Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælg mindre for at sælge mere!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ikke sælger. Alligevel er jeg dagligt tvunget til at gennemføre mange salg. Både salg af ideer og projekter internt i virksomheden, og selvfølgeligt eksternt. I den forgangne tid har jeg været så priviligeret at begå en række grumme fejl, som jeg lige vil dele her. 

Til at starte med skrev jeg et flot dokument. Fik hjælp af en professionel designer, og brugte journalistiske værktøj som faktaboks og nyhedstrekant. Læseren kunne på 30 sekunder få et overblik og orientere sig. Tilmed virkede alt meget professionelt. Derefter sendte jeg dette info ark bredt ud, men selvfølgelig med personligt navn osv. Nogen der kan gætte reaktionen? Mit professionelle design og min klare tale virkede alt for "sælgende" og alt for utroværdig. Jeg blev anklaget for spam og måtte opgive de samarbejder. 

Derefter har jeg ringet rundt. Sendt mindre designede mails og i det hele taget været langt mindre sælgende. På overfladen mindre professionel. Og resultatet: jeg er blevet modtager langt bedre. 

For lige at toppe alt det her: de bedste situationer er ofte de mest akavede. Når man ikke er "på" og når man ikke tænker "nu skal jeg få det møde igennem". 

Hvis jeg har ret med mine antagelser, hvad så nu? Skal vi alle blive hamrende uprofessionelle? Ringe samarbejdspartnere op mens vi sidder i badekarret og gennemføre salg mens vi laver mad? Hvordan finder vi den rette balance mellem det uformelle og det professionelle? 

Maximilian Frimmer

Marketing & Research

Få Det Gjort.dk ApS

www.faadetgjort.dk 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 09:11

Kanont indlæg - fremtidens sælgere er undercover !

Den rette balance, - ja det var et svært spørgsmål - det er vel der hvor du føler du er "i zonen" og skaber flest gode relationer.

Du virkers som om du har fået et gennembrud på din "indre hvad-vil-folk-have-opdagelsesrejse". Jeg tror blot du er ved at finde din egen stil indenfor salg :-)

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 62
Fra  synack.fo Skrevet kl. 22:19

Jeg er enig i, at du skal finde din indre sælger, din måde at gøre tingene på ;)

Jeg mener også, at det er alfa omega at lydte til kundens behov. Min holdning er, at man skal forsøge at skabe en win win situation for kunden og dig, det er nemlig nemt nok at lukke et sælg, men kunsten er at få kunden til at komme tilbage igen at købe, derfor hedder ingen ting i min verden, at lukke et salg. Forskning viser også, at det er langt dyrere at gå efter nye kunder, end det er at pleje sin faste kunder og dermed opnå et mer salg.

Som jeg læser din tekst, så har du haft et større fokus på flot design og journalistiske værktøj, end fokus på modtageren.

Desuden, gøre det en stor forskel hvis du tror på produktet ;)

Forsæt god aften :)

Fra Sorø
Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 35
Fra  Performanze by Boisen & Partners Skrevet kl. 17:56

Hej Maximilian

Skægt skævt indlæg ;o) - Jeg er sælger.... og kan sagtens følge din tankegang.

Jeg tror mere det handler om at sætte sig ind i modtagerens verden, og tilpasse den til modtageren. Så snart dette sker, bliver det budskab interessant og relevant - så kommer der respons.

Mange af de ledere og sælgere jeg underviser begår typist én af følgende 2 fejl:

1. Laver for mange fejl, er ustruktureret og sjuskede
  2. Påtager sig en maske som ikke er ægte
Når du skal henvende dig til nye kunder, skal det være relevant og henvende dig med interesse. Samtidig skal det være en ægte interesse og autentisk. Autentisk bliver du kun ved at gøre tingene på din egen måde.
Det virker som om du har fundet en måde at ramme modtageren relevant og samtidig være autentisk i dit budskab - og det virker. Tillykke og held og lykke med salget.
Emil Hejlskov
Hjem
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)