Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor har jeg nu brugt 2 måneder på at finde en simpel ERP-løsning? Findes de ikke?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har i min webshop og butik en masse små ordre, hvor indtjeningen er minimal, dette specielt set i forhold til den tid jeg pt. bruger på at administrere dem.

Det jeg så søger er "enkelte" ERP-funktioner, som enten kan styres i webshoppen eller i et økonomi/ERP-system. Disse funktioner skal ikke koster en halv bondegård og xx-timers undervisning at gå i gang med.

Funktionerne jeg søger er:

• Jeg får besked så snart samtlige bestanddele af en ordre er på lager og dermed klar til afsendelse.
  • En alarm eller besked fra systemet når jeg har en ordre, som indeholder en varer, som ikke er på lager, og som dermed skal bestilles hjem
  • Gerne med en samlet daglig oversigt, men hvad som skal bestille hjem.
  • Evt. genereing af automatisk leverandørordre i forhold til nuværende lagerstatus og tidligere salgshistorik.

Jeg står netop i skiftet til nyt webshop-system, og har definitivt ikke besluttet mig på Prestashop fremfor f.eks. Magento, dette hvis der er en bedre ERP-løsning til det ene system fremfor det andet.

Jeg er blevet anbefalet at få det programmeret ind i selve shoppen, og kører regnskabet med f.eks. e-conomics, simpelthen fordi Navision eller lignende ville være overkill.

Nogle bud på en god og simpel løsning, eller noget tredje?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:13

Hej A

Fortæl lidt om hvilke funktioner du specifikt mangler?

Tilmeldt 26. May 09
Skrevet kl. 12:17

Hej Mikkel

Det jeg umiddelbart søger en løsning på, og som jeg pt. bruger meget tid på at styre manuelt, er listet i mit indlæg i punktform :)

Sig til hvis du spørger i øst, og jeg svarer i vest!?

Hilsen
AHH 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:55

Vi kan levere en løsning med Joomla + redSHOP  + E-conomic både som standard integration men også med vores fulde redCRM addon hvor du kan styrer alt direkte i din webshop som normalt foregår i et ERP system.

Vi kommer gerne forbi og tager en snak om en løsning :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 04:33
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

De features du efterspørger har intet med et ERP system at gøre ... det er en ganske almindelig del af webshoppen.

Tag imod Ronni's tilbud ... han er dygtig :-)

Tilmeldt 26. May 09
Skrevet kl. 12:47

Mikkel Mikjær Christensen:
De features du efterspørger har intet med et ERP system at gøre ... det er en ganske almindelig del af webshoppen.

Hvor har du den "viden" fra? Skræmmende at dit svar er så skåsikkert! 
Jeg håber ikke du rådgiver andre sådan uden et minimum af indsigt i emnet - for det er da på ingen måde en almindelig funktion i et webshopsystem.
OG ja det er netop funktioner, som kan være / som er en del af et ERP-system.

Scary!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:01

A_HH:
Hvor har du den "viden" fra? Skræmmende at dit svar er så skåsikkert! 

Og hvor har du DIN viden fra? Ethvert webshop system burde have de punkter som automatisk funktionalitet.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 26. May 09
Skrevet kl. 13:09

Burde? argh... stop nu :)

Hvis jeg tager fejl, så vil jeg da meget gerne have eksempler på denne ordre- og lagerstyring i "ethvert webshop system". Jeg tror den bliver meget svær.

Et webshopsystem kan som standard sælge de varer, som er på lager - ikke andet.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:13
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

A_HH:
Hvis jeg tager fejl, så vil jeg da meget gerne have eksempler på denne ordre- og lagerstyring i "ethvert webshop system". Jeg tror den bliver meget svær.

ja det burde :)

At systemerne så idag ikke har det indbygget betyder jo bare at de er lavet af programmører for programmører og ikke for butiksejere.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 26. May 09
Skrevet kl. 13:59

Niels Henriksen:
ja det burde :)

Ok, men det kan de ikke...

Niels Henriksen:
At systemerne så idag ikke har det indbygget betyder jo bare at de er lavet af programmører for programmører og ikke for butiksejere.

No comments... 

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)