Et evt. overskud skal uddeles efter ejerskab, det samme med et evt. underskud.
Sådan fungere det altså ikke, skyder i penge kan kreditor gå efter den af jer der evt. måtte eje noget af værdi.
Det vil formodenlig være lagt mere fornuftigt at lave et Aps da i kan have lige den ejerdel i ønsker. en anden fordel ved et ApS er at så hæfter i heller ikke personligt for evt. gæld.
Mange tak for besvarelserne. Da det er et vidensbaseret firma er underskud meget svært at få og derfor er det heller ikke min største bekymring. Men jeg vil se på jeres forslag!
Mange tak for besvarelserne. Da det er et vidensbaseret firma er underskud meget svært at få og derfor er det heller ikke min største bekymring. Men jeg vil se på jeres forslag!
Forhåbentlig har du ret, men jeg høre i dit indlæg en teoretisk betragtning som desværre for mange er blevet afkræftet på den ubehagelige måde.
Sagen er, at når I først sidder med jeres opgaver og der alligevel overføres nogle omkostninger, som I ikke lige havde regnet med, eller når virksomheden forhåbentlig går rigtig godt, for vokseværk og flytter i lokaler o.m.m., så har de faste omkostninger pludselig sneget sig vej ind i den teoretiske model af helt uforklarlige grunde. Omsætningen falder og ups. I står lige så pludselig med en solidarisk hæftende gæld.
En anden mulighed er at en af jer vil udtræde af jeres I/S, hvilket også giver problemer.
Jeg vil som andre herinde med baggrund i ovenstående anbefale at I skaber et selskab frem for et I/S. Har I behov for en dybere forklaring er I velkommen til at kontakte mig på tlf 98311022 / 29924519.