Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telias kundeservice er for dårlig

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Lad mig starte fra en ende af.

For ca. 1 år siden købte jeg mobil gennem telia (gennem telefonen). En mobil jeg fik til en krone og hvor jeg bare kunne bruge mit gamle abonnement. Skønt!

Så for et par dage siden ringede jeg til Telia igen fordi, at jeg kunne se jeg betalte for meget i abonnement. Jeg betalte 120,-. Jeg ventede i ca. en halv time før jeg kom igennem. Da jeg endelig kom igennem og fortalte om problemet kunne, manden jeg snakkede med, heller ikke rigtig finde ud af hvad der var galt. Han sagde venligt at jeg skulle vente så fandt han ud af det. Fair nok, tænkte jeg så. Der gik så et kvarter før han kom tilbage?! Problemet var at jeg havde 2 abonnementer, og det var noget med at de var lagt sammen. Ok, tænkte jeg så. Men så kunne jeg jo lige spørge om ikke jeg kunne få en ny mobil, da den gamle efterhånden var slidt op. "Nej, det bruger vi ikke". Da kom jeg til at tænke på "vi bruger ikke" eller hvad det nu hedder. "Det har vi faktisk aldrig gjort". "Øhh, jo i solgte mig en mobil for ca. et år siden til en krone". Men det kendte han ikke noget til. Farvel farvel sagde jeg så.

Her i dag modtog jeg så et følgebrev fra Telia i Randers hvor jeg aldrig har været. Jeg aner virkelig ikke hvad brevet gik ud på, og det var vist sendt 26 maj 2006?.
Jeg ringede ind, og spurgte om hvad det var. (læg mærke til her at jeg kom relativt hurtigt igennem. kun 10 minutters ventetid). Jeg fik så at vide, at det var en låsekode jeg havde bestilt. Men ja, den fik jeg jo over telefon, så min mobil HAR været låst op. Det vidste de godt nok ikke lige helt. "Nå fint nok" tænkte jeg. Men jeg kunne da lige prøve og se om ham her ville sælge mig en mobil. "Det kan vi sagtens, jeg stiller dig lige om til salgsafdelingen". "Fedt" tænkte jeg.

Jeg blev stillet om, og spurgte om jeg kunne få en ny mobil til 1 kr. "Ja hvilken mobil vil du købe" (som om der var frit valg på alle hylder) "En nokia 6131" svarede jeg. "Med Telia On?". "Nej, jeg har express". "Den har vi desværre kun til 499kr". Nå, tænkte jeg så og lagde på.

Da jeg købte min mobil sidste gang var det ikke ikke igennem deres webshop, men mere et hemmeligt lager, som man ikke kunne se.

Men det "hemmelige lager" er vist afskaffet?. Jeg synes i hvert fald jeg har fået en dårlig oplevelse af Telias kundeservice.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 23:08
debitels fungerer lige så skidt..

Jeg glæder mig ihvertfald til at komme tilbage til telmore! :)

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 07:47
Jeg må sige at jeg ikke læser det som dårlig kundeservice men "ikke indfriede forventninger" fra din side.

Dernæst kan man jo så spørge - var dine forventninger så realistiske ?????

Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 10:12
Jeg kan fortælle, at jeg "købte" et nummer hos Debitel for 9 mdr. siden.

Efter at have fået slette viderestillingen til telefonsvaren, ( Jeg skal kun bruge den som til servicenummer med driftsdata), 3 gange, så fik jeg efter en times ventetid, at vide at det kunne de ikke gøre noget ved!!!!
Jeg ved af erfaring, at det er Sonofon netværk, de bruger, så jeg meddelte den ellers flinke dame, at så måtte de da forfølge sagen ved Sonofon.
Hertil svarede hun sukkersødt, at det prøvede de så sandeligt også, men det hjalp ikke!!!!!
Jeg fortalte hende, at så var jeg nødsaget til at flytte nummeret til en anden operatør. (Et nemt nummer, derfor flytte)
Det kunne hun godt forstå, hun var heller ikke kunde hos Debitel længere?????  Medarbejderflugt???  Hm.

Når medarbejderne ikke er selv er kunder, måske pga. den manglende service, så kan jeg da godt forstå, at der er problemer.
Nok om det. Mit servicenummer ligger nu hos M1, som forøvrigt "kører" på TDC´s net. Det virker!
Ha´en god påske

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 13:55
Generelt syntes jeg det er et problem i telebranchen med unge folk i kundeservice, som ikke har det fuldtstændige overblik.

Telia`s kundeservice er outsourced (staves det sådan) til en virksomhed, hvor der TIT bliver skiftede medarbejder ud, eller at flok rykker rundt, dvs. folk ikke altid har det fuldstændige overblik (da de ofte kun er i stillingen 3-4 mdr.).

I øvrigt, dem med en tlf. til 1 kr., har nok været deres Retention (opsigelses\fastholdelses afdeling) :-)

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 08:48
Dato: 03-04-2007 16:35:54 Forfatter:VejrAnders
Da jeg købte min mobil sidste gang var det ikke ikke igennem deres webshop, men mere et hemmeligt lager, som man ikke kunne se.

Men det ''hemmelige lager'' er vist afskaffet?. Jeg synes i hvert fald jeg har fået en dårlig oplevelse af Telias kundeservice.

Tænker du på leverandøren af din mobil? Telia har jo - så vidt jeg husker - Dantalk ved grænsen til at håndtere logistikken omkring forsendelse af telefonerne - ihvertfald har vores de to sidste mobiltelefoner (som begge er købt til fordelagtig pris ifm. Telias tilbud til eksisterende kunder, den ene fik vi til 1 krone) været sendt fra Telias samarbejdspartner; man modtager med andre ord ikke telefonen direkte fra Telia - og heller ikke med Telia som afsender - men fra deres samarbejdspartner.

Og lidt i Rasmus-modsat-stil kan jeg så fortælle at jeg altovervejende er tilfreds med Telia, både hvad angår kundeservice (som man alligevel aldrig skal snakke med!) men også prisniveauet m.m.- det samme gælder backoffice, hvor man kan følge sit forbrug, og hente MMS ned på sin laptop.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 30. Mar 07
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 10:10
Hej 

Jeg har næsten prøvet alle telefon selskaberne og de har alle sammen haft en elendig kundeservice især 3, men siden jeg skiftede til TDC-Mobil har det kørt ubeklageligt, jeg ved godt at deres priser er dyrere end de andres. F.eks. har jeg altid fået den mobil jeg vil have selvom der kun var gået 5 måneder af bindingen. Som iværksætter har man brug for et teleselskab som fungere uden problemer og det gør TDC.

www.atmengros.dk - Rengørings og Engangs artikler - Toilet papir-

Tilmeldt 31. Mar 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:30
Syntes det er et mærkeligt indlæg, en masse ligegyldigt tekst som er irrelevant for sagen samt at hvad er det lige de har gjort forkert? Du ikke kan få en ny telefon til 1 kr... har de nogensinde lovet dig det???

Jeg melder pas...?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)