|
Hej alle sammen! Jeg har lige, sammen med nogle gode venner, åbnet for et motivationsnetværk (http://wepeps.com/), hvor brugerne kan se og uploade peptalks. wepeps er bygget, så du kan lægge dine egne videoer op på sitet. Kort om idéen: Idéen er at samle en masse motiverende, inspirerende og lærerige videoer (peps), som folk kan bruge til at blive motiveret i hverdagen eller i særlige situationer. Samlingen skal gerne blive så stor, at der kan findes en peptalk og en hjælpende video til enhver lejlighed. Alle rammerne for hjemmesiden er lavet færdige og vi er nu gået i gang med at invitere særligt interessante personer, der kan fungere som testpersoner og lave peptalks til siden. I kan se et eksempel på et pep her og klikke rundt på siden, der er flere peps at vælge i mellem. Vi har brug for jeres hjælp! Vi vil gerne have noget konstruktiv kritik på sitet og ikke mindst nogle gode peps fra jer. Vi vil gerne opfordre alle til at oprette sig og hjælpe med sprede motivation, inspiration, glæde og overskud ud til hele verden. På forhånd mange tak for hjælpen |
Hej Marcus.
Først og fremmest vil jeg lige rose Jer for idéen, det er altid rart og brugbart med en lille peptalk i ny og næ.
Jeg har taget et hurtigt kig på Jeres side, og det jeg lige bed mærke mærke i, er indholdet i selve videoerne. Jeg ved at det hele er meget nyt og under opstart, men når I skal lave videoer i fremtiden, bør I måske tænke lidt mere over Jeres fremtoning og kropssporg i videoerne.
Jeg bliver personligt ikke motiveret af at se en video med nogen, der sidder lidt sammenkrøbet, hænger med skuldrene og taler forholdsvis monotont. Skal I inspirere nogen, så skal der mere power på, og I skal selv udstråle langt mere energi når I taler. Prøv at gå på Youtube og se lidt forskellige videoer med folk i den kategori. En mand som Anthony Robbins har eksempelvis en fantastisk energi, der virkelig smitter af på folk omkring ham.
Det er i høj grad et spørgsmål om hvilket budskab man formidler, men i lige så høj grad måden man formidler det på. Hvilken effekt tror I eksempelvis at " target="_blank">denne mand havde haft på sit team, hvis han havde siddet roligt på en stol foran dem, og fremført sin tale i et ensformigt toneleje?
Skal I have folk op af stolene, skal I selv op af stolen først. Ønsker Jer rigtig god vind fremover med projektet, synes helt klart det ser ud som noget der er værd at arbejde videre på =)
~ Amaris
Bliv gratis medlem