Nu har jeg læst de mange forslag der er kastet i spil, omkring 10 dages frister, inkasso, advokat und so weiter. Det er alt sammen proceduren - men du skal samtidig huske på at hun simpelthen lige nu er i en situation hvor hun hverken kan finde hoved eller hale i hvad hun skal - og du er nok ikke den eneste hun skylder penge. Hun kan være så langt ude at hun tror det bare er lettest helt at undgå kontakt med dig; at tingere går i sig selv - at du venter med at opkræve pengene. Det jeg vil gøre - hvis jeg var dig - var at beholde din tålmodighed - for det tror jeg er nødvendigt: Skriv et pænt ALMINDELIGT brev, ikke email, hvor du på en høflig, fin måde gør hende klart at du har fuld forståelse for at hun måske har svært ved at beholde. Foreslå du gerne udskyder tiden - men om ikke I kan lave en ny ordning for betaling, da du vil være ked af at sende den til inkasso. MVH |
Dato: 04-04-2007 11:39:24
Forfatter: Ania :-)
Forfatter: Ania :-)
Hej Majbrit
Efter at have lært en lektie på den hårde måde!!
Skriver jeg ALTID aftaler ned i en kontrakt som begge så skriver under på, og har også gjort det i pågældende tilfælde. På kontrakten står bare vores navne, men vi har begge firmaer og jeg ved da at jeg skal opgive det i mit regnskab.

Ellers tak for svaret...
Ania
Så send hende til indkasso - så er det ude af verden. - Det må være hendes eget problem når hun er uærlig og ikke regerer på dine henvendelser. Det er simpelthen rådden opførsel og tarveligt når du gør hende en tjenste og giver hende en mulighed som hun så skider på i sidste ende.
Så er hammeren faldet efter min mening - tid til at sende de bidske rottwielere hunde fra inkassofirmaet efter hende - så skal hun nok reagere.
Just my point of view. //Whatever