Hej Fellow aminos. Steffen P. |
Beskatning af "lejer" i egen lejlighed
Jeg læser lige med. Jeg står nemlig i fuldstændig samme situation, og kunne også godt lige bruge en afklaring på dette. Mvh Frans |
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår det? |

jeg følger lige også med.... var det ikke noget med at hvis studerende lejer sig ind hos dig bliver du ikke beskattet? Eller? L |
aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tak for det gode Link. Men er det blevet godkendt. Der står det kun er et forslag og at nu bliver man beskattet af indtægter der overstiger 1.000kr. |

hej ja men jeg ahr lidt af den samme dilemma, og kan ikke finde frem til nogle regler....har læst i politikken forleden at hvis det er stud så bliver man ikek beskatet, men kan ikke finde det artikkel igen.... så håber at nogle kloge aminoer kender noget til det... og hvad hvis man har en ven boende hos sig, og vedkommende betaler ikke noget, selv om vedkommende er indregistret på adressen? |
Har du læst linket Om DF lovforslaget om udlejning til studerende blev til noget aner jeg ikke. Det var jo i 1999 og det er ikke nævnt på borger.dk så det ville jeg undersøge hvis nødvendigt, men jeg ville da i din situation lige logge ind på skat.dk og spørge dem direkte hvis du vil være sikker. Lejeindtægter er skattepligtigeDu skal betale skat af din bruttolejeindtægt, som er modtaget lejebetaling, herunder særskilt betaling for fx el, gas og varme. Inden du beregner den skattepligtige lejeindtægt, skal du beslutte, om du vil gøre brug af et bundfradrag ved udlejning, eller om du vil trække de dokumenterede faktiske udgifter fra skatten. Hvis du vælger bundfradraget, skal du også medregne lejers betaling af el, varme, gas og lign. til bruttolejen. Bundfradrag eller dokumenterede faktiske udgifter kan ikke overstige bruttolejeindtægten. Fast bundfradragBundfradraget dækker samtlige udgifter ved udlejningen og den forholdsmæssige andel af ejendomsværdiskatten for det udlejede. Den fulde ejendomsværdiskat skal derfor selvangives. Størrelsen af det faste bundfradrag svarer til 1 1/3 pct. af ejendomsværdien og mindst 24.000 kr. (2011). Bundfradraget beregnes efter den årlige ejendomsværdi, hvis du har haft boligen hele året. Bundfradraget nedsættes med det antal dage, hvor du ikke har ejet ejendommen (et år = 365 dage). Bundfradraget bliver ikke mindre, selv om du kun har lejet ud en del af året. |