Hvad kan man rent teknisk stille op hvis en kunde, har mistet rettighederne til sit domænenavn, men stadig har webhotellet?
Her tænker jeg i form af 301 redirect. Må man bare acceptere at alt linkjuicen er tabt, samt at det ikke kan lade sig gøre at genindexere det eksisterende indhold på serveren, med nyt domænenavn og dertilhørende ændrede adresser i urls, links mv?
Det er klart at der er en interesse i at bibeholde de 100+ siders content der eksisterer på serveren, men er det overhovedet muligt, med et nyt domænenavn uden en grundig omgang article spinning?
Nogle kreative/tekniske forslag baseret i tidligere erfaring ?
Hvad ligger der i 'mistet rettighederne' til domænet? Det afgørende punkt er om hvorvidt kunden stadigvæk har mulighed for bestemme hvor domænet skal pege hen, eller kan styre det indhold som domænet peger på i dag. Det lyder ikke sådan, men fremgår heller ikke helt klart :-)!
Som ikke kan tilgåes via domænet mere? Det eneste jeg lige kan komme i tanke om, som du kan forsøge, er via Google Webmaster Tools. Det kræver du har opsat og bekræftet det via dit nuværende domæne. I webmaster tools, vil de naturligvis have dig til at lave 301 Redirects, men den mulighed har du ikke (med mindre i via dialog og noget rødvin, kan få lov til at lave det, af den nye ejer. Det er klart den SEO mæssige bedste løsning btw).
Du kan efterfølgende angive det nye domæne, som siden er "flyttet til". Jeg har ingen kendskab til, om det vil have nogen positiv effekt.
Kan ikke rigtig komme i tanke om andre metoder som eventuelt kan bruges, når du ikke har adgang til siden længere (dette kræver som sagt i har bekræftet siden i Webmaster Tools).
Det ser ud til at være NameDrive der har nappet det, for brokerage og eksisterende trafik/linkværdi snylteri. Da de har lavet redirect, så der ikke kommer 404 på de gamle urls, så de vil ikke blive fjernet af indexet på sigt.
Lidt af samme årsag tvivler jeg på at dialogen kan indledes, men hvem ved. Det er værd et forsøg.
Jeg mente nemlig heller ikke der var andre muligheder end GWT du nævner her, men sittet er desværre slettet derfra.
Så der er vist kun shut up, or pay up tilbage... med mindre der sidder en wizz derude, der kender til noget helt specielt.
Hvis han stadig har webhotellet, så har han jo heldigvis stadig indholdet, men værdien af domænet er desværre væk, og så snart det er parkeret skal man til lommerne for at få det igen desværre...:(
Det ser ud til at være NameDrive der har nappet det, for brokerage og eksisterende trafik/linkværdi snylteri. Da de har lavet redirect, så der ikke kommer 404 på de gamle urls, så de vil ikke blive fjernet af indexet på sigt.
Lidt af samme årsag tvivler jeg på at dialogen kan indledes, men hvem ved. Det er værd et forsøg.
Jeg mente nemlig heller ikke der var andre muligheder end GWT du nævner her, men sittet er desværre slettet derfra.
Så der er vist kun shut up, or pay up tilbage... med mindre der sidder en wizz derude, der kender til noget helt specielt.
Hvis det er et dk-domæne kan der være en mulighed for at kræve det tilbage ved at dokumentere et tilhørsforhold til netop det navn, i modsætning til den nye jer. domæneklagenævnet / dk-hostmaster.
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk