For at gøre beslutningen lettere, så du vælge at differentiere lidt imellem kort sigt og lang sigt. Under alle omstændigheder, så er jeg overbevist om at du får det bedste resultat på kort sigt ved at lade et erfaren bureau lave foranalysen, opsætte kontoen og måske optimere den en periode. Men på lang sigt vil du spare ved selv at sætte dig ind i AdWords optimering. Det tager lang tid at blive rigtig dygtig til det og det kræver også, at man løbende holder sig opdateret, men det er slet ikke umuligt. Har man lidt flair for det og syntes det er spændende, så kommer det hurtigt. Det afhænger selvfølgelig også meget af, hvor kompliceret din konto er/bliver og hvilket budget du arbejder med. Hvis du har mulighed for at deltage, så kan du evt. nå langt med et endagskursus. Se mere på www.wexo.dk/adwordskursus Og held og lykke med projektet. |
Hvis han nu vil bruge 100 om måneden, er det nok lidt mindre hensigtsmæssigt, at betale en konsulent 5.000 for at lave et set up, der er optimeret til at give 8,3 % bedre konvertering på de 100 kroners forbrug.
Så jeg vil mene, at det er et højest relevant spørgsmål.
Hvis man ikke har pengene kan man jo ikke betale en konsulent vel. Så det kan godt være "Det altid kan betale sig" men ja over hvor mange år og har har frie likvide midler nok?
Ved at spørge om det forventede forbrug pr. måned, får man jo også brugeren forventninger til omsætningen retur......min det samme beløb. Men man får også et fingerpeg om mange andre ting, som kan være med til at komme med det rigtige råd.
Så jeg synes faktisk det i en tråd som denne, er yderst relevant, men jeg kan sagtens se sammenhængen i at rådgive ud fra den anden model, når der er tale om en kundehenvendelse.