Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hun betaler ikke!!

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 04-04-2007 09:12:07 Forfatter:Ania :-)
Nu er problemet bare at hun så ikke betaler!!

Jeg har selvfølgelig forsøgt at kontakte hende mange gange både på telefon og pr mail, men telefonen tager hun kun når jeg ringer fra nye nummere hun ikke kender, og mailen svarer hun heller ikke på længerer.

Nu har jeg læst de mange forslag der er kastet i spil, omkring 10 dages frister, inkasso, advokat und so weiter.
Det er alt sammen proceduren - men du skal samtidig huske på at hun simpelthen lige nu er i en situation hvor hun hverken kan finde hoved eller hale i hvad hun skal - og du er nok ikke den eneste hun skylder penge. Hun kan være så langt ude at hun tror det bare er lettest helt at undgå kontakt med dig; at tingere går i sig selv - at du venter med at opkræve pengene.

Det jeg vil gøre - hvis jeg var dig - var at beholde din tålmodighed - for det tror jeg er nødvendigt: Skriv et pænt ALMINDELIGT brev, ikke email, hvor du på en høflig, fin måde gør hende klart at du har fuld forståelse for at hun måske har svært ved at beholde. Foreslå du gerne udskyder tiden - men om ikke I kan lave en ny ordning for betaling, da du vil være ked af at sende den til inkasso.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 17:43
Dato: 04-04-2007 11:39:24
Forfatter: Ania :-)

Hej Majbrit

Efter at have lært en lektie på den hårde måde!! Skriver jeg ALTID aftaler ned i en kontrakt som begge så skriver under på, og har også gjort det i pågældende tilfælde. På kontrakten står bare vores navne, men vi har begge firmaer og jeg ved da at jeg skal opgive det i mit regnskab.

Ellers tak for svaret...

Ania

Så send hende til indkasso - så er det ude af verden. - Det må være hendes eget problem når hun er uærlig og ikke regerer på dine henvendelser. Det er simpelthen rådden opførsel og tarveligt når du gør hende en tjenste og giver hende en mulighed som hun så skider på i sidste ende.

Så er hammeren faldet efter min mening - tid til at sende de bidske rottwielere hunde fra inkassofirmaet efter hende - så skal hun nok reagere.

Just my point of view. //Whatever

Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 17:43
Der står ikke noget på cvr  , men I mener altså at efter jeg har skervet en rykker ville det klogeste være at få en advokat til at overtage? Nogen der har en anden løsning??

Ania

Tilmeldt 22. Nov 06
Skrevet kl. 17:54
øhh var lige et par indlæg for sent ude...

Til Lasse: I den smule dialog jeg har haft med hende har jeg mindst to gange sagt at hvis det er fordi hun ikke har pengene så må vi jo finde en anden løsning!? Så sagde hun at hun ville spørge i banken om hun kunne låne pengene og sagde hun ville få besked ugen efter... det er så næsten 2 uger siden nu!!

Til Whatever: Ja jeg tror faktisk også selv det er på tide, jeg har som sagt været meget tålmodig fordi jeg godt ved hvordan det er at prøve at starte noget op selv om man ikke har så mange mønter på kistebunden. Hvis jeg skal være helt ærlig troede jeg ikke der blev problemer, i og med det var hende selv der foreslog denne afbetalingsplan, men jeg synes ligesom det mindste folk kan gøre er at svare når man giver dem chancen for at prøve at finde en anden løsning.

Igen tak for svarene

Ania

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:08
Hvis du kan besøge hende, så tror jeg at et besøg vil være guld værd. Også så I måske kan snakke om det face to face. Der vil du også kunne danne dig et indtryk af hvordan det går hende og der kan du sikkert give hende en hånd med en anden betalingsordning.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 22. Nov 06
Skrevet kl. 18:22
Hej Niels..

Det ville jeg da gerne meeeen jeg bor i Sverige, hun bor på læsø, du ved den ved siden af nissemandens næse!!  Da jeg kørte tingene op til hende (uden beregning, for at hjælpe selvfølgelig) kostede det mig omkring 1200,- og det var uden den sidste færgetur over til øen..

Jeg må nok indrømme at jeg er rigtig, rigtig sur. Jeg behandler altid andre ordentligt og prøver at hjælpe hvor jeg kan, når folk så forsøger at tage røven på mig på den måde så bliver jeg virkelig ikke til at være i nærheden af.. Så egentlig tror jeg ikke hun har lyst til at jeg kommer derover!

Men ihvertfald tak for dit input

Ania

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 18:30
Dato: 04-04-2007 17:53:35
Forfatter: Ania :-)

ø

Til Whatever: Ja jeg tror faktisk også selv det er på tide, jeg har som sagt været meget tålmodig fordi jeg godt ved hvordan det er at prøve at starte noget op selv om man ikke har så mange mønter på kistebunden. Hvis jeg skal være helt ærlig troede jeg ikke der blev problemer, i og med det var hende selv der foreslog denne afbetalingsplan, men jeg synes ligesom det mindste folk kan gøre er at svare når man giver dem chancen for at prøve at finde en anden løsning.

Igen tak for svarene

Ania

Så er det minste man kan forlange er at hunoverholder jeres aftale som du var venlig at give hende mulighed for og dermed give hende lov til til, at få din tillid til at hun ville betale. Men det skider hun på - Lad være med at være sur - send kællingen til indkasso og lad dem håndtere det negative. Du skal bare have pengene plus de 1200 for transport. that's it - end of story.

Min holding over for folk som hende som snylter og er uærlige og tror det går vejen er:

You can start polish my Gucci shoes....

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 17:51
Hej Ania,

Det lyder ikke godt. Træls at handle med sådan en type.

Som jeg læser det kan du ikke få hende ud af busken og til at betale end hvis du gør tingene på en anden måde, jeg anbefaler at du får en advokat til at skrive et inkassobrev til hende, hvor der står at hun ryger i fogedretten hvis hun ikke betaler og at omkostningerne herved påhviler hende.

MEN : efter dette brev skal du-hvis hun ikke reagerer-vurdere om du vil gå videre, da du jo skal betale din advokat, hvis der ikke er penge at hente.

mvh Jon Stefansson

Jon, jst@lett.dk, tlf 82282032
Side 2 ud af 2 (18 indlæg)