Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domænesalg

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har et godt domænenavn, som et firma netop har henvendt sig til mig om. De skriver at de beder om at overtage domænenavnet xxxx.dk i henhold til, at et så generisk ord som xxxx bør anvendes og i særdeleshed til noget med relation til xxxxx. De tilbyder at betale for de udgifter jeg måtte have med overdragelsen.

Jeg har haft domænet nu i 7 år. Jeg har kontaktet DK-Hostmaster som har oplyst mig, at jeg gerne må sælge domænet.

Mit spørgsmål er: Hvordan gør man dette i praksis, så man undgår at blive snydt for pengene?

Skal man igennem et bureau så som formidleren.dk (koster 1000 dkr) eller kan det gøres billigere og alligevel sikkert? 

Mvh

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 10:43

Det nemmeste er at du beder om at få pengene på din bankkonto før du overdrager domænet, det gør du så ved at logge på dk-hostmasters hjemmeside med dit domæne handle og så overdrager det til det nye handle som køber har.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:49

Du behøver ingen "formidler".

Du laver en faktura til dem og beder dem indbetale beløbet til din konto. Når betalingen er registreret overdrager du domænet.

Det er meget simpelt at overdrage. Du logger dig på din brugerkonto/selvbetjening hos DK-Hostmaster, der er der et link der hedder "Overdrag domænenavn(e" og krydser de(n) domæner du ønsker at overdrage og klikker videre.

Pas på at du ikke snyder dig selv med et for lavt pris. Du skal ikke udelukkende se på de udgifter du har haft vedr. domænet, men også på selve kvaliteten af domænet, det kunne være mere værd end det du havde i tankerne.

(Jeg har erfaring med salg og køb af domæner, så hvis du ønsker en tredjeparts vurdering af domænet er du velkommen til at PM mig domæne navnet, så vil jeg gerne komme med min vurdering.)

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 12:26

tænkstort:

Pas på at du ikke snyder dig selv med et for lavt pris. Du skal ikke udelukkende se på de udgifter du har haft vedr. domænet, men også på selve kvaliteten af domænet, det kunne være mere værd end det du havde i tankerne.

Ja, og når folk eller firmaer selv henvender sig til dig, så har du bare at sætte prisen højt; du kan jo altid sænke den efterfølgende...

Peter

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 12:32

Husk at man kan klage over sådan noget og i værste fald så kan man få frakendt domænenavnet hvis man forsøger at tjene på det. Så en fair pris vil nok være det bedste for begge parter.

Tilmeldt 26. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:47

Hej igen. Tak for svarene.

Jeg har haft domænet i mange år og har aldrig forsøgt hverken at sælge det eller markedsføre det.

Firmaet har selv på eget initiativ kontaktet mig og ytret ønske om at overtage domænet. Der er som sagt tale om et generisk navn, så jeg mener ikke umiddelbart, der burde være nogen større risiko for at få frakendt domænenavnet, uanset hvad jeg måtte ønske at sælge det for.

Er det ikke korrekt?

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 13:23

Bare for at gøre det klart, så kan man sælge og forlange det man ønsker. MEN man skal være opmærksom på at domænet IKKE skal være registreret med henblik på at videresælge eller udleje det.

Man skal ved registrering af domænet have haft et formål med domænet og ikke bare har ønsket at "reservere" det til "hvis jeg nu får brug for det i fremtiden". Der skal være et reelt hensigt på at anvende domænet til et formål.

Held og lykke med salget. :)

Kommer snart...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)