Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hun betaler ikke!!

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :
I januar måned solgte jeg et restlager jeg havde stående fra en anden forretning jeg solgte for et godt stykke tid siden.. Da hende jeg solgte det til er nystartet kunne hun ikke betale det hele beløbet på 30.000 (hvilket skal siges er langt under indkøbspris!!) på en gang og det er fair nok. Hun foreslår så selv at hun kan betale 5000 om måneden i 6 måneder og det accepterer jeg da jeg er glad for at slippe for at have tingene stående mere. Nu er problemet bare at hun så ikke betaler!!

Jeg har selvfølgelig forsøgt at kontakte hende mange gange både på telefon og pr mail, men telefonen tager hun kun når jeg ringer fra nye nummere hun ikke kender, og mailen svarer hun heller ikke på længerer.

Jeg er normalt en meget tålmodig person der altid fokuserer på det positive, meeeen der er faktisk grænser og nu vil jeg have mine penge, men hvordan får jeg det? Jeg kunne jo selvfølgelig gå til en advokat men det kan vel næsten komme til at koste mig mere end det hun skylder mig eller??

Venlig hilsen

Ania :-(

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 09:33
Det er en rigtig træls situation som du står i, men det som jeg først tænker når jeg læser dit indlæg er:

Nu har du vel en skriftlig aftale på at I har lavet denne tilbagebetalingsaftale ? Jeg ved ikke så meget om jura i den forbindelse, men jeg kunne forestille mig at du er langt bedre sikret ved at have en sådan.

Jeg tror at du er nød til at skrive et rigtigt brev til hende hvor du gør krav på dine penge og hvad du har tænkt dig at gøre (inkasso, advokat osv) og så sende det anbefalet. På den måde er du sikker på at hun har modtaget det. Det brev ville en advokat sikkert kunne bruge i en evt. sag.

Jeg har ingen anelse om hvorvidt brugen af en advokat lan betale sig for dig i denne sag, men det koster vel ikke noget at spørge en og få et godt råd. Der kunne måske også være forskel på om du har solgt til privat eller virksomhed i denne forbindelse...

Jeg håber for dig at du får løst problemet.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 22. Nov 06
Skrevet kl. 11:39
Hej Majbrit

Efter at have lært en lektie på den hårde måde!! Skriver jeg ALTID aftaler ned i en kontrakt som begge så skriver under på, og har også gjort det i pågældende tilfælde. På kontrakten står bare vores navne, men vi har begge firmaer og jeg ved da at jeg skal opgive det i mit regnskab.

Ellers tak for svaret...

Ania

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12931
Skrevet kl. 13:28

Normalt vil det ikke koste dig noget at sende sagen til inkasso hos en advokat så længe skyldner betaler i sidsate ende. Så start i første omgang med at få rykket køber for betalingen (skriftligt) gør opmærksom på at sagen vil blive overgivet til inkasso for skydners regning såfremt betaling ikke har fundet sted inden 10 dage fra dato.

Brug en advokat der har en inkasso afdeling.

Ravn

Fra Randers
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 13:49
Hejsa

Ja det er jo møgirriterende. Men når du har det på skrift er du jo heldigvis dækket ind.

Men sørg for at kigge dig lidt omkring ang. advokater og inkasso. Der er nogen der gør det på et "no cure - no pay" basis, og andre skal du betale en fast pris, afhængig af hvad der sker.

Vi bruger selv advodan, da de har egen inkasso, og også laver det på no cure-no pay...Det klart du så ikke vil få det hele ind, men om ikke andet vil du da få noget ind.

Tilmeldt 22. Nov 06
Skrevet kl. 14:04
Jeg sender hende et anbefalet brev idag med 10 dages betalingsfrist, men jeg tænker lidt på om hun ikke bare kan lade være med at afhente det på posthuset??

Ja jeg vil se mig lidt om efter en advokat og se hvad der bliver tilbudt af løsninger. Hvis der er flere der har nogle de vil anbefale er de meget velkommne.

Tak for de hurtige svar

Ania

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12931
Skrevet kl. 16:47

Det er vigtigt at du i rykkeren  gør skyldner opmærksom på at alle omkostninger i forbindelse med en evt. inkasso vil blive pålagt skyldner. ellers kan du risikere selv at skulle dække disse omkostninger.

Normalt er det tilstrækkeligt bare at sende en rykker med alm. post. Mens i dit tilfælde ville jeg sende det som både alm. og anbefalet post ( husk at få en afleverings kvittering for det alm. brev på posthuset)

Har du tjecket om vedkommende evt er gået konkurs

Ravn

Tilmeldt 22. Nov 06
Skrevet kl. 16:56
Hej Ravn

Rigtigt godt du lige nævnte det med at skrive at hun kommer til at stå for inkasso omkostningerne .. Jeg tror ikke hun er gået konkurs, hun skulle jo præcist til at starte op men hvor kan man egentlig tjekke sådan noget??

Ania

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:04
Prøv at søge på firmanavnet på www.cvr.dk - der plejer at stå, hvis et firma er under tvangsopløsning eller under konkurs-behandling.
Fra Randers
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:05
Hvis hun er konkurs vil du blive kontaktet af den advokat der står for konkursboet, når de har fået dit brev. Så skal du så skrive ind med dit krav og dokumentere det. Altså kopi af kontrakten og de faktura du har sendt. Den slags. Om du så får noget ud af det er svært at sige, da der jo ofte er rigtig mange om budet ved en konkurs.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)