Hej alle sammen. Jeg har fået følgende tilbud fra et markedsføringsfirma/PR-firma. Er det dyrt/billigt?
"Hej Thorbjørn, Tak for i går. Her hvad jeg foreslår på baggrund af vores snak i går Projekt 1: Vi kommunikerer den første nyhed bredt ud til alle danske ugeaviser, dagblade og forsøger samtidig at skabe omtale hos ASE, Penge & Privatøkonomi og Håndværkrådets avis. Pris: 15.000 DKK (ex moms) Projekt 2: Vi skriver en kommentar/kronik til Erhvervsbladet om det nye koncept dit firma repræsenterer. Der er ret stor sandsynlighed for at de vil optage en sådan. Kronikken er en alternativ måde at komme ind i bladet end via en journalistisk artikel - jf. vores tidligere snak. Pris: 6.000 DKK (ex moms) (forudsat at vi laver projekt 1) Projekt 3: Vi laver en historie om hvorfor dit koncept er et bedre rådgivningskoncept end advokaternes. Denne historie baserer sig på tal for vundne sager og interview med dig. Historien sælges først solo ind ind til Børsen og kommunikeres herefter bredere ud til relevante medier - penge & Privatøkonomi, Erhvervsbladet, ASE, erhvervssektionerne på landets andre dagblade osv Pris 20.000 DKK Du finder snarest tal frem hvor mange sager der vindes og tabes i skatteankenævnet og landsskatteretten og gerne tal på hvor store eller små virksomheder det drejer sig om. Du udtænker og nedskriver desuden årsagerne til hvorfor dit koncept er bedre end advokaternes - er mere fordelagtig for klienterne Mht ½ no cure/ no pay - synes jeg den er oplagt at køre på den sidste historie -historie 3. Nu har du jo fået os til at fravige vores principper Lad mig høre hvordan du vil køre det og ring hvis du har spørgsmål. Herefter kan vi skyde raketterne af. Ok?" TB |
Tjah - hvis det er mere værd for dig, så er det jo billigt.
Jeg kender jo ikke alle detaljer i jeres aftale, og jeg kender af gode grunde ikke firmaets referencer, så de følgende linier skal tages med alle tænkelige forbehold. Det aller væsentligste er, at du har tillid til det firma, du skal samarbejde med.
For mig ville 21.000 for to artikler være dyrt.
Jeg har lige brugt to timer på at skrive en iværksætterhistorie på baggrund af ca. 1 times interview.
Der vil så gå ca. 1½-2 timer med validering af facts, korrektur m.v.
Historie nr. 2 ville ikke tage lige så lang tid. Så hvis jeg tog 2100 i timen, ville jeg kunne lave det til samme pris og tjene godt.
Jeg tager normalt 850,-
Historie nr. 3 vil de lave som ncnp, og da synes jeg prisen på 20.000 kr. er rimelig. Du skal sammenligne med værdien af en annonce af samme størrelse, mens du husker på at redaktionelt stof har langt højere troværdighed end en annonce.
mvh Hans