Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for brug af CPR?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Aug 11
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det er sådan at vi tilbyder en garanti service, som kun gælder hvis du fylder dit CPR nr. Vi vil kun bruge det CPR nr til når du skal tage imod en vare fysisk (Så gennem at vi har det, så når du møder op, så ved vi at det er dig gennem at tjekke dit cpr nr)

Er det lovligt?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:47

Det kan http://www.datatilsynet.dk/ svare på.

Men generelt så har du ikke lov til at bede om de sidste 4 cifre i et personnummer. Ikke engang togrevisorer må få det udleveret.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 18. Aug 11
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 13:13

Ja det kan jeg se nu..

Hmm.. hvordan ska jeg så bekræfte at det er den rigtige person? Hvis jeg gir en kode, som jeg kan tjekke op på, vil det os være godt, men problemet her bare er at jeg ikke vil udlevere til folk f.eks under 18 år.
Og med en kode, som ikke er personlig, vil det ikke være muligt at tjekke op på alderen og dermed bliver det muligt for en 15 årig at få udleveret varen.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:28

Jeg kan forestille mig noget med kopi af sygesikringsbevis/kørekort o.a. men prøv at snakke med datatilsyntet om det. Det kan være at de har en ide.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)