Hvor finder man et system som euroads, partner-ads, og alle andre affiliate netværk bruger, til styre antal klik, lead, salg, udbetaling, kunder og alt hvad det nu indebærer?
Grunden til at jeg spørger, er at tanken har strejfet mig at starte mit eget lille affiliate netværk, til små virksomheder. Hvad siger i til denne ide?
tror det er et svært sted at komme ind på markedet, men.. hvis du formår at gøre det rigtigt, og få en masse gode annoncører i hus, og holder det meget simpelt som f.eks partner-ads så tror jeg det er muligt, jeg ville ihvertfald tjekke om det var noget for mig, men ville også hurtigt smutte igen hvis jeg så der ikke var mange at annoncere for, så inden du går i luften tror jeg du skal have en del annoncører ;)
Som skrevet så handler det om de rigtige annoncører. Derudover det rigtige split på provisionen - hvis jeg fra den samme annoncør gennem dig kan få 10% mere end fra et dine konkurrerende netværk, så er dit mere interessant (såfremt alle andre forhold er lige).
Du kan så arbejde meget muligheden for statistik, da mange bruger dette rigtig meget. Få evt. fat i nogle hardcore affiliates og hør hvad deres ønskescenarie er - der kan komme mange guldkorn som du kan bruge til at distancere dig fra konkurrenterne på.
Det kommer jo an på, hvad du kan tjene på at have dit eget system - men det er klart dyrere end at tage et standard system. Udfordringen med et standardsystem er jo, at jeg kan købe samme system, og konkurrere med dig - det eneste vi så har at konkurrere på er pris. Det vil være sjovere at have et system, hvor man hele tiden kan udvikle nye funktioner, som brugerne efterspørger.
Hvor meget det koster aner jeg ikke, der skal der nogle andre på banen for at give dig et svar.
Udfordringen med et standardsystem er jo, at jeg kan købe samme system, og konkurrere med dig - det eneste vi så har at konkurrere på er pris.
Systemet skal ikke kunne så meget end at håndtere klik, lead, salg, kunder, betaling, og hvad der nu ellers tilhører.
Jeg kender nogle som har nogle webshops som kunne tænke sig noget mere omsætning, og jeg kunne sikkert også finde flere som gerne vil øge deres omsætning. De første kunder som jeg har i tankerne, vil jeg selv bruge til en affiliateside som jeg har under opbygning. De kunder findes ikke i andre affiliate netværk. Senere vil jeg tilføje andre som kunder som andre affiliatter kan benytte sig af..