Søgemaskineresultaterne er ikke "katastrofale" længere, men der er stadig lang vej til noget, der ligner toppen. I mellemtiden vil jeg arbejde på at få skaffet nogle gode backlinks fra folk, der rent faktisk er villige til det, og samtidig forsøger jeg at finde tid til at få skrevet nogle artikler til diverse artikeldatabaser.

Efter at have undersøgt, hvem der egentlig linkede til mine tidligere domæner (Automag og Automobilet), fik jeg fat på de relevante webmastere, der heldigvis var hurtige til at ændre henvisningerne til Autoaficionado.dk. Duplicate content skulle der være styr på, så derfor har jeg nu fået overført ALLE mine blogindlæg, skrevet lige siden slutningen af 2009.

Jeg har sådan set kun ét lille hængeparti for øjeblikket, og det vedrører keywords. Det er ikke så meget selve artikel- og indlægsskrivningen, men mere hvilke keywords, det kunne være fornuftigt at placere i mit title-tag. "Biler" er for vidt et begreb, "privatleasing" er der enormt stor konkurrence på, og sådan noget, som "specialbiler" eller "luksusbiler" er der relativt få forespørgsler på. For tiden spekulerer jeg derfor lidt i, hvad jeg skal gøre i den forbindelse, for det skulle også gerne være nøgleord, der siger noget om de emner, jeg primært beskæftiger mig med.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:14

Kristian:

Det er måske tid til en lille update på bloggens situation, som den ser ud pr. dags dato. Jeg er som tidligere anført flyttet over på et nyt domæne, og nu skal der så noget tålmodighed til de næste par måneder, mens siden forhåbentlig begynder at kravle lidt op ad rangstigen hos Google og co. Søgemaskineresultaterne er ikke "katastrofale" længere, men der er stadig lang vej til noget, der ligner toppen. I mellemtiden vil jeg arbejde på at få skaffet nogle gode backlinks fra folk, der rent faktisk er villige til det, og samtidig forsøger jeg at finde tid til at få skrevet nogle artikler til diverse artikeldatabaser.

[...] 

Jeg har sådan set kun ét lille hængeparti for øjeblikket, og det vedrører keywords. Det er ikke så meget selve artikel- og indlægsskrivningen, men mere hvilke keywords, det kunne være fornuftigt at placere i mit title-tag. "Biler" er for vidt et begreb, "privatleasing" er der enormt stor konkurrence på, og sådan noget, som "specialbiler" eller "luksusbiler" er der relativt få forespørgsler på. For tiden spekulerer jeg derfor lidt i, hvad jeg skal gøre i den forbindelse, for det skulle også gerne være nøgleord, der siger noget om de emner, jeg primært beskæftiger mig med.

Dejligt at høre fra dig igen med en opdateringen på, hvordan seo-projektet spænder af efter dine heftige problemer med alskens duplicate content. 

Hvad angår keyword-spørgsmålet, kan du triangulere dig frem ved at sammenholde data fra Google Keywords Tool, som det ser ud til, du allerede brugere, Google Analytics (hvad interesserer de besøgende, der rammer dit site nu sig for) & 3 Google Webmaster Tools, der viser dig, hvilke søgetermer sitet vises i forbindelse med -- også dem, og her bli'r det godt, hvor folk ikke klikker sig igennem. Jeg har tidligere beskrevet approachet her: Den omvendte Bermudatrekant. Det er bestemt ikke rocket-science.
Jeg ved ikke så meget om området, men kunne forestille mig, at der var god trafik at hente i konkrete bilnavne.
Der er mange, der laver finten med fremtidige produktlanceringer, at de skriver om dem inden produktet er lanceret, linkbuilder og seo-optimerer, og så ligger godt positioneret i søgemaskinerne, når produkt kommer på gaden.

Fra Århus
Tilmeldt 6. Sep 10
Skrevet kl. 11:11

Jeg kan se på det hele, at jeg nok burde gøre mig lidt klogere på de muligheder, Google Analytics og webmasterværktøjer rummer. Det har jeg nok skænket for lidt opmærksomhed indtil nu.

Idéen med at optimere efter helt konkrete bilnavne er som sådan ikke tosset, men de har i mine øjne ikke noget at gøre i mit title-tag, for Autoaficionado er jo hverken en Audi-blog eller en Suzuki-blog. Derimod giver det god mening, det du afslutningsvis skriver om, at optimere efter produkter, der endnu ikke er blevet lanceret. Men det vil igen være i form af blogindlæg, og ikke i form af bilnavne i hjemmesidens titel.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 11:27

Kristian:
Idéen med at optimere efter helt konkrete bilnavne er som sådan ikke tosset, men de har i mine øjne ikke noget at gøre i mit title-tag,

En del af optimeringen er netop at få ordet med i dit titletag for den relevante side.

Kristian:
Men det vil igen være i form af blogindlæg, og ikke i form af bilnavne i hjemmesidens titel.

Du skal have unikke sidetitler for hver side på dit website, så det er i sidetitlen til dit blogindlæg om Audi xxx du skal have audi xxx med. På siden om gamle NSU-reservedele skal du så have "NSU reservedele" med i sidetitlen.

Giver det mening?

Stor hilsen
/Brian 

Side 15 ud af 17 (163 indlæg)