Det var nu heller ikke ment på den måde :D, men når det kommer til et emne som pengeadministrering, tror du så ikke, det vil være lidt for stor en mundfuld for fire mennesker, med ingen andre kompetencer end et år på HHX? :-)
Måske, måske ikke? Kommer an på deres kompetencer, forældre hjælp, erhvervs erfaring osv.
Jeg gik på HG og lavede faktisk min virksomhed som mit afsluttende projekt der.
Bagefter hoppede jeg på HHX og realiserede min drøm - nu har jeg virksomheden. Og den kører - ikke en million forretning, men tingene går hele tiden opad. Og alle de ting man lærer på skolen, afsætning, VØ, IØ osv. Kan nogle gange trækkes paralleler til. Selvom skolebænken ikke er ligeså godt som praksis.!
Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.
Hvis det er HHX på Viemosevej 1, så kommer jeg og holder foredrag om idégenerering og iværksætteri, netop for innovationslinjen, den 31. august. Bare sørg for ikke at "holde fri" den dag, så skal vi nok få sparket jer igang. ;-)
Ellers er Amino det helt rigtige sted at søge gode råd, og det er fedt at se at I tager initiativ til at komme ud over skolens grænser.
Måske, måske ikke? Kommer an på deres kompetencer, forældre hjælp, erhvervs erfaring osv.
Jeg gik på HG og lavede faktisk min virksomhed som mit afsluttende projekt der.
Bagefter hoppede jeg på HHX og realiserede min drøm - nu har jeg virksomheden. Og den kører - ikke en million forretning, men tingene går hele tiden opad. Og alle de ting man lærer på skolen, afsætning, VØ, IØ osv. Kan nogle gange trækkes paralleler til. Selvom skolebænken ikke er ligeså godt som praksis.!
Jeg har netop taget hul på mit 2. år på HHX-uddannelsen, og er derfor lige blevet introdukseret for faget Innovation, som jeg resten af året skal arbejde med på C-niveau. I faget skal vi primært arbejde i en gruppe bestående af fire medlemmer, som skal starte vores egen virksomhed og "opfinde" vores eget, produkt, som vi herefter skal forsøge at få fremstillet og solgt.
Jeg har derfor de sidste par dage tænkt meget over innovative idéer, som er mulige at føre ud i verden for skoleelever, og har da også en enkelt i hovedet, men vil gerne lige høre, om I evt. har nogle inspirerende idéer (evt. jeres egne, hvis I har arbejdet med faget)? :-)
Mvh
Søren
Hej Søren.
Gik selv ud fra HHX sidste år, så har også været igennem turen med innovation.
Jeg vil anbefale jer at i tager kontakt til nogle folk i forskellige brancher og beder dem at skrive nogle problemstillinger ned fra deres daglige arbejde.
I kunne f.eks. kontakte personalet på et sygehus, skole, forskellige arbejdspladser osv.
Når i så får listerne tilbage går i dem så igennem for idéer som i tror i kan lave.
På denne måde er i sikre på at der vil være en efterspørgsel efter jeres produkt, hvis altså i laver et ordentlig produkt.
Held og lykke med dit år men Innovation, det er faktisk meget skægt :)
Jeg er 3. års på HHX, og jeg medvirkede i dette innovationsprojekt sidste år. Vi var ude på nogle messer, og min gruppe vandt bl.a. en af dem, så jeg ved altså lidt om, hvad det hele går ud på.
Jeg har ikke nogle konkrete idéer til jer, men hvis I på et tidspunkt skulle have nogle spørgsmål i forbindelse med projektet som helhed, så er I velkommen til at sende mig en PB
Da jeg gik på HG lavede jeg personalehåndbog, og en masse andre gode ting der kunne være med til at lave og forme en virksomhed ned til mindste detalje.
Det blev meget mere uddybende på HHX og jeg lærte at sortere fra hvor og hvilke produkter der skulle være - hvilken helt specifik målgruppe og hvordan man rammer dem. Lærer man dog også på HG men langt fra så uddybende.
Uden tvivl - som HHX'er er man førende iværksætter hvis man har gejsten :)
Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.
Jeg tror også jeg har lidt at kunne bidrage med. Går på Viborg Handelsgymnasium - innovationslinjen - som er en af de førende handelsgymnasier i faget "Young Enterprise" :-)
Senest vandt jeg Århus Universitets årlige Innovationsdag 2011, og fik en hulans masse PR.
Det jeg ville byde ind med, er min viden omkring "dommernes" synspunkt i disse år. Det bliver mere og mere eftertragtet af være innovativ på service-området. Dvs., at man kunne - i stedet for at lave et fysisk produkt - tænke/innovere på områder der kunne gøre din EGEN hverdag nemmere.
Brug eventuelt øvelser som omvendt brainstorm, osv.! Pt. er jeg selv på vej ud og spise (her kl 18:30) med min YE-gruppe, i en del af vores "idé-genereringsproces". Vær kreativ. ;-)
Peace.
Hvem er jeg? Danmarks yngste fuldtidsansatte i Europas største diskoteksnetværk, NOX Network.