Jeg har en alm. lønmodtager fuldtidsstilling og en selvstændig virksomhed ved siden af. I min virksomhed sælger jeg e-bøger, e-kurser af forskellig slags (som jeg selv udvikler og sælger). Indtjeningen i virksomheden er svingende og egentligt bare noget jeg driver passivt.
Jeg vil gerne melde mig ind i en a-kasse, men synes det hele virker uoverskueligt. Derudover har jeg også læst en masse dårlige historier fra selvstændige der ikke kan få de ydelser de burde være berettiget til før de lukker deres virksomhed. Uanset om det er en "a-kasse for selvstændige" eller ej.
Er der nogen der kan anbefale en a-kasse til folk som jeg der både er lønmodtager med fuldtidsstilling og har en virksomhed ved siden af?
Som selvstændig har du også brug for økonomisk sikring, og det kan du få hosVirksom, der får du en unik indtægtssikring som selvstændig, rådgivning i erhvervs og personalejura samt inkassoservice når kunderne ikke betaler. Lyder det som noget for dig? Så klik her.
ikke kan få de ydelser de burde være berettiget til før de lukker deres virksomhed
Udover nogen kursus godtgørelse, har man jo heller ikke ret til nogle ydelser, så længe virksomheden er aktiv, så hvilken ydelser mener du de har ret til ?
ikke kan få de ydelser de burde være berettiget til før de lukker deres virksomhed
Udover nogen kursus godtgørelse, har man jo heller ikke ret til nogle ydelser, så længe virksomheden er aktiv, så hvilken ydelser mener du de har ret til ?
Med ydelser tænker jeg dagpenge. I denne forbindelse i tilfældet af, at jeg bliver arbejdsløs men fortsat har virksomheden der dog ikke giver en substituerende indkomst.
Ved ikke lige hvordan de ser på det, men umiddelbart så hvis man har et aktivt firma, så kan man ikke modtaget dagpenge samtidigt, så ville der jo ikke være nogen risiko forbundet med at drive virksomhed længere, hvis man bare kan hæve dagpenge, når der ikke er penge i kassen til at hæve løn.
Og man kan få delvis dagpenge, hvis man driver "hobby" virksomhed ved siden af, ved jeg dog som sagt ikke, mon ikke der er andre herinde der kender sådan en situation.
Ikke for at lave reklame. Men lige under dit indlæg er der en reklame for KRIFA - A-kasse for selvstændige.
Hvis din virksomhed ikke er dit hovederhverv kan du modtage dagpenge, hvis du skulle blive opsagt i dit fuldtidsjob. Du skal derefter opfylde kravene som ledig og de timer du bruger på din virksomhed fratrækker du så på dit dagpengekort.
Jeg har en kammerat som lige har været i den situation.
Med ydelser tænker jeg dagpenge. I denne forbindelse i tilfældet af, at jeg bliver arbejdsløs men fortsat har virksomheden der dog ikke giver en substituerende indkomst.
I min akasse kan man - hvis man bliver ledig - godt have virksomhed ved siden af i op til (vistnok) 72 uger.
Men du skal skrive under på, at din virksomhed ikke overstiger et vist antal timer om ugen OG kan passes uden for normal arbejdstid.
Jeg er i Ingeniørernes A-kasse. Jeg ved, ikke alle A-kasser accepterer dette.