Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra I/S til ApS, hvordan fungere det?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Har fået afvide man skal have en erhvervskonto for at oprette et ApS af erhvervs og selskabsstyrelsen.

Når jeg så kontakter banken siger de at man skal have dokumentation for at ApS´et er oprettet.

Det hænger jo ikke sammen. Hvordan gør man? Nogen, som i korte træk kan ridse op hvordan proceduren er?

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 16:09

Hvad hvis du får oprettet et erhvervskonto til dit I/S, er det mon ikke i orden så? (Undrer mig lidt over at du ikke allerede har en erhvervskonto?)

Google optimering (SEO og Google Ads)

Tilmeldt 13. Oct 10
Skrevet kl. 16:10

Min revisor, siger at jeg skal overfører 80.000 kr. til deres konto, men hvordan sikre man de kommer retur;) Det virker godt nok underligt...:D

Tilmeldt 13. Oct 10
Skrevet kl. 16:12

Hej Jacob,

Nordea sagde til os at vi skulle have 1.000.000 på kontoen før det kunne oprettes. Så vi har ikke en erhvervskonto.

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 17:04

Hej Felix,

Hvis du (og din kompagnon) skal have lavet jeres I/S om til et ApS, så skal I have en revisor til at vurdere jeres virksomhed.

Hvis virksomheden samlet set er mere end 80.000 kr. værd efter revisors vurdering, kan I omdanne den til at anpartsselskab. Det er der både fordele og ulemper ved. Hvis omdannelsen udløser skat, kan I (i de fleste tilfælde) vælge at foretage omdannelsen skattefrit.

Hvis virksomheden er mindre værd end 80.000 skal I spæde til med kontanter - f.eks. virksomheden er 40.000 kr. værd efter revisors vurdering. Så skal du indskyde 20.000 på selskabets foreløbige konto i banken og din kompagnon ditto. Sidst jeg tjekkede måtte revisorer ikke modtage penge på vegne af deres kunder, men det kan være det har ændret sig siden da.

Alternativ: Spring vurderingen og kapitalkravet (80.000) over, og vælg et engelsk selskab med dansk forretningsadresse.

Hilsen Jens.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)