Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af webshop og hvad man skal være ekstra opmærksom på!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 28. Aug 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er et par, som er ved at prøve at starte en webshop op. Vi kunne godt tænke os at høre fra andre, som har gjort det samme, med hensyn til hvilke forskellige ting, man måske skal være ekstra opmærksom på. F.eks. mht. lager. Vi vil opbevare vores lager i vores private hjem, men det skal der jo nok en bestemt type forsikring til. Hvad med regnskabsprogram? Varer fra udlandet? Bare et par eksempler. Vi vil gerne høre fra jer, hvis der er nogen, der kender noget til evt. faldgruber, som måske er svære at forudse, når man er ny indenfor webhandel.

Et lille p.s.: Gode ideer til hvordan man nemt tager gode billeder af vores varer søges også!!

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 22:39
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det var ikke småting :-)

Jeg har skrevet lidt om at åbne en webshop med børnetøj her.

Ellers vil jeg anbefale jer at læse e-værksætteren eller e-pusher. Dem gad jeg godt selv at have læst, inden jeg startede webshop for mere end 10 år siden.

Regnskabsprogram: God idé.

Forsikring : Lyder fornuftigt.

Varer fra udlandet : Forvent at levering tager noget længere tid og hvis I bestiller udenfor EU kommer der jo told på. Det kan også forsinke processen.

Gode billeder. Vi tager dem selv og får dem fritlagt af Your Virtual Ninja.

Held og lykke med at starte op som e-købmand

Bedste hilsner

Morten Vadskær

Tilmeldt 28. Aug 11
Skrevet kl. 17:28

Jamen jeg takker for input. Jeg kunne dog godt tænke mig at vide lidt mere om, hvordan I tager billeder? Bruger I ganske almindeligt digitalkamera? Hvad med baggrund? Vi har snakket lidt om et lysbord, men vi er ikke helt sikre på, at det skal være det. Har du nogle forslag?

På forhånd tak

Heidi og Claus

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 20:39

Det kommer nok lidt an på produktet. Vi er elendige til at ta' billeder, så vi overvejer en prof. fotograf, men det er en dyr omgang. Vi foretrækker produktbilleder fra producenterne, men det er ikke alle, der leverer det.

Bedste hilsner

Morten

Tilmeldt 28. Aug 11
Skrevet kl. 21:36

Tak for hurtigt svar.

Ja det er ikke så store ting, vi skal fotografere, og grunden til at vi gerne vil tage billeder selv, er jo selvfølgelig for at minimere vores udgifter i starten.

Jeg prøver at lede videre efter gode ideer:)!

Heidi

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 23:23

Hej - både Morten og Heidi

Nu skal jeg jo så næsten blande mig som fotograf Smile ...

Jeg skal da ikke snakke uden om at det selvfølgelig koster noget at få en anden til at fotograferer MEN..

Billeder er også en rigtig vigtig del af en webshop - der er faktisk ikke rigtig andet til at sælge varen.
Hvis I selv gør det - bruger I sikkert også en del tid på det - også sikkert noget mere end en fotograf ville bruge -  og så bliver det MÅSKE endda ikke så godt. 
Og I skal også selv investerer i udstyr.

Så i den sidste end kan en fotograf nu være godt givet ud - det kunne ske at øge jeres salg Smile

Jeg mener selv jeg har nogle ret fornuftige priser - og I er da begge velkomen til at maile lidt mere om hvad det er i sælger, og hvormange billeder det evt. drejer sig om - så skal jeg give et godt tilbud - ganske uforpligtende. Så er der noget konkret at forholde sig til.

M.v.h.  Dirch Lind  / LindFoto.dk   dirch@lindfoto.dk

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 13:45
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Evt. så lav også noget video af jeres produkter.. hørte en historie herinde på amino vidst nok, eller også var det på thorborg.tv at en webshops øgede deres salg helt vildt ved at lave videoer af taskerne, så forbrugerne kunne se ned i taskerne osv.

Mvh Tobias.

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 22:09

@Morten,

Thankyou so much for the mention :)

@Tobias,

VERY very good idea, We had a massive increase in sales on NaturligeProdukter.dk when we started with video newsletters

I think people love video, and I would try it!

@Heidi

I can give you some tips if you want to take your own photo's

You dont need THAT much gear and it can be done VERY cheap and still look good.

I know what I am talking about... I worked for Yuri Arcurs for 3 years.

I would be happy to have a 20 minute chat over skype about this to help you. (it costs if over 20 minutes ;)

Otherwise if you are in CPH I will come over and take them for free if you pay my ticket from malmö

(I won't edit them) but will give you a good deal with my company ;)

Fra Herning
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 38
Fra  E-ZHOPS ApS Skrevet kl. 22:26

Nu har jeg selv lige startet Randomshop.dk op fornyligt med en kammerat.

Vi opbevarer varerne sådan lidt fordelt mellem os to, og så sender vi dem lidt på skift. Vi har ikke nogen speciel forsikring udover alm. indbo - men vi har heller ikke for mange penge varer liggende, idet det primært er mange små billige gadgets frem for dyrere ting.

Af regnskabsprogram bruger vi SummaSummarum, og det fungere faktisk helt udemærket.

De fleste varer køber vi hjem fra udlandet, primært kina, hvor vi byder på forskellige varer på fx alibaba.com og får lavet nogle aftaler med leverandørere derigennem :)

Mht. billeder, så er det ikke nemt selv at gøre pænt.

Vi har taget nogle selv, og andre har vi fået fra leverandøren.

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 20:58
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)