Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordele/ulemper ved køb af etableret webbutik

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Nyt friskt medlem melder sin deltagelse her på sitet!

Jeg har længe haft webshop på tegne brættet, og nu skal springet tages - jeg er helt tændt!

Besøgte siden her igår, og ser jo så at man kan købe etablerer webbutikker. Det havde jeg slet slet ikke tænkt i. Branchen jeg kigger i er - no surprise - børnetøj, -interiør, wallstickers + egen produktion/design af wallstickers.

Den webshop som jeg i så fald ville købe, skulle ikke være en med et kæmpe lager. Umeldbart ville det blot være en som er etableret og har fået styr på alt med pbs, div kontakter til forhandlerer, firma aftaler med postdanmark/gls, emballering osv. Så umeldbart ville det være en butik til max 50.000kr, og så har jeg basis delen i orden - eller har jeg?

Så vil jeg yderlige få sat et par møder med de firmaer jeg er interesseret i at være forhandler for. -Derudover skal hjemmesiden selvfølgelig være ny, måske skal navnet også ændres.

Har brug for lidt input om det er en 'nemmere' vej at købe en webbutik, end at starte den fra bunden? - Og selvfølgeliger intet nemt:)

Ser frem til at få en masse god feedback her fra sidden.

Christine

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christine,

Som jeg ser det så er der en række fordele og ulemper ved begge modeller...

Ved at købe en allerede kørende webshop, så får du jo en struktur som virker, en kundebase/mail-liste/varelager/eventuel godwilll.. Der er også ofte lavet en god SEO indsats, måske den allerede nu rangerer højt på Google...
Ulempen ved at købe en allerede kørende webshop er at du kan komme til at betale en væsentlig overpris for teknik/varelager/kundeliste men der kan også godt være at der har været en del uheldige sager med butikken således at der findes en række kristiske blogs, artikler etc om den på nettet i forvejen.

Hvis du derimod får lavet en hel ny shop, så kan det jo gøres for billige penge idag, der findes mange gode opensource løsninger, og ja selv her inde på amino er der mange som kan lave magneto løsninger billigt for eks.
Samtidigt er den tekniske del ikke så svær igen, du kan få indløsnings aftaler fra flere steder, NETS som står for dankortet er måske ret langsomme, men du kan hurtigt komme op og køre med alle andre kort udover dankort, og husk der er jo visa del på laaangt de fleste dankort idag...

Ulempen er måske at du skal bruge lang tid på at få lavet seo, og i mellemtiden skal du bruge en del kroner på markedsføring, men der findes mange måder at begrænse de omkostninger på...
Ofte kan det være lettere at starte med SEO fra start, end at skulle rette i noget som måske ikke er optimalt lavet...

Hvis jeg var dig, ville jeg heller bruge penge på at få lavet en ny shop, få et lille varelager husk at sørge for at få leverandører som kan levere stabilt og hurtigt, og så ville jeg give fuld knald på markedsføringen....

Det var bare mine ideer...

Men fedt du  kommer online snart med en butik...

/Martin

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)