Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IE6 Stylesheet

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg ville gerne lave et IE6 Stylesheet, og teste at det henter det fra præcis det stylesheets?

Hvordan gør jeg?

Har prøvet dette :

<!--[if IE 6]>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="ie6.css" />
<![endif]-->

Virker ikke, har testet det via Web developer i IE?

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 13:01

Dét du skal gøre er at lave to stylesheets :-) Et med specifikke regler for IE6 og et generelt stylesheet

<!--[if ie lte 6]>
  <link type="text/css" href="ie6.css" rel="stylesheet" />
<![endif]-->

<!--[if !ie lte 6]>-->
  <link type="text/css" href="style.css" rel="stylesheet" /> 
<!--[endif]>-->

- Sådan der. I din ie6.css skal din første linje være følgende:

@import url(styles.css);

-- Efter denne linje laver du så dine specifikke regler for IE6-browseren :-)

Dette burde virke. Lad endelig høre fra dig såfremt det ikke gør.

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 2. Jun 08
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 13:08

Hej Thasje

Mange tak for dit svar, og det er det samme med ie7?

Hvorfor skal jeg have 2 stylesheets kan jeg ikke nøjes med 1?

Jeg har ikke testet det endnu, men det gør jeg lige når jeg er hjemme og vender tilbage :-)

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 13:21

Arlo:
Mange tak for dit svar, og det er det samme med ie7?

Det snedige er at din style.css er optimeret til IE7 :-) du har så din ie6.css til at KORRIGERE de ting der er nødvendigt for den optimale opsætning i IE6.

Det er ikke umiddelbart nødvendigt med flere stylesheets hvis du spørger mig, du kan også gøre noget ala:

"
.style
{
width: 300px;
background-color: red;
}

* html .style
{
width: 500px;
background-color: black;
}
"

De fleste browsere vil her loade førstnævnte hvorimod IE6 loader sidstnævnte også - og på den måde 'overskriver' det foregående.

Jeg er ikke en kæmpe webhaj, men det er sådan jeg ville gå omkring det :-) (Jeg er sikker på der er mange der er klogere end mig her!)

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:13

Du kunne også overveje at bruge feature detection i stedet for browser detection via http://headjs.com/

På den måde skal du ikke bekymre dig så meget om hvilken browser det er, men derimod hvilke features browseren understøtter, hvilket som regel er den rigtige måde at gøre tingene på :-)

Samtidig får du en røvfuld rigtig gode værktøjer foræret i form af en resource loader m.v.

Tilmeldt 2. Jun 08
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 14:49

Oscar Eg Gensmann:

Du kunne også overveje at bruge feature detection i stedet for browser detection via http://headjs.com/

På den måde skal du ikke bekymre dig så meget om hvilken browser det er, men derimod hvilke features browseren understøtter, hvilket som regel er den rigtige måde at gøre tingene på :-)

Samtidig får du en røvfuld rigtig gode værktøjer foræret i form af en resource loader m.v.

Kan du forklare mig om hvad præcis  feature detection gør, det har jeg aldrig hørt om?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)