Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dialog med og i Pressen ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej IV''r,


Jeg kunne godt tænke mig at få nogle indspark omkring det at bruge pressen til at gøre opmærksom på sin virksomhed/sine produkter.

 

I vores verden ville de etablerede forhandlere/distrubitører/producenter nok i en stille bøn ønske at virksomheder som vores ville forsvinde, MEN det gør vi ikke, vi driver en moralsk forsvarlig virksomhed hvor etik bestemt er en del af det vi laver.

 

Sagen er den at vi ofte er oppe imod den "etablerede IT kanal" hvor vi oplever at "de" usagligt og med "skræmme billeder" får "sået" så meget tvivl omkring de brugte produkter vi sælger og omkring vores type forretning at flere mulige købere vælger som de altid har gjort.


De etablerede IT nyhed''s magasiner har i en længere periode sat alle "broker" virksomheder over en kam, "alle er moms svindlere og kriminelle", meget irriterende at støde på disse usaglige og tilfældelige udsagn som oftest ikke kan dokumenteres. 

 

Mit spørgsmål går egentligt på at høre hvad nogle af de lidt "tungere debattører" har at sige, ville i gå i pressen med jeres udsagn/side af sagen?, ville i i pressen fortælle mere åbent omkring jeres forretning og forsøge at "male et faktuelt billed" af den forretning i driver? 


På forhånd tak!
Fra København
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Lyder som om du først skal lave en pr -strategi, hvor du kommer til bunds i problemet, og målsætningerne.

Det kan så bl.a. munde ud i et læserbrev eller to til relevante medier, hvor du selvfølgelig nævner din virksomhed. Men fremfor alt fremfører din kritik sagligt og overbevisende. Her kunne du fx beskrive den skræmmekampagne som de store kører mod små leverandører, og de sørgelige omkostninger det har for kunderne, konkurrenceevnen, nationaløkonomien....

Det er sjældent at nogen erhvervsjournalist gider skriver om dit "fremragende" produkt, medmindre det faktisk er det. De får tonsvis af den slags henvendelser fra diverse pr-bureauer, så medmindre du har en virkelig god/skæv/fantastisk historie, så skal du ikke regne med at få gratis omtale i medierne.

Jeg har beskæftiget mig en del med pr, så hvis du er interesseret i noget mere substantielt sparring, så er du velkommen til at skrive til mig.

Mvh Amjad Halim




Tilmeldt 19. Apr 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Problemet med IT-virksomheder er ofte, at de møder en række udfordringer i forhold til pressen: dårlige billedmuligheder, tekniske historier, "kolde" historier og mange, lignende konkurrenter. Derfor handler markedsføring af IT-butikker og virksomheder ofte om at finde den personlige vinkel eller den unikke historie. Det kræver erfaring indenfor PR og netværk til de rette journalister. Jeg har arbejdet med PR igennem seks år og været marketingchef for bl.a. ewire, Bog & idé, eForlag.dk m.fl. Er du interesseret i noget input, er du velkommen til at kontakte mig på 61 69 81 11.

VH Jonathan Løw.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)