Det er ikke beløbet det drejer sig om. DK er og bliver et lorteland beregnet til offentlige ansatte. Du skal ikke langt væk før du får præcis det samme for 20% mindre skat, 50% mindre afgifter osv osv.
Vil du alligevel blive i DK, så find dig en revisor der kender alle smuthullerne.
Har man ikke 670 kr, burde man måske ikke stifte et selvskab..
Så hvis jeg har en genial ide, men ikke har 670 kr så burde den ikke føres ud i livet? Hvad er det for en tilgang til iværksætteri?
At nægte en skide god ide i at blive realiseret (i første omgang i hvert fald) fordi moderstat indkræver slavegæld/dummebøder/bigmother-nektar.
Til næste år er det vel 6700kr det koster at starte en virksomhed. Vil du til den tid sige det samme? "Har man ikke pengene burde man måske ikke stifte selskab" - aha? Hvor går grænsen altså?
Hvor meget skal vi frarøves, franarres og tvinges til før vi sætter en fod ned og siger stop? Thumbs up til Lasse.
The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup
Jeg hader omkostninger! Det påvirker min bundlinie!
Jeg vil ikke tage stilling til det rimelige eller urimelige i det - det er for kompliceret. Jeg troede dog, at politikerne gerne ville have folk i arbejde, og så smider man lige et gebyr på bordet for folk, som vil starte egen virksomhed og som gerne vil klare sig selv.... Det er lidt absurd.
Michael
Jeg er helt enig, det virker da ikke ligefrem befordrende for nye initiativer.
Her i Schweiz koster det ca. DKK 1500,- at stifte en enkeltmandsvirksomhed, hvilket jeg synes er meget fair. Og så er det oven i hatten mere bøvlet end i DK, så jeg mener absolut ikke der er grund til at klage.
og så smider man lige et gebyr på bordet for folk, som vil starte egen virksomhed og som gerne vil klare sig selv.... Det er lidt absurd.
Ikke nok med du kan klare dig selv (eller i hvert fald vil klare dig selv) din virksomheds potentiale er også DKs potentiale i og med at du ved en evt. udvidelse skal ud og hente ansatte.
Nu er der så lige det problem at mange "nystartede virksomheder" er i brancher der ødelægger Danmarks betalingsevne/balance, dvs importvirksomheder, SEO virksomheder der sender penge ud af landet til f.eks google osv osv, alt sammen noget eksportvirksomheder skal arbejde endnu hårdere for at kompensere for.
og så smider man lige et gebyr på bordet for folk, som vil starte egen virksomhed og som gerne vil klare sig selv.... Det er lidt absurd.
Ikke nok med du kan klare dig selv (eller i hvert fald vil klare dig selv) din virksomheds potentiale er også DKs potentiale i og med at du ved en evt. udvidelse skal ud og hente ansatte.
Nu er der så lige det problem at mange "nystartede virksomheder" er i brancher der ødelægger Danmarks betalingsevne/balance, dvs importvirksomheder, SEO virksomheder der sender penge ud af landet til f.eks google osv osv, alt sammen noget eksportvirksomheder skal arbejde endnu hårdere for at kompensere for.
...skal vi så indføre en ny lov, som nægter folk at starte egen virksomhed og så håbe på, at det nok skal gå altsammen med de virksomheder, der er her idag? Godt jeg nåede at få mit CVR-nummer, inden!
Her i Schweiz koster det ca. DKK 1500,- at stifte en enkeltmandsvirksomhed, hvilket jeg synes er meget fair. Og så er det oven i hatten mere bøvlet end i DK, så jeg mener absolut ikke der er grund til at klage.
/JG
AH så fordi det det koster mere i Schweiz så mener du ikke der er grund til at brokke sig?
Hvis det skaber arbejdspladser giver matematikken altså stadig sig selv. Måske sender virskomheden penge ud af landet (alternativet er at den ikke havde eksisteret!)
Derimod kan den have skabt 2-3 lønmodtagerjobs? (måske flere?) Betaler disse nu skat og afgifter mv. af selvtjente penge eller lever de af statskassen (og suger dermed penge ud af kassen?) - Nej de bidrager på lige fod med alle andre.
Derfor er det absurd at potentielle virksomheder der kan hjælpe ledighedskøen på rette vej påtvinges flere afgifter end der allerede eksisterer i form af skatter, momspålæggelser og afgifter.
The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup