Jeg har fundet svaret ved at surfe hos Amino - KÆMPE hjælp med Amino. Jeg har ikke som ApS startet 4/3-2011 fået noget om forskudsskat fra skattevæsenet, og det er jo ikke let at tro jeg skulle ha indbetalt forskudsskat 20/3 kun 16 dage efter starten, men 20/11 raten kan jeg jo beregne så godt som muligt til den tid. Jeg har, som jeg gør med al viden, lavet mig et lille dokument. Det kan jo være en af de dygtige Aminoer kan finde fejl, så ret endeligt, eller kan det måske hjælpe andre:
ACONTO SKAT SELSKABSSKAT
Skal indbetales 20/3 som første ansættelse og 20/11 som anden ansættelse til skat, baseret på det forventede overskud for året. Der er 6,1% i rente tillæg hvis skatten er højere end den indbetalte aconto skat, og noget med 2,6% i rente tilskrivning (2009 niveau), hvis man har betalt for meget når året opgøres (renten kan være en anden i 2011 og frem)
Her kan man vælge Acontoskat i rullegardin ved at skrive sit CVR og få dannet betalings OCR linje
http://www.tastselv.skat.dk/erhverv/ocr/ocrlinie.do?newwindow=true
Aconto skat bogføres over status – debet konto Aconto selskabs skat og Kredit bank
Konto for aconto skrift lægges under egenkapitalen
Hvis man vil undgå at betale restskattetillæg(2009: 6,1%) skal man i løbet af året og senest 20. november indbetale min. ens selskabsskat for det indeværende regnskabsår. Det er fordi alle selskaber er pålagt at betale acontoskat (dog ikke i de to første år).
Acontoskatten betales i selve regnskabsperioden i to rater - d. 20 marts og d. 20. november. (Acontoskatten er fastsat af SKAT - man kan dog altid tilmelde sig frivillig.)
Udover de ordinære acontoindbetalinger kan man vælge at lave nogle ekstra frivillige indbetalinger.
Uanset man ikke er forpliget til at betale acontoskat de to første år, bliver skatten tillagt rente hvis man ikke har gjort det, og man får plus rente på frivillige / aconto indbetalinger
Efter to år vil man som jeg forstår det automatisk bliver opkrævet aconto skat i forhold til de forventede resultater skat regner sig frem til og man skal så selv henvende sig sit lokale skattecenter for at få den nedsat, hvis man mener den skyder klart over målet. Medbring periode resultater/indsend. Omvendt kan man også, hvis man kan se skatten kommer til at overstige aconto skatten, betale frivilligt inden 20/11 og derved undgå rentetillæg
DET er hvad jeg nu selv har om spørgsmålet og vil rette ind efter med mindre nogen har bedre forslag
vh