Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

juridisk sp ang bestilling af personale

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Hej

jeg har så mange juridiske issues jeg skal have løst, jeg overvejer snart at blive gift med en advokat eller jurist så bliver det billigere for mig at leve livet(selv om jeg har en mand):)

næste sp er:

En virksomhed bestiller 5 vikarer fra mit virksomhed til gartneri arbejde.Virksomhed fortæller at hun betaler så og så meget i timen, men hun betaler ikke transporttiden.

Efter arbejdsudførsel, sender jeg et fakt. Virksomhed der har hyret personale fortæller  at jeg skal sende et kreditnota på frokostpauser,da de betaler ikke for dette.

Jeg mener at hvis der er ikke indgået en spec aftale skal man betale for alle arbejdstimer. Hvem har ret hvad er deres mening?

Lina

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke jurist men jeg kan ikke se der er nogen tvivl. Selvfølgelig skal de ikke betale for pauser. De skal betale for de arbejdstimer der er udført og ikke den tid de har været på arbejdsstedet. Som vikar i det private erhvervsliv er det ikke almindeligt at få betaling for frokostpauser, ligesom vikarbureauet heller ikke får betaling for den tid.

I øvrigt bør du lave en standardkontrakt omkring dine vikarer som beskriver disse ting tydeligt så du ikke kommer ud for sådanne tvister, det nytter ikke at drive en vikarforretning uden kontrakter.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 12:32

Det er jo dig selv der skal indføre disse ting i en kontrakt med den virksomhed som hyrer dine timelønnede folk.

Men det ligger jo næsten i udtrykket: Timelønnet kontraktansatte

Altså skal kunden kun betale for den tid hvor de ansatte rent faktisk udfører deres arbejde, og ikke andet.

Det er iøvrigt meget normalt at pauser ikke er betalte, dem afholder timelønnede for egen regning.

Det er kun offentligt ansatte, og funktionærer som pr. tradition får betalt deres pauser af arbejdsgiveren.

Der findes naturligvis arbejdsgivere som er "mindre nærige" og som afviger fra ovennævnte.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Søborg
Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 30
Fra  Advokat Finn Bruun Advokatfirmaet Finn Bruun Skrevet kl. 13:19

Hej Lina,

Du behøves ikke gifte dig med en advokat (dét er dyrt, bryllup, særejeægtepagt, testamenter plus det løse J)

Egentlig har Thomas og J.Deleuran svaret - Det samme som jeg kan sige.

Skaden er sket => Få nogle klare aftaler. 

Hvem siger, at det er bekosteligt at tale med en advokat? Og i forhold til hvad?.

Hvis du får klare aftaler både med dine vikarer og dine kunder, kan du bruge din til på noget mere konstruktivt end at diskutere detaljer - som kan blive til mange penge over tid.

Husk - Du er erhvervsdrivende og derfor gælder div "forbruger-beskyttelsesregler" ikke. Man skal tænke BtB eller BtC.

Hvis du ønsker yderligere uddybning så skriv via:

www.advokatfinnbruun.dk

Venlige hilsner og god søndag

Finn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47148
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:28

Pauser som frokost er kun betalt hvis arbejdsgiver kræver at man er til rådighed under pausen. Det kan være tilfældet på en del institutioner, hvor en pædagog skal kunne blive på stuen hvis der er problemer osv. Ellers er frokost ud over arbejdstiden og ikke lønnet

Ud over, at du skal ha gode kontrakter med både ansatte og de som benytter dem, skal du også sikre du er dækket ind forsikringsmæssigt hvis det er dig der ansætter og beskæftiger - arbejdsskade o.l.

Du skal også sikre korrekt vurdering af timelønnet arbejder eller funktionær - feriepenge - atp osv. (du må ikke bare betale en klumpsum per time og sige at ferie osv er inkluderet)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

hej Finn

jo ser du jeg har såå mange sager med alt muligt, folk der stævner mig for for æreskrænkelse fra bla a her fra amino.:)

og mine kunder som hele tiden diskuterer hvad der skal beatles for eller ej, når de har brugt en ydelse, at det kan snart betale sig at finde en dommer at blive gift med....:)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47148
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:23

parterapeuten:
og mine kunder som hele tiden diskuterer hvad der skal beatles for eller ej, når de har brugt en ydelse, at det kan snart betale sig at finde en dommer at blive gift med....:)

frem for at gifte dig til en dommer så skal du se at få al den viden der skal til at drive, f.eks. vikarbureau.

Den kan du få ved at læse en masse, kurser, sågar spørge Aminoer - eller den hårde vej, ved at få konflikter.

Det er et oplagt konflikt punkt, hvis du "udlejer" vikarer som timelønnede, og de så regner tiden fra de kommer til de går, uanset de måske har 30 minutters frokost, hvor de i princip kan forlade virksomheden og gå ud at handle.

Der er masser af andre konflikt muligheder, jeg nævnte ansvars og skadesforsikring, hvis dine ansatte klipper en finger af, er det så dig eller gartneriet som står med arbejdsskade ansvar for den ansatte som du lønner? 

Hvis den ansatte napper kassen og stikker af med den, er det så noget du kan få problemer med, hvis det nu f.eks.  er en person der to gange har været straffet for netop det, og du ikke har checket inden du ansatte og sendte ud

Hvem betaler løn under sygdom?

Hvis det er folk der må anses for funktionærer, har du så check på opsigelsesvarsler og afsætter penge til feriepengeforpligtelse for funktionærer

Har du fuldt check på feriepenge til den ansatte? og ATP? Giver du løn med B-skat hvor kravet måske var A-skat og du dermed kan komme til at hænge på skatten (hjælper ikke at du beder dem fakturere deres ydelse f.eks. hvis de må anses som alm. timelønnede eller funktionærer eller skriver noget fint i en aftale - det er det faktiske ansættelsesforhold som regulerer disse ting)

Hvad sker hvis vikaren udebliver en formiddag fordi pågældende skal til lægen med noget alvorligt - hvem melder han/hun til - dig eller gartneren eller begge?

Det er fint at være iværksætter og turde noget nyt, men man må enten den hårde vej via konflikter, eller sætte sig dybt ind i ting.

Det er naturligvis ikke spørgsmål du skal besvare, og mange af dem kan det også sagtens være du har check på. Det er bare for at illustrere hvor du med rettidig omhu måske kan forbygge den næste konflikt i vikar situationen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

Hej

mange tak for svar nu har jeg haft et vikar bureau i 6 år, , dog med andre brancher end gartnere og håndværker. Jeg har haft mange vikarer til hospitals verden , sekretærer  osv, der har aldrig været problemer..., men det er vist mere bøvl med rengøring , håndværker og gartnere.....

uhe at være gift med en advokat eller en dommer ville være skønt, men nu er jeg rimelig glad for min familie, og  det er nok bedst at sætte sig ind i reglerne selv, så man er ikke afhænget af nogle....

mange tak for jeres svar....

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)