Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Innovationsidéer til HHX-projekt

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Aminoer

Jeg har netop taget hul på mit 2. år på HHX-uddannelsen, og er derfor lige blevet introdukseret for faget Innovation, som jeg resten af året skal arbejde med på C-niveau. I faget skal vi primært arbejde i en gruppe bestående af fire medlemmer, som skal starte vores egen virksomhed og "opfinde" vores eget, produkt, som vi herefter skal forsøge at få fremstillet og solgt.

Jeg har derfor de sidste par dage tænkt meget over innovative idéer, som er mulige at føre ud i verden for skoleelever, og har da også en enkelt i hovedet, men vil gerne lige høre, om I evt. har nogle inspirerende idéer (evt. jeres egne, hvis I har arbejdet med faget)? :-)

Mvh

Søren

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:22

jeg giver dig en ide jeg kom på her for noget tid siden.

og den ide jeg fik kan potentielt set dæmme op for alt kredit kort svindel. I Asien og Afrika har man noget der kaldes pre-paid credit cards. så derfor fik jeg en ide til et pre paid credit card (før betalt kredit kort) som kun fungerer på nettet, og fungerer på følgende måde.

1. man opretter sig som bruger på (e-kreditkort.dk?) hjemmesiden.

2. man overfører et beløb fra sin bank konto til firmaet bag.

3. man får en sms besked med sin nummer.

4. man går ind på den webshop hvor man har set det produktet man vil købe, og bruger sit nummer som normalt kreditkort.

5. Big Smile Fordi så undgår vi flere kreditkort svindlere.

Tilmeldt 10. Apr 11
Skrevet kl. 14:47

Ligesom www.paysafecard.com? :-)

Idéen lyder jo smart nok, men tror du ikke, det bliver en lidt for stor udfordring for en flok skoleelever?

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 190
Fra  BloodyInk Skrevet kl. 14:57

Vi fremlagde for skolen et projekt der dengang hed Notebook Coolers før de overhovedet kom på markedet. Senere hen solgte vi rettighederne for omkring 100.000 kroner.

Jeg vil anbefale at i starter med at se hvad i kan, dvs hvad jeres evner er som elever på HHX og muligvis HTX, og dermed kan i starte en udvikling af bla. nu kommer der bare noget helt tosset:

Skraldespand med en basketkurv som hedder f.eks. Green Trash, hvorefter man kan ved at smide flasker i, får udbetalt Pant som tak fordi man redder miljøet.

Pointen er at det skal være tosset og nyt, og noget folk ikke har set før :)

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 14:58

Søren Emborg:
men tror du ikke, det bliver en lidt for stor udfordring for en flok skoleelever?

Hov hov - tror du undervurderer "en flok skolelever"

Trodsalt hhx studerende.. Og her er set mange, ja rigtig mange gode gode ideer som idag er sat i verden og fungerer.

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 190
Fra  BloodyInk Skrevet kl. 15:04

Richard:
Trodsalt hhx studerende.. Og her er set mange, ja rigtig mange gode gode ideer som idag er sat i verden og fungerer.

Helt rigtigt, for det er dem der overtager efter os en eller anden dag .

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1745
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:11

Produktforslag:

Opvaskebørste med vibrator

Skrue og ravplug sortiment samt skruetrækkere i et og samlet sæt med farvekoder - kan gives i gave til kvinder.

Service ydelser:

De topløse gartnere - kan bookes ind som happening i virksomheder med kontor i stuen

Mobil cykelmekanikker

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 10. Apr 11
Skrevet kl. 15:11

Det var nu heller ikke ment på den måde :D, men når det kommer til et emne som pengeadministrering, tror du så ikke, det vil være lidt for stor en mundfuld for fire mennesker, med ingen andre kompetencer end et år på HHX? :-)

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 16
Fra  Led-montage.dk Skrevet kl. 15:19

Hej Søren

Troede engang jeg skulle tjene lidt penge på en idé jeg fik for godt 1,5 år siden, i forbindelse med mit eget lille 2-ugers kursus i Innovation på HTX, hvor der også blevet lavet en komplet forretningsplan med karakteren 12.

Idéen gik ud på at man via sin mobile enhed med GPS og 3G indbygget skulle kunne navigere fra fx Horsens til Århus.
Det vilde ved id+een var, at man skulle kunne booke sig ind på en ledig parkeringsplads, genereret ud fra de data som den mobile enhed har til rådighed. Den har en adresse og et ankomsttidspunkt. Derfra skulle mit system så regne ud hvor den nærmeste ledige parkeringsplads, på det tidspunkt jeg ankommer til Århus, i fx et P-hus.

Det ideelle ville være hvis man kunne overvåge alle offentlige parkeringspladser ned på gadeplan, og så også kunne booke dem, men det er der nok lidt for meget overvågningssamfund i :)

Btw, idéen står frit for at bruge og vil selvfølgelig gerne dele flere tanker om denne, hvis nogle skulle være interesserede.

Mvh.
Mikkel Siggaard Clausen

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 18:18

Seo++:

5. Big Smile Fordi så undgår vi flere kreditkort svindlere.

Jeg kan ikke lige se hvorfor dette system ikke skulle kunne snydes/svindles med....

men systemet fungerer som sådan allerede i dag under navnet ewire.dk 

/dog ikke med sms-delen, men det er jo også bare en bøvlet forhindring i købsflowet

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)