Hej, Det her er måske lidt et dumt spørgsmål, men har googlet og googlet, og kan ikke rigtigt finde et svar. Kan man uden de store problemer stifte sit eget pensionsselskab, og selv forvalte pengene? Eneste kunde i selskabet vil blive mig selv. Grunden til jeg spørger er at min arbejdsgiver udbetaler pension til mig, svarende til mit eget bidrag(frivillig ordning). Altså hvis jeg giver 1000kr. om måneden, så giver arbejdsgiver også 1000 kr, men det er jo selvfølgelig kun hvis man har en aftale med et pensionselskab. Det jeg godt kunne tænkte mig, var at forvalte pengene selv. Dvs. f.eks. investere pengene i ejendomme? Håber det giver mening? :) Mvh. Morten |
Jeg ved, at dette er en meget gammel tråd (jeg søgte noget næsten samme), og jeg kender ikke svaret. Men jeg vil bare gerne sige, at jeg (jeg er engelsk) har en meget fleksibel pension med JykseBank, der består af et depot og en konto. Jeg er i total kontrol over, hvilke obligationer og aktier jeg køber. Man kan desværre ikke købe andet end disse (guld og ejendom ville have været interessant).