Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Se mine fejl som iværksætter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Iværksætteri er fedt. Både fordi det giver spændende muligheder, som at tjene mange penge og leve på en anden måde. Nogle andre fordele er de mennesker man møder og at man virkelig kan skabe sit eget liv. 

En af de virkelig fede ting er den udvikling man selv går igennem. Jeg har haft mine op- og nedture som iværksætter, og specielt nedturene og de fejl jeg har lavet har udviklet mig og lært mig uvurderlige ting.

Det her indlæg har to formål:

1. Indrømmet: skamløs reklame for min nye hjemmeside og blog, hvor jeg har skrevet et indlæg om mine fejl som iværksætter - Læs det her.  Jeg har brugt et lille halvt år på at skrive ideer og tanker ned omkring mit arbejde, sport og udvikling og det har resulteret i denne side som jeg håber I vil tage godt i mod!

2. Jeg elsker at læse iværksætterhistorier, og høre hvordan andre har fået succes. Derfor er indlægget et oplæg til at dele ens fejl, hvad man har lært af dem og hvilken udvikling det har givet. 

Fortæl om dine fejl og nedture og hvad de har betydet for dig. Jeg håber såvel unge som meget erfarne iværksættere vil deltage. Dine tanker kan hjælpe andre iværksættere:-)

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 21:19

Jeg har været iværksætter i 35 år og de fleste i min omgangskreds er også iværksættere. Vi æælsker at fortælle hvordan vi gik barfodede igennem 4 meter høje snedriver i bare tæer for at samle flasker og papirclips op af papirkurven, men sandheden er jo, at når det kommer til succes har vi været på de rette steder på den rette tid.

Tiden mellem de forskellige gode projekter er gået med at kvaje sig. Det får du selvfølgelig ikke mange til at indrømme, men faktisk kan man i bagklogskabens ulidelige klare lys, sagtens bagefter se de faresignaler som entusiasmen og adrenalinen undertrykkede.

Jeg er selv, som i et spil Ludo, blevet slået tilbage til start efter katastrofen i Japan, og selvom jeg nok ikke kan bebrejdes for ikke at have forudset dén, - så har jeg selvfølgelig skullet spørge mig selv hvad der ville være sket hvis eventyret var fortsat. Nøgternt set, var mit eventyr nok kollapset på et senere tidspunkt.

Jeg har, som så mange andre mandlige iværksættere, et stort ego og jeg var simpelthen smigret over at kunne deltage i et højteknologisk projekt. Så smigret, at jeg nok ikke kunne indse at min hjerne simpelthen ikke havde samme høje omdrejninger som mine partnere. Jeg er fra en tid hvor man hjalp skolesidekammeraten til terminseksamen når læreren kiggede den anden vej, - men samfundet både herhjemme men også ude er gået en hel anden vej. Nu vil vi (eller nogen af os) ikke fællesskabet, og selv når vi ser flinke og ærlige ud, - har vi vores egen dagsorden.  

Som iværksætter er man summen af sine erfaringer - gode såvel som dårlige.

Jeg har altid betraget webdesign som noget der ikke interesserede mig ret meget, men da jeg for et år siden af helt andre årsager kom ind i branchen, anede jeg ikke hvor stor betydning det skulle få. Jeg skal stadig kigge på tastaturet når enterknappen skal tastes, så jeg måtte lære det på den hårde måde. Men det fik mig også til at forstå hvor meget vi tager for givet når det kommer til teknologi, og hvor nemt det er at glemme dem for hvem internettet er en jungle, snarere end en legeplads.

Det fællesskab jeg er ynder af, er andre afskåret fra. Da jeg først forstod basic i webdsign, forstod jeg også den hjælp de mennesker for hvem fællesskabet ikke er så nemt, - et godt design på en funktionel hjemmeside kan give. Jeg var overhovedet ikke klar over farvernes rette betydning, og at det lys skærmen kan give ved at vælge den rette baggrundsfarve, kan indvirke på humøret.

Jeg var så fokuseret på at arbejde med kunstig intelligens i Japan at jeg helt havde glemt den menneskelige ditto!

Jeg har været tvunget til at give afkald på mange ting i den seneste tid, men egentlig føler jeg mig styrket. Det gør jeg i en sådan grad at ting er lykkedes for mig, som jeg slet ikke havde troet muligt. Pengene har som sådan aldrig betydet noget for mig, men min iværksætterkarriere har dybest set været mit egoistiske valg.

Nu kan jeg noget som kan gøre en forskel for andre, og nu er der meget mindre JEG i opgaverne, men VI. Det tror jeg vil betyde rigtigt meget for min videre iværksætterkarriere.   

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 21:42

Hej Michael,

Tak for din historie - God læsning!

Jeg kan sagtens genkende din historie med op- og nedture, og at man kan blive forblændt af at man egentlig bare er så engageret og fastsporet på at få succes.

Du har helt ret i at man ikke få mange til at indrømme deres fejl - Men det er netop det der er spændende og lærerigt. Jeg håber mange vil bidrage til tråden. Det er da fedt at lære af hinandens fejl. Det er ikke en skam at begå fejl, man skal bare ikke begå den samme to gange:-)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:14

Mine fejl tror på det billigste tit ikke er lige så godt ,Tit er det dyreste også billigste, derved viden hvad man får leveret 

Tro på man kan selv er også vigtigt man kan ikke ligge alle opgaver ud , nogle opgaver vil gå længere tid at forklare hvad man vil videre formidle.

prøvet omkring 4 webmaster fejl har været især valgt billigt og derved enten kunne det , men skulle nå 1000 ting imens derved kunne let gå flere måneder før opgave færdig og når man finder en der laver 1000 ting , kan det ikke undgås der misforstås noget for det er flere måndeder siden man snakket om opgaven

vis skal bruge hjælpe frem over skal være en der forstå en og koncentrer sig 100 % kun om mig , derved færre chancer for kommunikation svigt 

lært i starten forstod ikke alt webmaster sprog derved misforstod dem nogle gange måske skulle have taget det med ro før underskrev en kontrakt lad et par stykker kigge på det før jeg skrev under.

lært man først skal bruge pengene når man har dem , gæld er skal betale tilbage med rente .

lært man lære hele livet og bliver hele tiden bedre 

Har lært det er især ens eget udstyr der skal virke bedste muligt computer og huske spise sundt spar ikke på maden .

Når man sørger bedste for sig selv første kan man tit meget mere selv og det kan også gå hurtigere

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 09:16

Hej Mikael,

Fedt du dele dine erfaringer. Der er mange faldgruber i kunde/leverandør forhold, og dine erfaringer er guld værd for os andre.

Tak!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)