Hey Er det lovligt at bruge Nike i sit forretningsnavn.. Nike-something.dk ? |
ingen som kan hjælpe ?
Hey Er det lovligt at bruge Nike i sit forretningsnavn.. Nike-something.dk ? |
Ja det vil jeg tro at det er, så længe du ikke misbruger deres varemærke, men husk at det er en gråzone. Der har lige været en sag omkring just-eat.dk og just-meat.dk. /Anders Bruun |
Nike er et registreret varemærke. Hvis du bla. er indenfor beklædnings- sko- branchen, så er jeg ret sikker på, at du ikke må anvende "Nike" i dit firmanavn, uden deres godkendelse. Held og lykke med det.
|
Kommer snart...
så det vil være f.eks. være okay at sælge nike produkter på siden? |
også hvis der kun sælges nike produkter ? |
Såvidt jeg har forstået fra diverse sager der har været med varemærker osv., så må der på ingen måde være risiko for forveksling eller tvivl om, om det er det officielle varemærke-indehaver der står bag forretningen/salget/siden, Såvidt jeg har forstået, men hæng mig ikke op på det, da jeg ikke er 100% sikker. Så må man godt hedde noget med f.eks. uofficiel2ndhandnikeprodukter.dk :) for her kan man ikke være i tvivl om, at det ikke er Nike der står bag siden. Du skal selvfølgelig sikre dig at det er 100 % orginale Nike-produkter du sælger, ellers kan du risikere at få en sag på nakken. Læs andet steds i Amino, om en der risikerer at betale en bøde for at videresælge uægte produkt. |
Kommer snart...