Det er måske tid til en lille update på bloggens situation, som den ser ud pr. dags dato. Jeg er som tidligere anført flyttet over på et nyt domæne, og nu skal der så noget tålmodighed til de næste par måneder, mens siden forhåbentlig begynder at kravle lidt op ad rangstigen hos Google og co. Søgemaskineresultaterne er ikke "katastrofale" længere, men der er stadig lang vej til noget, der ligner toppen. I mellemtiden vil jeg arbejde på at få skaffet nogle gode backlinks fra folk, der rent faktisk er villige til det, og samtidig forsøger jeg at finde tid til at få skrevet nogle artikler til diverse artikeldatabaser.
[...]
Jeg har sådan set kun ét lille hængeparti for øjeblikket, og det vedrører keywords. Det er ikke så meget selve artikel- og indlægsskrivningen, men mere hvilke keywords, det kunne være fornuftigt at placere i mit title-tag. "Biler" er for vidt et begreb, "privatleasing" er der enormt stor konkurrence på, og sådan noget, som "specialbiler" eller "luksusbiler" er der relativt få forespørgsler på. For tiden spekulerer jeg derfor lidt i, hvad jeg skal gøre i den forbindelse, for det skulle også gerne være nøgleord, der siger noget om de emner, jeg primært beskæftiger mig med.
Dejligt at høre fra dig igen med en opdateringen på, hvordan seo-projektet spænder af efter dine heftige problemer med alskens duplicate content.
Hvad angår keyword-spørgsmålet, kan du triangulere dig frem ved at sammenholde data fra Google Keywords Tool, som det ser ud til, du allerede brugere, Google Analytics (hvad interesserer de
besøgende, der rammer dit site nu sig for) & 3 Google Webmaster Tools, der viser dig, hvilke søgetermer sitet vises i forbindelse med -- også dem, og her bli'r det godt, hvor folk ikke klikker sig igennem. Jeg har tidligere beskrevet approachet her:
Den omvendte Bermudatrekant. Det er bestemt ikke rocket-science.
Jeg ved ikke så meget om området, men kunne forestille mig, at der var god trafik at hente i konkrete bilnavne.
Der er mange, der laver finten med fremtidige produktlanceringer, at de skriver om dem inden produktet er lanceret, linkbuilder og seo-optimerer, og så ligger godt
positioneret i
søgemaskinerne, når produkt kommer på gaden.