Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra produktionside til virksomhed - hvordan gør jeg?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer aminoer!

jeg har en god ide, synes jeg da selv :D Det er en ide til et produkt der skal produceres, men jeg har ingen ide om hvordan man laver det og hvad der skal til.

fx skal der vel en masse økonomiske midler til, men spørgsmålet er mere hvordan jeg kommer videre herfra?

jeg skal selvfølgelig finde investorer så jeg får råd til produktionsudstyr og evt medarbejdere der kan hjælpe, men hvordan kan jeg finde nogle med kendskab til produktionen af lige netop denne vare?

og jeg snakker kun produktion - markedsføring osv. er irellevant.

Blot for eksemplet skyld, lad os antage at jeg har en god ide til en ny slags mp3 afspiller. Hvad ville I gøre? :-)

tusinde tak for hjælpen! bumbum :-D

Tilmeldt 8. Jun 11
Skrevet kl. 13:46
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 13:59

Måske du skulle teste den i lille skala inden du går ud med det. Du kan jo se om der findes lignende produkter, prøve at kigge på dem og hvad de bruger af medier til marketing, du kan prøve at undersøge hvor stort markedet er samt hvilket prisniveau der er tale om. I sidste instans kan du forsøge at se om du kan få en dropshipping/affiliate aftale med eksisterende produkter så du kan se hvor meget der skal til for at det kan køre rundt. Dette kan nok gøres for væsentligt mindre end det vil koste at stifte en virksomhed og gøre det i stor skala. Samtidig har du et unikt kendskab til branchen.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 8. Jun 11
Skrevet kl. 14:23

Tak for svaret.

Alt dette har jeg gjort, og det er ikke noget der findes endnu.

Jeg har besluttet mig for, at få noget produktion igang. Men jeg skal først have tegninger til produktet, og finde ud af hvordan jeg kommer igang med produktionen.

Nogle der ved hvor jeg skal starte, eller hvordan jeg kommer videre? :-) Tak!

Fra KBH
Tilmeldt 26. Aug 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:55

Hvis du bor i KBH området, så kontakt Købehavns Erhvervs Center kk.dk/erhverv De har hjulpet mig på vej med konsulentbistand fra idé til start. De afholder også diverse gratis kurser, networking, workshops og giver adgang til diverse rådgivere indenfor forskellige brancher.

best of luck

Tilmeldt 8. Jun 11
Skrevet kl. 21:01

Det vil jeg gøre. lyder som en super go' idé! tak! Smile

Men findes der ikke nogle specifikke guides til at starten en produktionsvirksomhed fra bunden?

Tilmeldt 8. Jun 11
Skrevet kl. 20:54

Eller anden hjælp? Smile Det behøver ikke at være begrænset til "guides". Smile

Jeg er ganske enkelt bare lidt grøn på området. Jeg har en rigtig god idé (synes jeg selv), og har netværk til at skaffe investorer. Men hvordan søren kan jeg komme videre med at få sat mit produkt i produktion? Eller i det mindste bare en prototype?

Er der f.eks. nogle kinesiske virksomheder man kan henvende sig til, som kan samle produktet for mig? Eller skal man stå for maskinerne (eller håndarbejdet) i produktionen selv, fra begyndelsen?

Nogle erfaringer, eller nogle der kan pege mig i den rette retning? Smile

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 11:05

Et patent - eller en patentansøgning - er nok en god ide f ø r du fortæller andre om din ide,

Hermed sikrer du dig mod at din ide bliver stjuldet. Og hvis det sker kan du juridisk stoppe dem

med din patenterede rettighed.

Vi kan hjælpe dig med det at patentere.

Held og lykke

Mogens Ludvigsen, www.eneret.dk

Tilmeldt 8. Jun 11
Skrevet kl. 15:45

Hej Mogens. Mange tak, den mulighed vil jeg bestemt udnytte! Tak!

Andre der har en god ingangsvinkel til at komme igang med produktion?

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 17:38

Du kan først være 100% sikker på at produktet ikke allerede findes ved at lave en patentansøgning, hvorefter der vil blive lavet en nyhedsundersøgelse

Det sætter oogså dine tanker igang fra ide stadiet til skitsestadiet hvor du selv ser nogle fejl på f.eks din evighedsmaskine. Med patentansøgningen har duogså større mulighed for at overbevise visse investorer.

Herefter kan prototypen laves af eksterne firmaer efter dine anvisninger.

Som eksempel for nyhedsværdi, undrde mig for ca 25 år siden at man skulle have to telefonlinier, en til telefon og en separat til fax, min ide var at en fax måtte kunne sende et signal om at der var en fax på vej.

Efter ca 3 år , kom maskinen så, der har altså været andre der har haft samme ide og fået den kørt igennem,

Tilsvarende kan vi se udviklingen fra pulver-tromle kopimaskinen til scanner-printer opimaskiner idag, men deter utroligt at den udvikling var så langsom

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)